Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast de "normale"zaken zoals internetten, mailen en Office taken ga ik deze PC voornamelijk gebruiken voor fotobewerking. Dat doe ik voornamelijk met Lichtroom en Photoshop, daanaast gebruik is de tools van Topaz labs. Op de PC worden twee beeldschermen aangesloten 1: Eizo Flexscan EV2450 2: Huion Kamvas Pro 16
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik streef naar een bedrag van ongeveer €1.350, maximaal €1.500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Naast de eerder genoemde twee beeldschermen een printer (Brother MFC-J5620DW en een USB HDD l
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat nodig is om probleemloos vloeiend met Lichtroom, fotoshop en TobazLabs tools te kunnen werken. .
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
1: een stille PC omdat hij in de woonkamer staat
2: Een desktop kast (Liggend) omdat ik weinig ruimte heb op de plek waar deze kast moet komen te staan .
Ga je overklokken?
Nee, zeker niet?
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of ik de juiste keuze heb gemaakt in onderstaand wensenlijstje.
Zo vraag ik me af of:
- 16GB werkgeheugen ook voldoende zou zijn (ipv 32 GB) voor mijn situatie.
- AMD een goede keuze is, of toch beter een Intel Core 7 processor
- deze videokaart toereikend is
- de gekozen SSD van 512 GB groot genoeg is voor het OS en de primaire programma's naast de HDD van 3 GB.
Naast de "normale"zaken zoals internetten, mailen en Office taken ga ik deze PC voornamelijk gebruiken voor fotobewerking. Dat doe ik voornamelijk met Lichtroom en Photoshop, daanaast gebruik is de tools van Topaz labs. Op de PC worden twee beeldschermen aangesloten 1: Eizo Flexscan EV2450 2: Huion Kamvas Pro 16
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik streef naar een bedrag van ongeveer €1.350, maximaal €1.500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Naast de eerder genoemde twee beeldschermen een printer (Brother MFC-J5620DW en een USB HDD l
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat nodig is om probleemloos vloeiend met Lichtroom, fotoshop en TobazLabs tools te kunnen werken. .
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
1: een stille PC omdat hij in de woonkamer staat
2: Een desktop kast (Liggend) omdat ik weinig ruimte heb op de plek waar deze kast moet komen te staan .
Ga je overklokken?
Nee, zeker niet?
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of ik de juiste keuze heb gemaakt in onderstaand wensenlijstje.
Zo vraag ik me af of:
- 16GB werkgeheugen ook voldoende zou zijn (ipv 32 GB) voor mijn situatie.
- AMD een goede keuze is, of toch beter een Intel Core 7 processor
- deze videokaart toereikend is
- de gekozen SSD van 512 GB groot genoeg is voor het OS en de primaire programma's naast de HDD van 3 GB.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 314,90 | € 314,90 |
1 | Moederborden | Gigabyte AORUS B550M Elite | € 92,84 | € 92,84 |
1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 6500 XT Phantom Gaming D 4GB OC | € 210,13 | € 210,13 |
1 | Interne harde schijven | WD Red (256MB cache), 3TB | € 80,02 | € 80,02 |
1 | Behuizingen | Silverstone Grandia GD08B | € 164,90 | € 164,90 |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 11 Home (NL, OEM) | € 69,99 | € 69,99 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper H410R RGB | € 25,89 | € 25,89 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro SL CMH32GX4M2Z3200C16 | € 144,90 | € 144,90 |
1 | Optische drives | ASUS DRW-24D5MT (bulk) Zwart | € 14,80 | € 14,80 |
1 | Voedingen | Thermaltake Smart RGB 700W | € 55,81 | € 55,81 |
1 | Solid state drives | Lexar NS100 512GB | € 49,50 | € 49,50 |
Totaal | € 1.223,68 |