Zelfbouwcontainer als tuinschuur, ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpod
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Beste mede-tweakers,

ons houten tuinhuis van 4x4m is begonnen te hangen aan 1 kant. Het is de vraag hoe lang dit goed gaat... de deuren staan al permanent open. We zijn nu aan het kijken voor een onderhoudsvrij alternatief, en kwamen uit bij zelfbouwcontainers.nl.

Het ziet er allemaal stevig uit, goede deuren en ook redelijk makkelijk op te zetten afgaande de filmpjes.
https://www.youtube.com/watch?v=xzDzJ3OqTew
We hebben nu een stevige offerte voor een 4x3 oplossing, maar ik twijfel nog. Heeft iemand hier ervaring met deze containers?

Er zijn genoeg goedkopere oplossingen maar die zien er vaak vrij gammel uit, en het moet wel een tijdje kunnen blijven staan. Maar sta natuurlijk open voor een alternatief.

Dank alvast als iemand iets weet...

[ Voor 3% gewijzigd door wimpod op 25-06-2022 17:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Van tuinhuis naar container, ik vind het geen vergelijking en absoluut geen porum voor mijn tuin. Wellicht dat jij er natuurlijk totaal anders over denkt, maar het geeft mij een hoog betontegel-gevoel.

Of wil je er iets omheen maken (anderzijds is het dan minder onderhoudsvrij). Is een hardhouten tuinhuis niet een idee, zo heel veel onderhoud heb je daar toch niet aan of ben ik zo gek?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:14
Hier ook een houten schuurtje dat praktisch op instorten stond, lang overwogen om te vervangen. Gezien de kosten voor een nieuwe schuur en de arbeid die erin gaat zitten om de oude af te breken en naar de stort te brengen toch maar besloten op te knappen. Nieuw felt dak erop (2 uurtjes werk), wat gaten dichten, puzzelvloer, houtschroeven erin en geverfd, wat een verschil!

Container zou ik nooit voor gaan puur qua uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:05

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Zo geweldig zien die 13 in een dozijn blokhutprofiel-hutjes er ook niet uit ;)
Eigenlijk best een toffe oplossing, helaas geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Ziet er goed uit imho
Heeft je huidige bouwsel een schuin dak?
Dan kan je dat er altijd nog opleggen voor een mooiere look

het schuurtje waar mn zitmaaier en tuinspul instaat is een simpel houten ding.
Schuin dakje met nok
Op een eiland ondekten we een oude totaal ingestorte schuur, maar wel met mooie oude nok dakpannen
Dus ik heb het standaard bitumen dak voorzien van die nok pannen en oude en nieuwe dakpannen (kunnen de nieuwe mooi verweren voor ze echt nodig zijn op het echt dak van ons huis) Schuurtje ziet er 10x beter uit letterlijk voor niets.

Als ik je filmpje zie dan ziet het er mooi uit als basis, maar zoals gezegd, het oude schuine dak erop leggen geeft onmiddellijk een mooier uiterlijk, gratis ipv afvoeren. Met slimme opening aan de voorzijde krijg je er wat bergruimte bij ook gelijk.
(uitgaande van een bouwsel met schuin/genokt dak)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
Of je zoiets in je tuin wilt hebben is iets wat een ieder voor zich moet bepalen.

Hou er echter wel rekening mee dat 4x3m best veel kleiner is dan 4x4m.

Maak eerst eens een strook van 1m in je huidige schuur volledig vrij door de spullen die erop staan te verplaatsen naar de andere kant.

Hou bij dat verplaatsen ook rekening met een eventuele verplaatsing van de deuropening.

[ Voor 13% gewijzigd door AllesKan op 25-06-2022 18:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:27
Dan vind ik die Biohort zelfbouw schuren toch was netter voor in de tuin.

https://www.biohort.com/shop/nl/berging-avantgarde.html

Ik heb zelf een donkergrijze / antraciet uitvoering met dubbele deur gehad in mijn vorige huis. Goed te doen, zeker met bijbehorende traanplaat vloer en accessoires.

Kwaliteit was prima, en de bijgeleverde lakstift ook. Geen idee of dat nog steeds zo is overigens aangezien ze op de site aanzienlijk goedkoper worden aangeboden dan 10 jaar geleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:03
Ik heb zelf een metalen schuur Biohort model europa in groene kleur. Wel met raampje en extra brede deur uitgevoerd. Staat op een fundering in het gras.
De takken van de boom groeit er mooi over. Is ook niet zo hoog waardoor ik vol zicht heb op de boom die er pal achter staat. Tuingereedschap en een paar fietsen staan erin, prima voor mijn behoefte. Keuze genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Houd je er wel rekening mee dat een container behoorlijk “zweet” in de seizoenen. Veel condens druppels e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-08 19:12
Voordeel van en houten schuur is dat het vocht, condens weg kan.
Bij een container niet echt, daar gaat je dure gereedschap of fiets.

Verder is het plaatsen van z'n ding in een achtertuin niet echt smaakvol.
Doorsparen en er een tuin kamer van bouwen als alternatieve werkruimte zou ik eerder doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:10
Die opmerking op 0.24 in het filmpje slaat echt nergens op. Maar goed, als je gaat vertellen hoe het (meestal) wel zit, verkopen ze waarschijnlijk nog minder.

Wat ik me verder afvraag, je hebt een scheef gezakt tuinhuis, waarom krik je dat niet gewoon op, fatsoeneer je de fundering en je kan weer jaren voort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:10
Opkrikken a la [url]https://youtu.be/u5uNgqm95vM[/url]
Nee, ik toch niet, de man krikt wel, maar laat niet zien hoe.

[ Voor 39% gewijzigd door tcw82 op 25-06-2022 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpod
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Wat ik me verder afvraag, je hebt een scheef gezakt tuinhuis, waarom krik je dat niet gewoon op, fatsoeneer je de fundering en je kan weer jaren voort?
zou op zich een mooie optie zijn, al denk ik dat het houtrot al te ver gevorderd is. De schuur helt naar voren en aan de achterkant/voorkant zit er al een flinke "bocht" in hoe de latjes naar boven lopen.
Misschien is het handig als ik via werkspot iemand er naar laat kijken die er meer verstand/ervaring mee heeft en een andere kijk heeft. Als het met opkrikken en wat latten weer 5 jaar mee kan is dat een goed resultaat. Maar hij staat goed schuin ondertussen, ik wil liever ook niet dat de schuur tijdens het opkrikken over me heen lazert :)
Voordeel van en houten schuur is dat het vocht, condens weg kan.
Bij een container niet echt, daar gaat je dure gereedschap of fiets.
dat zou inderdaad jammer zijn, de schuur is er juist om de fietsen, maaier en tuingereedschap goed te houden. In de beschrijving van zelfbouwcontainers staat wel dat er luchtopeningen zijn i.t.t. een reguliere zeecontainer. Maar of dat ook echt goed helpt tegen condens...
Dan vind ik die Biohort zelfbouw schuren toch was netter voor in de tuin.
die zien er wel een stuk mooier uit maar niet in de gewenste maat. Misschien dat we verder kunnen inkrimpen maar we gingen al van 4x4 naar 4x3. Het tuinhuis staat vrij verdekt in de tuin dus esthetisch belang staat wat minder op de voorgrond. Hebben die biohort schuren dan geen last van condens?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 22:28
onno oliver schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 20:29:
Verder is het plaatsen van z'n ding in een achtertuin niet echt smaakvol.
Doorsparen en er een tuin kamer van bouwen als alternatieve werkruimte zou ik eerder doen.
Er valt best wat moois te maken van zo'n container denk ik. Mooi sedumdak erop (scheelt ook tegen de hitte), trellis aan de zijkanten voor klimop of bloeiende klimplanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:27
wimpod schreef op zondag 26 juni 2022 @ 14:11:
[...]
die zien er wel een stuk mooier uit maar niet in de gewenste maat. Misschien dat we verder kunnen inkrimpen maar we gingen al van 4x4 naar 4x3. Het tuinhuis staat vrij verdekt in de tuin dus esthetisch belang staat wat minder op de voorgrond. Hebben die biohort schuren dan geen last van condens?
Nee, het dak kun je isoleren met isolatieplaten, en de schuur is deels open onder het dak voor ventilatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoz
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:00
Ik was anderhalf jaar geleden ook op zoek naar nieuwe tuinhuis, en dacht bij zelfbouwcontainer goed te zitten. Goede prijs dacht ik, bestelling geplaatst, maar toen bleek de levertijden plotseling veeeeel langer te zijn. En zij kon ook niet het model die ik besteld hadden leveren, wachttijd zou iets van 6 maanden worden. (was midden in het container scheep en staal crisis) Ben toen naar alternatieven gezocht, en deze gekocht:

https://www.keter.com/bnl...inhuis-342x218x226cm.html

Was voor een mooie prijs in de aanbieding bij de Praxis, en ik heb 'm met mijn dochter in elkaar gezet. Ben er tevreden mee.
Pagina: 1