Kleurverschil REC Alpha Pure Black 405 Wp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc-Kroket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-04 21:25
Beste Tweakers,

Op het moment worden bij ons 21x REC Alpha Pure Black 405 Wp panelen geplaatst. Een deel is afgelopen vrijdag op het dak gelegd en de rest volgt maandag. Nu zie ik dat een deel van de panelen een blauwe gloed heeft een ook meerdere cq. de meeste andere panelen een blauwe verkleuring hebben aan de rand. Wij hebben uiteindelijk bewust voor een A-merk en all-black panelen gekozen, dat maakt dat het resultaat mij nu toch een beetje tegen valt (zie foto's). Het toeval wil dat ik een dag voor het plaatsen gebeld werd dat er iemand uit was gevallen waardoor ze een stuk eerder konden plaatsen dan ze eerder die week voorspelde. Het voelt nu een beetje alsof ze nog wat panelen hadden liggen..
Ik vraag mij nu dan ook af of deze verkleuring normaal is? Je zou van een A-merk als REC toch iets anders mogen verwachten? Ik ga het maandag bij de installateur aangeven, maar ik ben benieuwd hoe jullie mening/ervaring in dezen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8B-kJbg5NQ3XjBHCChWRmDh8SI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m6dZ7Hkqlz04tebbiREMB5Hi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQEA0if4qLc8yHhVowGDLEZbR6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/acyja57cqAKd0cbswwV9DrRI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:15
Pfoe op die foto zou ik ook niet zeggen dat het om Pure Black panelen gaat. De product foto's kijken ze veel zwarter. Toevallig hier foto's van een installatie waar ze toch ook niet zo zwart lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:00

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Bijna alle productfoto's van panelen zijn geen foto's maar renders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:11
Hier ook all-black panelen (ander merk) en identieke kleurverschillen. Bij bepaalde lichtval zie je het niet en op andere momenten zelfde als op foto van TS.
De partij die ze geïnstalleerd heeft gaf aan dat dit dan komt vanuit productieproces. Diepgaande uitleg hadden ze niet. Panelen kwamen vanaf dezelfde pallet. "We kunnen hier niets aan doen." Was samengevat de reactie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertV70
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-05 20:06
Het is bij dit type paneel nodig dat er een aantal weken flink zon op de panelen komt, dit komt vaker voor. Ik kan het weten, ben dealer van dit merk en dit is een klacht die vaker bij mij ten gehore is gekomen. Echt, het gaat vanzelf over.

• timm1
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-09-2022
Ik ben benieuwd of het kleurverschil, nu 2 maand verder, van de baan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:03

AMDFreak

Intel is zo..

Je ziet dit wel vaker..

Het zal kwalitatief niet slecht zijn, alleen voor het oog is het niet mooi om te zien.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc-Kroket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-04 21:25
timm1 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:38:
Ik ben benieuwd of het kleurverschil, nu 2 maand verder, van de baan is?
Ik lees het bericht nu pas, maar ter info: nee, kleurverschil is er nog. Volgens fabrikant en installateur zou dit tot een jaar kunnen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertV70
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-05 20:06
Mc-Kroket schreef op woensdag 23 november 2022 @ 20:05:
[...]

Ik lees het bericht nu pas, maar ter info: nee, kleurverschil is er nog. Volgens fabrikant en installateur zou dit tot een jaar kunnen duren.
Dat is wel lang, helaas is dit type paneel daar erg gevoelig voor. Ook één van de redenen dat ik dit type niet meer lever. We zijn nu overgestapt op de Alpha Pure R. Wel een stuk duurder maar geen klachten meer.
Pagina: 1