Printer ICC profiel met alle programma's kunnen gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:26
Ik heb een HP M477 color laserjet printer.
Voor deze printer heb ik een ICC profiel laten maken.
https://www.drucker-kalibrieren.com/
(kost weinig en resultaten zijn erg goed)
Wanneer ik nu vanuit Photoshop een plaatje afdruk komt deze met de juiste kleuren uit de printer.
In Photoshop kan ik aangeven dat ik gebruik wil maken van mijn ICC print profiel.

Echter als ik bijvoorbeeld met een ander programma als Adobe Acrobat een PDF print, kan ik nergens opgeven dat ie gebruik moet maken van het ICC profiel en kloppen de kleuren weer van geen kant.

Ik hoop dat er een optie is dat je in Windows 11 kan afdwingen dat ie altijd dat ICC print profiel gebruikt, maar kan dat nergens vinden.
Ik kan ook handmatig de kleuren van mijn printer bijstellen om zo tot hetzelfde resultaat te komen.
Echter zou ik dan het ICC profiel moeten uitlezen met een apart programma (iemand een idee voor een programma)

Alle tips zijn welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:21

DukeBox

loves wheat smoothies

Je kan eennicc profiel embedden bij pdf, deze kan je ook met bijv. ghostscript achteraf toevoegen. Maar gemakkelijker is om iets als een fiery controller of helios ethershare te gebruiken. Houd er wel rekening mee dat je dan postscript support moet hebben op je printer. Van de meeste printers kan je dan ook (gratis) pantone profielen downloaden voor vrijwel alle kleurruimtes.

N.b. Ik werk meestal anders, ik calibreer mijn scherm a.d.h.v. de gewenste kleur profielen en vervolgens calibreer ik mijn printer naar mijn schem toe. Zo heb ik met alles vrijwel w.y.s.i.w.y.g. voor drukproeven gebruik ik dan wel een gecalibreerde printer (via helios) en over het algemeen zit er op het oog bijna geen merkbaar verschil tussen de 2 prints. Het verschil dat eigenlijk alleen een professional kan waarnemen weegt niet op tegen het gemak van gewoon in iedere applicatie op print kunnen drukken zonder er bij na te denken (en dus ook niet iets eerst moeten converteren van/naar rgb/cmyk).

[ Voor 44% gewijzigd door DukeBox op 25-06-2022 11:34 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.