Mac Timemachine gaat maar een week terug na nieuwe backup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 15:14
Mijn vriendin heeft een Mac en we backuppen naar een Synology.

Om de zoveel tijd geeft Timemachine aan dat hij de backup compleet opnieuw moet doen en is hij een dag aan het backuppen.

Nu merk ik dat daardoor de tijd tot waar je terug gaan ook maximaal terug gaat naar die datum.

Enig idee of dit normaal is?

Kwam er achter omdat ze een file had overschreven en ik dacht eindelijk een keer Timemachine te kunnen gebruiken, maar zo heb je daar natuurlijk niks aan.

Ik heb helaas zeer weinig verstand van Macs en mijn vriendin is niet tech savvy genoeg om er zelf uit te komen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:35

BCC

Normaal doet hij dat alleen als er geen file beschikbaar is of de file corrupt is. Geeft hij daar geen info over ?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
BCC schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:22:
Normaal doet hij dat alleen als er geen file beschikbaar is of de file corrupt is. Geeft hij daar geen info over ?
Nee zag ik in ieder geval niet zo snel. Het gebeurt niet vaak, eens in de paar jaar misschien. Volgende keer zal ik beter kijken of er meer vermeld staat. Ik zag nu alleen een melding dat de backup opnieuw moest en had dat dus braaf gedaan.

Verder nooit issues met de Synology, dus lijkt me niet dat daar een issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:49
Eens in de zoveel tijd kan normaal zijn. Als TM zegt dat ie 'm overnieuw moet doen is er bij een vorige poging iets verkeerd gegaan en deze corrupt geraakt / of kan deze niet meer verifieren. Hij wist deze dan en begint een verse backup. Draadloos op een NAS heeft wat meer risico's natuurlijk. In mijn ervaring is TM op een NAS altijd een beetje 'janky' geweest.

Je kunt, als je zekerder wilt zijn, een tweede harde schijf toevoegen aan Time Machine. Bijvoorbeeld een externe SSD / HDD. Time Machine zal dan om-en-om backuppen naar de schijven (mits de externe schijf is aangesloten). Zo zou je die externe schijf om de week/2weken/maand eraan kunnen hangen en heb je een extra backup.

[ Voor 3% gewijzigd door Geronimous op 27-06-2022 14:00 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Geronimous schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:50:
Eens in de zoveel tijd kan normaal zijn. Als TM zegt dat ie 'm overnieuw moet doen is er bij een vorige poging iets verkeerd gegaan en deze corrupt geraakt / of kan deze niet meer verifieren. Hij wist deze dan en begint een verse backup. Draadloos op een NAS heeft wat meer risico's natuurlijk. In mijn ervaring is TM op een NAS altijd een beetje 'janky' geweest.

Je kunt, als je zekerder wilt zijn, een tweede harde schijf toevoegen aan Time Machine. Bijvoorbeeld een externe SSD / HDD. Time Machine zal dan om-en-om backuppen naar de schijven (mits de externe schijf is aangesloten). Zo zou je die externe schijf om de week/2weken/maand eraan kunnen hangen en heb je een extra backup.
Okay, thanks. We hebben nog een tweede NAS. Is dan wel weer nog een draadloze plek, maar in ieder geval een extra backup.