Toon posts:

Pentium III 600 (100FSB) op 800 (133FSB)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu al weer een tijd met een Pentium III 600 op 800MHz door de FSB te verhogen naar 133 (was 100).

Sinds kort ben ik bezig met DivX, en merk nu dat de PC om de haverklap gereset wordt. Om dit tegen te gaan heb ik de zijkant er uit gehaald en een ventilator er voor gezet.

Nu is mijn vraag: kan dit probleem opgelost worden door de core-voltage te verhogen of heeft dat er niets mee te maken?

Verwijderd

Probeer het, zou ik zeggen, je hebt een goede kans dat zo je probleem verholpen wordt. Neem wel koeling-maatregelen. En lees dit eens.
De meest bekende truc die gebruikt wordt bij overklokken is het verhogen van het voltage. Bij een hogere kloksnelheid dan standaard treedt storing op in de processor. Hoe hoger de overklok, hoe groter die storing. Dit kan tot instabiliteit leiden. Door het voltage te verhogen wordt die storing verminderd en kun je dus toch een hogere kloksnelheid halen. Maar er is ook een nadeel: hoe hoger het voltage, hoe meer warmte er van je processor afkomt. En teveel warmte kan weer instabiliteit betekenen. Het is dus zaak de gulden middenweg te vinden tussen voltage en warmte-ontwikkeling.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

misschien dat je pci op 44mhz gaat staan bij 133fsb, en dat vinden je pci kaarten niet leuk, hoe je ze ook koelt.

iStockphoto

Verwijderd

je kan allicht proberen wat ie doet als je je fsb verlaagt. Mijn doel was om een p3 700 op 933 te krijgen. helaas niet stabiel te krijgen op een normale manier. Maar hij is super stabiel op 866 tot 903. 'k heb besloten er genoegen mee te nemen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 09:58 schreef surreal het volgende:
Probeer het, zou ik zeggen, je hebt een goede kans dat zo je probleem verholpen wordt. Neem wel koeling-maatregelen. En lees dit eens.
[..]
Bedankt. Ik ga het proberen onder de noemer "baat het niet, schaadt het niet".

FF ter compleetheid: de processor is het enige onderdeel wat niet standaard 133FSB was. Mijn mamaplank en geheugen zijn dit wel.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zondag 26 augustus 2001 10:34 schreef LCKLu_Beest het volgende:

[..]

Bedankt. Ik ga het proberen onder de noemer "baat het niet, schaadt het niet".

FF ter compleetheid: de processor is het enige onderdeel wat niet standaard 133FSB was. Mijn mamaplank en geheugen zijn dit wel.
da's in ieder geval goed, dan draaien je PCI en AGP in ieder geval niet buiten specs (PCI = 133/4 = 33, AGP = 133/2 = 66) ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1