De toekomst van DPC

Pagina: 1
Acties:

• Heinrich_Harrer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-01-2024
Gisteren was er een draadje in dit forum, dat me flink aan het denken heeft gezet. Daarin werd de vraag gesteld wat de taken en verantwoordelijkheden waren van de DPC-crew. Volgens een stukje op WDO is de taak van de DPC-crew niet zozeer een leidinggevende rol, maar voornamelijk een sturende rol. Met name hierover heb ik nagedacht.

Volgens mij is het namelijk zo dat je kunt sturen op het moment dat je een bepaald doel voor ogen hebt. En om heel eerlijk te zijn, ik zou op dit moment niet weten wat het doel van DPC precies :?. Toen ik vorig jaar begon met DPC was dat eenvoudig. Nummer 1 worden met RC5 >:) (een geweldige prestatie, waar ik een hoop plezier aan heb beleeft :9). Daarna begon een steeds groter worden groep OGR-25 te steunen om op no1 te komen en weer later Eccp-109. Nu DPC in een groot aantal DC-competities meedoet (waar ik voorstander van ben) wat meer is versnipperd, is het denk ik goed om vast te stellen wat nou eigenlijk het doel is van DPC. Is dat [b]bijv.[b]:
1. Zorgen dat de leden veel plezier beleven aan verschillende DC-competities; of
2. De dagelijkse No 1 positie behouden bij RC5 cq het als eerste vinden van de winnende sleutel; of
3. In zoveel mogelijk DC-competities op No 1 komen.
Zo zijn er natuurlijk veel meer doelstellingen te verzinnen.

Ik denk dat het een en ander sterk met elkaar samenhangt en dat bewijst de geschiedenis wel. Als het ergens goed gaat, dan trekt dit leden aan. Zie als grote voorbeeld RC5. Het is alleen jammer dat de spanning bij RC5 compleet weg is ;(. We staan op een gigantische voorsprong en ook dagelijks is er géén enkel team dat aan ons kan tippen. Ik zou het daarom géén verkeerde ontwikkeling indien de aandacht wat meer wordt gericht op één van de andere competities. Hierbij maakt het me niks uit of het G@H, F@H, S@H of Think is. In die competities kom je namelijk niet zomaar op 1. Wanneer we ons wat meer focussen op 1 van die competities, zonder RC5, OGR-25 en Eccp-109 uit het oog te verliezen (want dat blijfen natuurlijk ook speerpunten), dan creeer je weer een situatie zoals die vorig jaar was. Met hopelijk het gevolg dat we over 1 jaar bij nog meer competities op 1 staan.

Nog een reden waarom ik denk dat het belangrijk is. Ik las op het forum van Ars Technica dat wanneer zij hun positie hebben veilig gesteld in een aantal competities, dat zij misschien wel eens DPC willen uitdagen in RC5. Ik denk nog steeds dat de aanval de beste verdediging is. Is het niet een goed idee om de confrontatie aan te gaan met Ars Technica in één van die andere competites, and may the Best Team win ;)

Ik ben van mening dat DPC in de overige competities ook erg succesvol kan zijn. Ik denk dat dat alleen niet gaat lukken zonder sturende rol van de DPC-crew. Dat is met name vanwege het feit dat we in deze DC-competities te maken met waanzige grote achterstanden. Echter, met RC5 is het ook gelukt, dus waarom zou dat niet weer kunnen lukken >:).

Ik ben nu flink aan het woord geweest, nu is het tijd voor jullie mening. We zijn een grote actieve community, waar ik met veel plezier aan deelneem. Daarom denk ik dat het belangrijk is dat iedereen zijn mening geeft. Iedereen moet vooral doen wat zij willen, maar als blijkt dat we allemaal hetzelfde doel voor ogen hebben, dan moeten we dat vooral nastreven. Kortom, wat is jullie mening over o.a. de volgende vragen:
1. Wat is het doel van DPC?
2. Waar hopen jullie dat DPC volgend jaar staat?
3. Hoe zou de DPC-crew daar een rol in kunnen hebben?
4. Waar beleven jullie het meeste plezier aan bij DPC?

Misschien zou het een en ander later vorm gegeven kunnen worden in een poll. Ik hoop dat dit een serieuze aanzet is tot een goede discussie over de toekomst van DPC. Ik wil niet zeggen wat jullie moeten doen, maar ik wil juist weten wat jullie willen doen, om te kijken of we daar wat mee kunnen :).

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

lekkere lap tekst :)
ben met je eens dat de spanning zoals vorig jaar een beetje minder is, toen was er het "kleine" DPC en het grote TA.. misschien is het dan inderdaad wel een slim plan om nu de volgende aan te pakken! Ars Technica is denk ik de grootste van allemaal gezien hun ruime 1e plaats bij Seti (het grootste DC project wat er is), dus als we die nou eens gaan aanvallen (ja het is nog een lange weg, maar dat was het bij RC5 ook!), lijkt me nog niet zo'n slecht plan.. :+

ik denk #1 worden in zoveel mogelijk projecten door lekker goed samen te werken!
op de voorpagina van alle internationale kranten na de overname van de #1 positie bij seti :P
crew kan sturen..
andere teams inhalen!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Op zondag 26 augustus 2001 10:10 schreef Sequence het volgende:
andere teams inhalen!
Daarom gaan er ook veel mensen andere dingen doen dan RC-5. Daar valt nix meer in te halen >:)

En het inhalen is het leukst!

Bij RC-5 hoef je alleen nog maar ffies of #1 te blijven staan. Dat is meer gaap, slaap :Z :z.

Verwijderd

Ja daar heb je volkomen gelijk in om met een deel van ons over te stappen op S@H en dan dezelfde aanval plegen dan we met RC-5 op TA hebben gedaan *D

• 0rbit
  • Laatst online: 20-05 13:55
Ik denk dat de sturende rol van de crew zoals jij die schetst de voorkeur geniet boven elke andere vorm van bestuur, maar ik vrees dat het daadwerkelijke effect dat de crew heeft op de rest van DPC kleiner is dan we zouden willen.

Ik heb gemerkt dat, vooral bij een groot aantal leden in een project, de meesten eigenlijk zelf maar een beetje aan klodderen. Daarnaast zijn er genoeg mensen die DPC wel willen helpen, maar geen rompslomp willen en zich niet laten sturen, omdat ze slecht bereikbaar zijn door het niet lezen van het forum.
Heeft het zin hier een mening over te hebben? De meeste leden streven hun eigen doelen na. Zo zijn er genoeg mensen die doen RC5 om de voorsprong te laten toenemen of om RC5 zo snel mogelijk afgelopen te laten zijn.

Er zijn mensen die doen S@H, omdat het een beetje een ondergeschoven kindje was. Sommige mensen doen THINK, omdat ze de client mooier vinden, of het doel van het project nobeler.

Wat denk ik voor elk lid, van welk project dan ook, een voordeel is, is het hebben van zeer veel medeleden in andere projecten en het kweken van interesse in distributed computing bij de leden.
Ik ga voor niets minder dan werelddominatie; Je kunt het schijnbaar onmogelijke slechts bereiken door het na te streven. We kunnen discussieren over de te gebruiken tactiek, maar ik denk dat iedereen het wel met me eens is als ik zeg dat ik hoop dat DPC de aller-grootste kan worden.

Ik denk dat de "1-project per keer" aanpak, terwijl de focus wordt vastgehouden op de projecten waar we al nr. 1 staan, de voorkeur heeft.
De crew zou middels de frontpage kunnen sturen wel project meer belicht wordt. Er zal in ieder geval voor elk project een '123' document zoals dit ook bij RC5 bestaat moeten komen. Je kunt niet van iedereen verwachten dat ze automatisch hun weg naar het forum vinden.
De stats :9~ en het saamhorigheidsgevoel.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Heinrich_Harrer
Op zondag 26 augustus 2001 10:20 schreef fredlwd het volgende:
Ja daar heb je volkomen gelijk in om met een deel van ons over te stappen op S@H en dan dezelfde aanval plegen dan we met RC-5 op TA hebben gedaan *D
Ik heb nooit gezegd dat we ons moeten focussen op S@H. Ook bij G@H en F@H staan ze mijlen voor op ons. Misschien moet er wel een vijfde vraag bij.

5. Indien blijkt dat we Ars Technica willen uitdagen, in welke DC-competitie willen we dat dan doen?

Het is eigenlijk een vraag die gesteld dient te worden op het moment dat duidelijk is wat de doelstelling van DPC is, maar geeft wel aan dat ook over deze vraag gedebatteerd moet worden.

• Heinrich_Harrer
Op zondag 26 augustus 2001 10:24 schreef Mr_Atheist het volgende:
... te veel om te quoten ;)
Ik ben het helemaal met je eens. En die sturende rol hoeft niet zo groot te zijn, maar toen ik begon werd sterk uitgedragen dat het doel was om op No 1 te komen met RC5. Dit tezamen met het feit dat de DPCH elke dag op Tweakers.net komt heeft al een geweldig effect gehad. Zoveel sturing is dus niet nodig. Maar het moet wel duidelijk zijn wat we voor ogen hebben. Maar zoals je zegt, uiteindelijk bepaalt ieder voor zich wat ze gaan doen ... en dat is maar goed ook :).

• 0rbit
5. Indien blijkt dat we Ars Technica willen uitdagen, in welke DC-competitie willen we dat dan doen?
Ik weet niet hoe het zit met andere projecten; maar in G@H staat Ars Technica #1 en hebben ze grofweg een 10x grotere dagoutput dan ons. Echter; Er doen nog maar iets van 30 mensen mee met G@H en daartussen zitten velen die met 1 of 2 computers mee doen; G@H is dus nog niet verzadigd. Dat is eigenlijk de reden dat ik op dit moment zoveel mogelijk G@H doe.

De achterstand bij SETI is heel groot. Er zijn wel een aantal actieve leden zoals blijkt uit de hitparades, maar de groei van DPC moet het bij SETI vooral nog hebben van de dagelijkse joines van mensen die in een grijs verleden SETI hebben gedaan. Ik denk dat het nuttig is zoveel mogelijk mensen uit andere projecten ertoe over te halen oude SETI-accountjes te joinen bij DPC. Dit zou middels de frontpage het efficientst gebeuren.

F@H weet ik niks vanaf eigenlijk :) ECCP gaat de slechte kant op; We staan 1, maar bijna nooit meer in de dailies op 1. RC5, en OGR houden nog wel over alhoewel we bij OGR moeten oppassen voor het niet behalen van de daily nr 1.

Voor het uitdagen van Ars Technica zou ik persoonlijk G@H kiezen. :)

Verwijderd

RC5 een dag/aantal dagen massaal laten schieten en op een ander project inzetten. Net genoeg om net niet 2de te worden en die tijd massal op een ander project zetten.

Is natuurlijk ook nog eens herhaalbaar na verloop van tijd :)

• Sequence

Sequence

Online marketing

denk dat de uitdaging er bij G@H nog wel een keer af is, persoonlijk zou ik het liefst naar Seti over gaan, en het verschil tussen TA en ons in RC5 is al genoeg CPU-tijd om het verschil in Seti goed te maken, dus dan staan we al in de top10!

GO DPC GO! :P

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 11:07
Op zondag 26 augustus 2001 11:02 schreef ItSnows het volgende:
RC5 een dag/aantal dagen massaal laten schieten en op een ander project inzetten. Net genoeg om net niet 2de te worden en die tijd massal op een ander project zetten.
Zou geweldig zijn! Alleen veel mensen die RC5 doen voor DPC, kijken niet of nauwelijk op dit Forum, en hebben geen weet van wat er allemaal naast RC5 speelt.

Ik zelf doe sinds kort ook G@H, en dat is idd een stuk leuker dan RC5. We staan op de 17e positie en we hebben nog behoorlijk wat te doen om op nr.1 te komen.

...

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 11:54 schreef Bas_f het volgende:

[..]

Zou geweldig zijn! Alleen veel mensen die RC5 doen voor DPC, kijken niet of nauwelijk op dit Forum, en hebben geen weet van wat er allemaal naast RC5 speelt.
Kwestie van goed plannen: Crew laten overleggen; melding op de sites zetten; en niet morgen uitvoeren maar bijvoorbeeld pas over 2 weken zodat iedereen zich erop kan instellen.
Ik zelf doe sinds kort ook G@H, en dat is idd een stuk leuker dan RC5. We staan op de 17e positie en we hebben nog behoorlijk wat te doen om op nr.1 te komen.
Ik think eigenlijk alleen maar :) Koetje doe ik op het werk maar dat gaat zooooooooooo langzaam :(

Verwijderd

ik denk dat het voor sommige leden niet mogelijk is om over te stappen van rc5/ogr naar bv G@H, simpel weg omdat ze niet meer alle pc's langs kunnen gaan die ze hebben draaien met een koe.

het is volgens mij makkelijker om nieuwe leden naar de nieuwe projekten te sturen, omdat die nog een keus hebben.

verder hoop ik dat DPC over een jaar met alles wat er ook maar aan computing op de wereld is, nummer 1 staat !!! >:)

Verwijderd

Ik denk dat het zeker tijd is voor een switch naar andere projecten. RC5 is zo'n inkoppertje geworden. En de tactiek "alles op een project en in een keer naar de top" lijkt me een sterke. Als we nu mensen van RC5 afhalen en die BIJVOORBEELD bij g@h of s@h zetten, dan gaan we die nr 1 plek zeker halen.

Het probleem is dan het behouden van de nr 1 plek. Je ziet bij eccp al dat we het eigenlijk niet vast kunnen houden. Zeker als we gaan proberen bij alle projecten op nr. 1 te komen, zal er VEEL geassimileerd moeten worden en moeten alle compu's in Nederland lekker rekenen >:)

Ik denk trouwens wel dat we het kunnen! Ondanks ons geringe aantal mensjes in dit land zijn we wel met het hele land 1 blok, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de USA, waar ze verspreid zijn over 10.000en groeperingen... Als ze SLIM waren *D :P

Verwijderd

Een post op alle Fora van de top 10 ala
"hoi luitjes, Wij vinden RC5 totaal geen uitdaging meer. Na zoveel tijd op 1 te hebben staan stoppen wij er mee en komen terug als jullie wat meer jullie best doen."

Zou dat inslaan? >:) >:)

• Heinrich_Harrer
Op zondag 26 augustus 2001 12:01 schreef Mo-Bees het volgende:
ik denk dat het voor sommige leden niet mogelijk is om over te stappen van rc5/ogr naar bv G@H, simpel weg omdat ze niet meer alle pc's langs kunnen gaan die ze hebben draaien met een koe.

het is volgens mij makkelijker om nieuwe leden naar de nieuwe projekten te sturen, omdat die nog een keus hebben.
Pcies ... dat denk ik nou ook en volgens mij bereik je dat alleen maar door "het project waar we op 1 willen staan" op Tnet te zetten.

Verwijderd

Pcies ... dat denk ik nou ook en volgens mij bereik je dat alleen maar door "het project waar we op 1 willen staan" op Tnet te zetten.
ja dat denk ik dus ook, RC5 is nu al zo bekent dat je daar geen reclame meer voor nodig hebt, maar een ander projekt waarmee je op de nummer 1 stek wilt komen heeft dat zeker nodig !!

misschien moeten weer eerst bepalen met welk projeckt we gaat stunten, daarna bij elke statslijst bovenaan posten wat op dit moment het projekt is waarbij word geprobeerd om op nummer 1 te komen, zodat ook nieuwe leden kunnen zien welk projekt actueel is.

tis een hoop gedoe maar misschien kom je er wel sneller door op nummero uno !

my 2 cents

• Wessie
  • Laatst online: 21-05 20:05

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Dat idee had ik al langer.
Ik heb nu meer dan een jaar met RC-5 mee gedaan (namens subteam |>Just dU It!<| met als hoogtepunt natuurlijk 17 jan. dit jaar toen we eerste stonden in de stats (met ruim een miljoen) en ook nog eens TA voorbij gingen.
Na een jaar RC-5 met een leuke strijd heb ik dat voor gezien gehouden.
Ik heb me nu eens gericht op ECCp-109. Hardstikke leuk ... en daar zit spanning in. Ook zijn de stats mooi en uitgebreid :P

Het zou voor de organisatie DPC heel mooi zijn als we op meerdere projecten 1 kwamen staan (naast RC-5, OGR & ECCp).
Met RC-5 hebben we niks meer te vrezen. Met OGR staan we er net boven (als ik alles goed heb bijgehouden) en bij ECCp zitten we af te wachten wat SYSOPT gaat doen.

Maargoed ... om een lang verhaal kort te maken.
Ik ben het eens met wat er verteld wordt !

DPC ruled bigtime !

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 12:01 schreef Mo-Bees het volgende:
simpel weg omdat ze niet meer alle pc's langs kunnen gaan die ze hebben draaien met een koe.
Als we die pc's nou gebruiken om 1e te blijven staan bij rc5, dan gooien we alles waar we wel bij kunnen naar andere projecten. :)

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 12:57 schreef dA_Griz het volgende:

[..]

Als we die pc's nou gebruiken om 1e te blijven staan bij rc5, dan gooien we alles waar we wel bij kunnen naar andere projecten. :)
ben ik voor, maar dan wel naar 1 projekt, totdat we daar ook weer nummer 1 staan, en genoeg output hebben om 1 te blijven.

daarna kunnen we weer naar het volgende projekt.

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 13:03 schreef Mo-Bees het volgende:

[..]

ben ik voor, maar dan wel naar 1 projekt, totdat we daar ook weer nummer 1 staan, en genoeg output hebben om 1 te blijven.

daarna kunnen we weer naar het volgende projekt.
Punt is namelijk ook dat als je 1ste bent er ook makkelijker meer PCs bij komen.

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 17:04
Mijn persoonlijke mening is ongeveer als volgt (enkele punten als bijdrage aan deze discussie in ieder geval):
Het is ten eerste onzinnig om een project beter te noemen dan het andere. Zowel het nut, het doel, de manier, de organisatie erachter etc. heeft bij ieder project zijn voors en zijn tegens. Het betere project bestaat gewoon alleen in de ogen van ieder individu en iedereen zal voor zich zelf moeten beslissen wat hij gaat doen en andermans keuze respecteren. Maar daar zijn we het met zijn allen zo langzamerhand wel over eens hoop ik :).

Ieder project verdient derhalve ook evenveel aandacht. Hier is een aanpassing van document 123 en een komende algemene FAQ voor in ontwikkeling. In het eerste document hopen wij de huidige projecten RC5, OGR, Seti@Home, EECp, Genome@Home, en UD THINK ieder kort toe te lichten en de belangrijkste punten (waarom, waar en hoe) te vermelden, en in de FAQ zal ruimte zijn voor meer specifieke punten, veel gestelde vragen en problemen. De aanpassing van docje 123 zal er hoogstwaarschijnlijk toe leiden dat de instroom bij RC5 een niet geringe hoeveelheid zal dalen en bij de andere projecten zal stijgen. (afhankelijk van een evt nieuwe vorm van DPCH op tweakers.net)

It aint over till the fat lady sings lijkt mij ook van toepassing op de projecten waar we momenteel mee bezig zijn. Actief leden van project A naar project B schoppen is ook bij een voorsprong onwenselijk. Zeker met een geringe instroom bij zeker RC5 zal het project op de eerste positie uitzitten nog moeilijker blijken dan sommigen momenteel vermoeden, aangezien het nog meer dan een jaar kan duren voor de sleutel gevonden wordt. Een project helemaal laten vallen lijkt me een grove belediging voor iedereen die er actief mee bezig is, of er in het verleden een grote hoeveelheid tijd en CPU kracht in heeft gestoken, en derhalve tot de categorie not-done behoren.

Een poll of een thread op GoT over welk project moeten we gaan ten koste van andere projecten lijkt mij momenteel niet zinnig omdat er slechts een fractie van de daadwerkelijke leden van de DPC mee wordt bereikt, en een beslissing naar welke kant dan ook zal ten aller tijden onrecht doen aan diegenen die een andere richting ambiëren.

Mijn voorstel is dan ook om ons op de huidige 6, 7 projecten voort te gaan en ieder voor zich laten besluiten wat hij of zij wil gaan doen. Ieder project zal in mijn ogen in ieder geval altijd even goed zijn en zeker niet beter dan een van de andere projecten. Groeien kan altijd, winnen ook. Daar is maar een doel voor nodig: DPC de beste, DPC #1 waar het maar kan, en dat alles met een maximalisatie van het plezier dat alle leden er aan kunnen beleven.

We spend our years as a tale that is told

• Heinrich_Harrer
Om misverstanden te voorkomen:

- HH wilt niemand wegschoppen bij andere projecten
- stoppen met RC5 of welk project dan ook
- en vindt het ene project niet beter dan het andere.

HH denkt dat DPC ook bij G@H, F@H, THINK of SETI op No 1 kan komen. Dat kan alleen als de neuzen dezelfde kant opstaan. Ik wilde met deze post polsen of anderen die mening ook zijn toegedaan en of die mensen een dergelijk initiatief willen ondersteunen. Iedereen moet zelf weten waar ze aan mee doen. Maar als je wilt dat DPC in zoveel mogelijk projecten op 1 staat, dan is het goed om je krachten goed te verdelen.

Kortom, wie wil er helpen om één van de hierboven genoemde projecten naar No 1 te helpen?

Als we dat doen, dan moeten we dat ook naar buiten brengen. Wij zijn degene die DPC in "project x" naar No 1 willen brengen. Wil jij dat DPC in meer projecten op 1 komt, help ons dan mee :).

• Sequence

Sequence

Online marketing

ik ben absoluut van de partij om DPC naar de top te brengen bij één project! mijn voorkeur gaat naar Seti, omdat de uitdaging daar het grootst is (onderaan beginnen, grote teams..)! wie nog meer? :)

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:17

Crack

...ehh.......Mooh?!?

De huidige overcapaciteit van RC5 is voldoende om zowel F@H als G@H op 1 te komen. Door een afroming van de overcapaciteit op RC5 neemt de competitie daar ook toe, waardoor RC5 weer interessanter wordt.
Een snellere stijging van onze kleine projecten in de stats werkt daar ook motiverend.
Een switch van RC5-capaciteit naar de kleine projecten betekent volgens mij dus een win-win-situatie.

Met meer aandacht voor de kleine projecten op de frontpage kan je de nieuwe leden sturen en het actief omzetten bevorderen. Ook kan de overcapaciteit onze ledenaanwas afremmen: waarom zou je meedoen aan RC5, als je werk er nauwelijks nog iets toe doet? Op de kleine projecten is het verschil van nieuwe leden echter duidelijk te merken.

Natuurlijk mag onze huidige RC5-positie niet in gevaar komen, maar momenteel lopen we alleen maar steeds verder uit en dat is wat overdreven.

Conclusie: Besteed aandacht aan de kleine projecten op de frontpage en het komt vanzelf in orde. :)

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 13:39 schreef Sequence het volgende:
ik ben absoluut van de partij om DPC naar de top te brengen bij één project! mijn voorkeur gaat naar Seti, omdat de uitdaging daar het grootst is (onderaan beginnen, grote teams..)! wie nog meer? :)
Een mooi streven, dat is zeker! Alleen liggen de zaken wat anders. De stand in de SETI@HOME top is op dit moment als volgt:

1) Team Ars Technica Lamb Chop - 4291 leden - 4117181 WU's
2) Sun Microsystems - 444 leden - 2970081 WU's
3) SGI SETI - 385 leden - 2931682 WU's
4) Compaq Computer Corporation - 764 leden - 2901276 WU's
5) Team MacAddict - 5123 leden - 2143635 WU's
6) The Knights Who Say Ni! - 1169 leden - 2123179 WU's
7) Team Art Bell - 11903 (!) leden - 2120145 WU's
8) SETI.Germany - 3776 leden - 1862994 WU's
9) Intel® Corporation - 471 leden - 1458040 WU's
10) Forum Hardware.FR Team - 2127 leden - 1448093 WU's
14) SETI@Netherlands - 1663 leden - 1081793 WU's

De top 5 van dagscores (gemiddelde per dag over 14 dagen):

1) Hardware Upgrade - Seti@home met 9104 WU's/day
2) SETI.Germany met 5425 WU's/day
3) Team Ars Technica Lamb Chop met 5320 WU's/day
4) SETI@Netherlands met 4392 WU's/day
5) Forum Hardware.FR Team met 3791 WU's/day

Enkele feitjes:

1) Team Ars Technica Lamp Chop zit op dit moment op dezelfde comfortabele zetel als jullie bij RC5 zitten. Ze hebben bijna 28% meer WU's dan de nummer 2. De mannen van Ars zijn er op dit moment zeker van dat ze onverslaanbaar zijn. Hun daily score is nog steeds ZEER indrukwekkend (gezien het feit dat ze ook aan andere projecten meedoen) en de voorsprong GIGANTISCH!

2) SETI teams als Ars Technica, SETI.Germany, Team MacAddict en Team Art Bell (bijna 12k leden! :9~ ) zijn teams van het kaliber van de DPC! De strijd daarmee aanbinden kan lastiger zijn dan jullie aanvankelijk denken!

3) Wat denk je dat er gebeurt als een team als Ars Technica merkt dat jullie een poging bij S@H gaan wagen en gevaarlijk dichtbij komen ook? Ars Technica zal NOOIT die no.1 positie uit handen gaan geven. Je kunt er op rekenen dat er honderden members hun computers weer terug zetten op S@H. Hetzelfde geldt voor TA: Als alle RC5 leden gaan overstappen op SETI (en dat gaat op een gegeven moment gebeuren) vormt TA OOK een team van het kaliber van de DPC. Ook al produceer je 1000 WU's per dag meer dan dat soort teams (wat gigantisch is), dan doe je er nog 5000 dagen over om ze in te halen.

4) SETI@HOME is al dik 3 jaar bezig. Alle teams die in de top 10 staan doen al vanaf het begin mee. Dat zegt ook al iets over de S@H competitie.

Tot slot iets om over na te denken:

Jullie zijn er nu van overtuigd dat jullie de no.1 positie in RC5 in de zak hebben. Ars Technica denkt hetzelfde over de no.1 positie bij SETI@HOME. Maar TOCH denken beide teams de no.1 positie bij het andere project te kunnen overnemen. Beetje krom? :)

[/pessimistische mode off] :)

Maar toch ben ik van mening dat de DPC een zeer bijzonder team is dat tot grootste prestaties in staat is. Jullie blijven me in ieder geval elke keer weer verbazen :)

• 0rbit
Op zondag 26 augustus 2001 13:39 schreef Sequence het volgende:
Dat is een nobel streven; Maar ik vind het zo jammer dat ik dan workunits uit 1999 uit zit te rekenen. Is het niet ECHT zo dat alles al een x aantal keer is gedaan en dat het dus eigenlijk alleen voor de stats nog interessant is?

Verwijderd

Klopt! SETI@HOME draait op ongeveer 300% realtime. Maar dat is ook de bedoeling. Het doorrekenen van een SETI WU is nogal foutgevoelig (vraag me niet waarom) en daarom sturen ze WU's altijd naar meerderde users. Het wordt ook gebruikt om cheaters te pakken.

• Heinrich_Harrer
Op zondag 26 augustus 2001 14:14 schreef Crack het volgende:
te veel om te quoten
That was exactly what I was thinking :) (maar was me vanmorgen weer even ontschoten) Mooi verwoord Crack ;)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 26 augustus 2001 14:20 schreef Mr_Atheist het volgende:

[..]

Dat is een nobel streven; Maar ik vind het zo jammer dat ik dan workunits uit 1999 uit zit te rekenen. Is het niet ECHT zo dat alles al een x aantal keer is gedaan en dat het dus eigenlijk alleen voor de stats nog interessant is?
Uhm, daar gaat het allemaal juist om. Als je meedoet aan Seti om ET te vinden is dat nogal onzinnig, want

1) Die zijn allang gearriveerd
2) Er zitten volop E.T.'s in de maatschappij.

Overigens is RC5 ook onzinnig, het gaat puur om het competitie-element.

Enneh, dat je WU's uit 1999 zit uit te rekenen is onzin, ik heb ze uit december 2000-maart 2001. Mijn huidige WU is bijvoorbeeld van 2 maart 2001.

Virussen? Scan ze hier!

• Heinrich_Harrer
Laten we er niet alleen een wel-of-niet-SETI-topic van maken. Er zijn ook andere projecten zoals G@H en F@H, waarbij we Ars Technica kunnen uitdagen. En dat is misschien wel meer realistischer :)

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Rickman: Seti heeft een voordeel voor een beginnend team: Als je joint neem je je reeds gespaarde punten mee >:) Wat er bij het ene team afgaat komt er bij het andere bij. Op die manier wordt het verschil snel kleiner. :)

Elke keer als iemand hier iets post om Seti meer te promoten kom jij met een reacie van -tig tegenargumenten om Seti maar met rust te laten. Ben je soms ban voor een leegloop bij S@NL ten gunste van DPC? :Y)

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 14:24 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Uhm, daar gaat het allemaal juist om. Als je meedoet aan Seti om ET te vinden is dat nogal onzinnig, want

1) Die zijn allang gearriveerd
2) Er zitten volop E.T.'s in de maatschappij.

Overigens is RC5 ook onzinnig, het gaat puur om het competitie-element.

Enneh, dat je WU's uit 1999 zit uit te rekenen is onzin, ik heb ze uit december 2000-maart 2001. Mijn huidige WU is bijvoorbeeld van 2 maart 2001.
Wildhagen: Vergeet niet dat er veel mensen aan SETI@HOME meedoen omdat ze het juist WEL zinnig vinden (It's out there).

WU's uit '99 is idd wat overdreven. Volgens de stats van Roving Mouse (http://www.roving-mouse.com/setiathome/) draait SETI@HOME echter wel op 232% real-time.

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Het blijft leuk dat dit soort topics altijd komen als ik al met dingen bezig ben :)

Toevallig had ik van de week al (tegenover enkele crew- en noncrewleden) kenbaar gemaakt dat ik wilde proberen een opzet te maken voor een DPCH op Tweakers.net die zich richt op alle projecten (waar mogelijk).

Hierbij kwam al naar voren dat het zich dan vooral op de teamprestatie zou gaan richten en niet op de individuele prestatie.
Op GoT zal het wel onverandert blijven.

Zo kunnen we alle projecten op Tn krijgen (6 losse postings zal niet gewaardeerd worden, dit komt tegenwoordig boven de 50% van het aantal posts op 1 dag uit) maar blijft de grootte van de post beperkt.

Zo, en nu ga ik eerst even de DPCH's van THINK en S@h posten :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 26 augustus 2001 14:30 schreef Rickman het volgende:

[..]

Wildhagen: Vergeet niet dat er veel mensen aan SETI@HOME meedoen omdat ze het juist WEL zinnig vinden (It's out there).
Prima, dan mogen zij meedoen om die reden, niks mis mee. Maar ik doe gewoon mee om de onderlinge competitie, ook niks mis mee, toch?
WU's uit '99 is idd wat overdreven. Volgens de stats van Roving Mouse (http://www.roving-mouse.com/setiathome/) draait SETI@HOME echter wel op 232% real-time.
Ach, ze krijgen er binnenkort toch een 2e schotel bij, dus dan zal dat ook wel afnemen, en dubbel-checken kan sowieso geen kwaad, de kans dat je fake-results er dan uit kan halen is natuurlijk ook aanwezig.

Virussen? Scan ze hier!

• Sequence

Sequence

Online marketing

met onze voorsprong op alleen al TA bij RC5 kunnen we TA bij seti al inhalen! (heb ik pas ergens hier berekend), dus zo kansloos zijn we niet, kan alleen een tijdje duren, maar haast hebben we niet..

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 14:28 schreef Crack het volgende:
Rickman: Seti heeft een voordeel voor een beginnend team: Als je joint neem je je reeds gespaarde punten mee >:) Wat er bij het ene team afgaat komt er bij het andere bij. Op die manier wordt het verschil snel kleiner. :)

Elke keer als iemand hier iets post om Seti meer te promoten kom jij met een reacie van -tig tegenargumenten om Seti maar met rust te laten. Ben je soms ban voor een leegloop bij S@NL ten gunste van DPC? :Y)
Uiteraard ben ik daar bang voor! Zal ik ook niet ontkennen hoor! :) Jij zou het ook vervelend vinden als het team waar je 2 jaar aan hebt gebouwd ineens leegloopt (of dat zou gebeuren valt nog te bezien). Mijn reactie is trouwens behoorlijk normaal lijkt me. S@NL is moeizaam opgekropen naar positie 14. Als je een ander Nederlands team hoort zeggen "Goh, zullen we de no.1 positie bij S@H ff gaan halen?" dan brengt dat bij mij persoonlijk een reactie teweeg in de trend van "Ja hoor eens maar dat gaat niet zo simpel!". Maar dan ben ik weer vergeten wat voor een gigantisch team DPC is ;)

Maar ik ben natuurlijk ook van mening dat het 'all in the game' is, en als jullie een SETI@HOME team willen starten is dat jullie goed recht! SETI@Netherlands is voor jullie iig een makkelijke prooi! :P

Ok, ok...misschien kwam mijn post niet geheel objectief over, maar denk iig ff na over de punten. Naar mijn mening schrijf ik helemaal geen gekke dingen, alleen feiten die iedereen in acht moet nemen.

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 14:33 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Prima, dan mogen zij meedoen om die reden, niks mis mee. Maar ik doe gewoon mee om de onderlinge competitie, ook niks mis mee, toch?
[..]
Uiteraard, dat is bij mij ook voor 75% de reden dat ik mee doe hoor! ;)
Ach, ze krijgen er binnenkort toch een 2e schotel bij, dus dan zal dat ook wel afnemen, en dubbel-checken kan sowieso geen kwaad, de kans dat je fake-results er dan uit kan halen is natuurlijk ook aanwezig.
Klopt, het gerucht gaat dat deze misschien wel eens in Nederland zou komen te staan (of al staat?). Kunnen we een keertje met z'n allen op bezoek :)

• Heinrich_Harrer
Op zondag 26 augustus 2001 14:30 schreef [eNeRGy] het volgende:
Het blijft leuk dat dit soort topics altijd komen als ik al met dingen bezig ben :)

Toevallig had ik van de week al (tegenover enkele crew- en noncrewleden) kenbaar gemaakt dat ik wilde proberen een opzet te maken voor een DPCH op Tweakers.net die zich richt op alle projecten (waar mogelijk).

Hierbij kwam al naar voren dat het zich dan vooral op de teamprestatie zou gaan richten en niet op de individuele prestatie.
[eNeRGy]: dat vind ik een geweldig id. Maar ja, ik zie natuurlijk niet waar je mee bezig bent :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maar ik ben natuurlijk ook van mening dat het 'all in the game' is, en als jullie een SETI@HOME team willen starten is dat jullie goed recht! SETI@Netherlands is voor jullie iig een makkelijke prooi!
Nee, dat is nou niet realistisch, jullie hebben nu, wat is het?, 1.1 miljoen WU's, wij bijna 94.000.

Voorlopige doel is om nummer 2 bij Seti@Home te worden van de NL-teams. De huidige nr.2 heeft iets van 200.000 WU's, en ze doen dagelijks niet veel volgens de Team Battle. Dus dat is best realistisch denk ik.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 14:38 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Nee, dat is nou niet realistisch, jullie hebben nu, wat is het?, 1.1 miljoen WU's, wij bijna 94.000.

Voorlopige doel is om nummer 2 bij Seti@Home te worden van de NL-teams. De huidige nr.2 heeft iets van 200.000 WU's, en ze doen dagelijks niet veel volgens de Team Battle. Dus dat is best realistisch denk ik.
Nee is nu ook nog niet realistisch, maar ik nam ff een kijkje in de toekomst (wat zou er gebeuren als de DPC SETI@HOME als hoofddoel zou stellen). DAN zouden we een redelijk makkelijke prooi zijn denk ik! :)

Universiteit van Twente is idd in te halen en de top 200 ligt ook in zicht voor jullie! :9~

Maar idd...dit topic gaat niet alleen over S@H. Ik zal jullie rustig verder laten vergaderen! :)

• Sequence

Sequence

Online marketing

effe een berekeningetje (gebasseerd op cijfers van 1 augustus):

met RC5 staan we 200.000.000 wu voor, neem een gemiddelde p400 die zo'n 400 wu/dag doet. 200.000.000/400=500.000 dagen=1369 jaar

TA heeft in totaal 1155.198 years aan seti gedaan, wij 96.365 years.. onze voorsprong bij RC5 zou dus al genoeg moeten zijn om bij seti naast TA te komen, we staan dan al op een 16e plaats!

niets is dus onmogelijk :P :)

Verwijderd

Jammer alleen dat je geen RC5 wu's bij het GWWK kan inwisselen voor Seti wu's :)

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 17:04
Als je over de toekomst van de DPC wil praten moet je er geen ordinaire Seti recruitment thread van maken. De vraag is zowiezo niet of we met Seti mee moeten doen want dat doen we al.

We spend our years as a tale that is told

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Oké, weer ontopic nu :)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Als we nu eens beginnen met elke dag een andere DPCH op T.net te zetten, dan zijn alle projecten 1 x in de week aan de beurt en kunnen we meteen eens zien wat de invloed daarvan is qua ledengroei bij de diverse projecten.

• redwing
  • Laatst online: 15:46
Je kunt mensen toch niet dwingen om een bepaald project te doen. Iedereen heeft zo zijn voorkeuren (ik zal b.v. nooit meedoen aan SETI omdat ik dat compleet onzinnig vind, en vind nu GH het leukst omdat dat nog lekker kleinschalig is :) ).

Ik denk dat het al een hele goede stap is om een keer in de week een overzicht te maken met hoe DPC er voor staat in de verschillende projecten. Je kunt hier natuurlijk wel altijd een verhaaltje bij zetten bij welk project DPC het meeste hulp kan gebruiken. Verder lijkt mij de grootste taak van de crew om tijdens conflicten die kunnen ontstaan deze zo goed moegelijk proberen op te lossen (zie b.v. een tijdje geleden bij RC5)

Voor de rest lekker doorgaan zoals het nu gaat, want als je ziet wat DPC de laatste tijd heeft bereikt kun je niet klagen ;)+

[removed]

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-05 00:26
Mijns inziens moet er gewoon een samenvatting van alle projecten op de ftontpage geplaatst worden...met links naar het forum waar de projecten ieder zijn eigen stats heeft. Zo krijgt alles evenveel aandacht en als een project je interreseert kan je verder lezen op het forum.

Tevens met dokument_123 is Scraper (toch?) al druk bezig. Femme heeft het verhaaltje over de Dutch Power Cows in de password mailer op de frontpage al enigzins aangepast.

Zelf zou ik gaan voor verdeling van overtollige power bij RC5 (wat we nu dus hebben) naar Folding@Home, Gnome@home en Think (waar we overigens vorige week zijn ingehaald door Ars). Seti@home zou eventueel ook nog kunnen.
Eccp en Ogr zijn al best goed bezig daar is neit echt veel meer voor nodig.

Maar dan is het de vraag wie gaan switchen en hoeveel neemt ie mee? :)

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Op zondag 26 augustus 2001 15:13 schreef jolly het volgende:
Als we nu eens beginnen met elke dag een andere DPCH op T.net te zetten, dan zijn alle projecten 1 x in de week aan de beurt en kunnen we meteen eens zien wat de invloed daarvan is qua ledengroei bij de diverse projecten.
Als de gecombineerde stats bijna klaar zijn, geef ik de voorkeur daar op te wachten. Het is nl. nogal chaotisch, als elke DPCH er weer totaal anders uitziet.

Overigens hebben we momenteel zo'n 600.000 wu's overcapaciteit op RC5, wat overéén komt met 600.000/~365=1644 PII-400's :9~

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:29
Ik ga misschien niet in op alle hoofdvragen, maar iig 1 namelijk waar ik het meeste plezier aan beleef(de).
Het is namelijk zo toen ik een 1.5 jaar geleden de DPC joinde met mijn team ik het erg "spannend" vond hoe het hele team ontwikkelde en toen probeerde ik ook nog wel zo veel mogelijk mensen mijn team te laten joinen....jammergenoeg is die hele spanning weg sinds we nr 1 staan en we sindsdien ook aan allerlei andere projecten mee zijn gaan doen....
en ik moet zeggen dat ik er zelf ook niet zoveel meer aan doe (ook mede door het gezeik van D.net over illegale koetjes enzo) en al mijn andere teamleden er eigelijk ook mee gestopt zijn (te grazen) dat kan je ook zien aan onze stats-history.
Ik moet ook zeggen dat ik er eigelijk ook wel over heb zitten denken om me team op te zeggen........ ;(

Conclusie

Ik denk dat de dagelijkse DPCH een deel van de teamspirit vormd, maar vooral dat we met z'n allen 8r 1 project staan....dat dat leden aantrekt :)

• Sequence

Sequence

Online marketing

naar mijn mening kunnen we zonder probleem 200k RC5 per dag missen, zonder enig risico te lopen, 200k/dag staat gelijk aan ruim 500 p2-400's ... dat zou toch een hele aanzet moeten kunnen zijn om een project als G@H naar de top te brengen, gezien het feit dat we op dit moment met veel minder leden al zo veel kunnen bereiken :)

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 15:28 schreef Crack het volgende:

[..]

Als de gecombineerde stats bijna klaar zijn, geef ik de voorkeur daar op te wachten. Het is nl. nogal chaotisch, als elke DPCH er weer totaal anders uitziet.
Die gecombineerde DPCH is er nog niet en dat kan misschien ook nog wel even duren. Het posten van een andere dan de RC5 DPCH zou imo vandaag of morgen al in kunnen gaan. (als er tenminste geen toestemming van T.net voor nodig is)

De meeste DPCH's lijken trouwens aardig op elkaar dus zo chaotisch zou het nu ook weer niet zijn.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 16:34

AMDFreak

Intel is zo..

Ik vindt zelf dat er geen echte spanning in zit! Ik heb uhm zelf wel draaien.. alleen ik heb zo iets van waardoe ik ut eigenlijk voor? Bedoel ik krijg er niks voor! Alleen DPC wordt lekker bekend.. maar ik schiet er niks mee op!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Chaos
  • Niet online
De meeste DPCH's lijken trouwens aardig op elkaar dus zo chaotisch zou het nu ook weer niet zijn.
Zomaar even wat problemen daarmee:

1) Mensen die RC5 doen snappen ineens niet meer waarom ze niet in de DPCH staan, terwijl die ineens van een ander project is
2) Mensen gaan met RC5 alles opsparen voor de ene dag dat ze met hun #1 plaats op t.net komen: 6 dagen 1.5M.. dan ineens de 7e dag 12M naar DNet, gevolgen lijken me duidelijk
3) Voor nieuwe mensen is het helemaal niet meer duidelijk, elke dag staat er een ander verhaaltje over wat ze moeten doen.. hebben ze net stap 1 van RC5 gedaan, staat er de volgende dag ineens dat ze SETI moeten joinen ipv RC5

Verwijderd

Boven elke DPCH een paar standaardregels met een uitleg waarom het nu zo gaat lijkt me voldoende.

Bovendien gaan de echte diehard RC5 volgers die alleen op T.net kijken nu ook misschien naar GoT, krijgen we hier ook weer wat nieuw bloed. :)

• JustMe
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Ik vind het op zich een goed idee om een ander project gezamelijk naar #1 te brengen, mijn voorkeur gaat dan uit naar G@H. Maar ook vind ik het vinden van de juiste key met RC5 een goed doel, stel je voor dat /. of AT die key vind, dan lachen ze ons hard uit. Vandaag was de kans op het vinden van de juiste key 'maar' 1 op ..., dat moet vind ik 1 op 15 zijn of nog groter. ECCp heeft misschien straks ook nog wel wat pc's nodig, het mag ons toch niet gebeuren dat we daar weer #2 komen te staan.

Dus lijkt mij het toch het beste om vooral de nieuwe leden naar andere projecten te leiden (misschien een deel van RC5, maar met de output van vandaag lijkt me dat niet slim). Hier wordt zo te horen al hard aan gewerkt door middel van een FAQ, nieuwe doc 123 en samengestelde stats op T.net.

De toekomst van DPC lijkt me als deze dingen gerealiseert zijn dus erg rooskleurig :)

* JustMe hoopt dus dat DPC volgend jaar 1 staat in RC5, OGR, ECCp en G@H en dat de al eerder genoemde doelstellingen van S@H zijn gehaalt.

De DPC crew moet gewoon lekker zo doorgaan en de nieuwe FAQ ed realiseren. :)

Het meeste lol beleef ik aan het inhalen van andere teams! :)

Dat Ars team uitdagen lijkt me cool, het liefst in G@H dus :)

* JustMe is het bdw ook met Chaos eens zie ik net

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-05 16:57
Klinkt allemaal leuk om een ander project in de schijnwerper te zetten om aldus daar naar de top te stijgen.. maar is dat bij RC5 niet enkel gelukt omdat we met z'n allen iedereen stimuleerden om RC5 te doen?
Nu kan dat niet.. de huidige hardcore RC5'ers gaan niet willen overschakelen vooraleer RC5 uitgecrackt is. Maar goed ook, ik zou gek worden als we RC5 alsnog uit handen moeten geven aan eender welke concurrent.

Het 'nieuwe' prject zou volgens mij dan ook voornamelijk van nieuwe leden moeten komen en hoe snel hoeveel leden kan je eigenlijk winnen? De meeste scholen en dergelijke in NL zullen al wel RC5 aan't cracken zijn zeker? Dus de groei die een ander project nog kan winnen is nooit zo sterk als bij RC5 in het verleden.
Daarom lijkt het mij dus NIET verstandig om bijvoorbeeld op S@H te gaan concentereren.. tenzij je de helft van S@NL kan overhalen om DPC te joinen hetgeen in een oorlog zou ontaarden of je S@NL en DPC@Seti zou kunnen samenvoegen in een gezamelijke effort. (Dit samevoegen is in jhet verleden al eens niet zo positief ontvangen dus die kans is niet echt groot vrees'k.)

Een 'klein' project daarentegen is redelijkerwijs wel haalbaar en daarom ook een veel zekerdere weddenschap.

Verwijderd

Nou poohbeer, we gaan toch niet wegrennen omdat een project te moeilijk is? Waar is de spirit?! >:)

Ik denk BTW wel dat het veranderen van de stats op de frontpage grote gevolgen kan hebben: moet je maar eens kijken hoeveel mensen joinen bij RC5 en bij bijvoorbeeld ECCp-109. Bij eccp zijn het er net 2 per week, bij RC5 zo'n 5 per dag gemiddeld gok ik zo. En dat komt vooral door de stats op de voorpagina denk ik: ik bezocht ook regelmatig tweakers en zag elke keer "Dutch Power Cows hitparade..." en dacht: wat the hell is dat toch? Dus ik kijken, RC5, klinkt interessant, joinen, en toen pas eens kijken wat er nog meer voor projecten zijn... Toen geswitched naar eccp toen ik zag dat we daar nog helemaal geen eerste stonden!

maw: ik denk dat een topic op de voorpagina met een samenvattinkje van alle stats en links naar het forum zowel een positief effect heeft op de andere projecten als op het bezoek van dit forum. ;)

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 19:40
Op zondag 26 augustus 2001 19:50 schreef dA_Griz het volgende:
Nou poohbeer, we gaan toch niet wegrennen omdat een project te moeilijk is? Waar is de spirit?! >:)
Over Spirit gesproken wij hebben het wel bij Dutch Polder Cows
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchpoldercows.nl/22.jpg

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• Chaos
  • Niet online
Spirit? Die dingen heten T-shirts hoor. :P

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 14:04

Lagune

Its time for warp

Ik zie toch duidelijk een koe en niet een alien/protein/meetlat weet ik veel wat op dat t-shirt staan >:)

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Op maandag 27 augustus 2001 00:57 schreef babylon5 het volgende:
Ik zie toch duidelijk een koe en niet een alien/protein/meetlat weet ik veel wat op dat t-shirt staan >:)
meetlat is ook koe :+

D3 char(s)

• [eNeRGy]
* [eNeRGy] ]wil echt geen t-shirt met een schotel of boompje ofzo hoor !

• Mist
  • Laatst online: 10:36

Mist

Een gevaar op de weg

Wat mij betreft is het hoofddoel om bij zoveel mogelijk projecten op nummer 1 te komen.
Een vernieuwde DPCH met aandacht voor alle projecten lijkt me een goed middel om dat mede te helpen bereiken. Pas alleen wel op dat het individuele aspect daarin niet verloren gaat, een deel van de leden doet het toch om een keer in de stats te komen.

[DPC] help conquer cancer @ WCG

• Scraper
  • Laatst online: 18-05 15:05

Scraper

ErikJ

Op zondag 26 augustus 2001 15:26 schreef MarcyDarcy het volgende:
Tevens met dokument_123 is Scraper (toch?) al druk bezig. Femme heeft het verhaaltje over de Dutch Power Cows in de password mailer op de frontpage al enigzins aangepast.
Klopt, doc123 is al klaar en ook de faq heb ik voor het grootste gedeelte van tekst voorzien. Alleen zijn we er nog niet over uit hoe het gaat worden en misschien moet er nog een heleboel gewijzigd worden, maar hij komt eraan.

• [eNeRGy]
Op maandag 27 augustus 2001 01:22 schreef Mist het volgende:
Wat mij betreft is het hoofddoel om bij zoveel mogelijk projecten op nummer 1 te komen.
Een vernieuwde DPCH met aandacht voor alle projecten lijkt me een goed middel om dat mede te helpen bereiken. Pas alleen wel op dat het individuele aspect daarin niet verloren gaat, een deel van de leden doet het toch om een keer in de stats te komen.
Alleen het gedeelte op Tweakers.net zal veranderen, alles op GoT (met de individuele stats) zal gewoon hetzelfde blijven.

• Mist

Mist

Een gevaar op de weg

Ja gelukkig wel, maar dat was niet helemaal wat ik bedoelde.

Ik denk namelijk dat het voor de meesten de grootste kick is/zal zijn al ze in de DPCH op de frontpage staan, dat heeft toch meer dan dat je in een topic op GoT in de stats staat.
Daarom lijkt hem mij verstandig ook aandacht te blijven besteden aan individuele prestaties van leden en niet alleen aan die van de DPC als geheel. Bijvoorbeeld door elke dag een kort rijtje van MF's (natuurlijk ook wel van verschillende projecten) erbij te zetten, kan die motivatie voor DPC behouden blijven.

• Scraper

Scraper

ErikJ

Een rijtje van MF's zal het niet worden, dit om redenen die bekend zijn neem ik aan.

• KoW
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Ik ben het wel eens dat een gecombineerde DPCH op de frontpage wel leuk zou zijn. (Zelf kom ik daar nooit maar toch >:) )
Als daar bijvoorbeeld van elk project de teams-dagtop10 zou staan, gecombineerd met inhaalstats (alleen de eerste 3). Verder inderdaad de MF stats. sinds die er bij ECCp dagelijks instaan (zie sig) proberen ineens veel meer mensen daar in te staan. Zou dat op de voorpagina komen dan heeft dat voor sommigen misschien nog een grotere stimulans. :)

Zo zou je dus per project een scherm stats hebben, wat nog goed te overzien is. meer uitgebreidere stats op de voorpagina is niet gewenst denk ik, omdat je dan door de koeien de kudde niet meer ziet ;)

KoW }:O

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Op maandag 27 augustus 2001 13:27 schreef Scraper het volgende:
Een rijtje van MF's zal het niet worden, dit om redenen die bekend zijn neem ik aan.
Je mag toch gewoon als sub-team megaflushen. Het is alleen verboden als compleet team met 5000 man tegelijjk te MF'en >:)

• Scraper

Scraper

ErikJ

Laat die opmerking maar eens vallen in het kanaal waar de dpc crew zit. Dan weet je wel wat ik bedoel.

• Mist

Mist

Een gevaar op de weg

Ik ben zeker van die redenen op de hoogte en het er ook absoluut mee eens.
Maar er zijn dus projecten waarbij MF's wel toegestaan zijn en verder heb ik zo'n MF overzicht ook iets anders in gedachten dan KoW.
Ik bedoel dat het vooral vermeld moet blijven als iemand eens een klein persoonlijk MFje, van bijv. 20k RC5 heeft. Ik vermoed namelijk dat er een groep leden is, voor wie dit een motivatie is met DPC mee te blijven doen.

Verwijderd

Hallo, hier ben ik weer eens :)

Ik ben het helemaal eens met de eerdere posting van Crack.

Jullie kunnen relatief makkelijk de #1 positie bereiken bij zowel Folding@Home als Genome@Home als jullie besluiten er voor te gaan.

Natuurlijk hebben de top teams een voorsprong, maar hier af en toe rondhangend heb ik het idee dat jullie minstens zoveel rekenkracht hebben als bijv. Ars Technica of [H]ardOCP bij deze projecten inzetten!

Hopenlijk haalt DPC ons nog een keer in met Genome@Home! :Y) ;) >:)

Glorfindel,

DSL Reports Team Helix, Team Seti, Team RC5 & Team Ecology :Y)

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Op maandag 27 augustus 2001 14:18 schreef Mist het volgende:
Ik bedoel dat het vooral vermeld moet blijven als iemand eens een klein persoonlijk MFje, van bijv. 20k RC5 heeft. Ik vermoed namelijk dat er een groep leden is, voor wie dit een motivatie is met DPC mee te blijven doen.
Op zo'n fiets :)

Dus gewoon als iemand een keer ver boven zijn gemiddelde output uitkomt, dat dat vermeld word?
Tsja, dat is leuk, maar zijn die er niet nogal veel. Als er elke dag dan een lijstje met persoonlijke MF's staat, wordt het weer onoverzichtelijk. Maar dan kan je mischien zeggen dat alleen de 5 leden met het grootste relatieve verschil tussen hun gemiddelde output, en hun MF worden vermeld.

Is dit wat je bedoelde Mist :?

• JustMe
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Op maandag 27 augustus 2001 14:18 schreef Mist het volgende:
Ik ben zeker van die redenen op de hoogte en het er ook absoluut mee eens.
Maar er zijn dus projecten waarbij MF's wel toegestaan zijn en verder heb ik zo'n MF overzicht ook iets anders in gedachten dan KoW.
Das een vet idee.
Ik hoor bij die groep leden, morgen sta ik weer eens in de top30 hopelijk!
En daar doen we het voor :7

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• Bobco
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Interessante discussie tot nu toe. Zelf doe ik ook maar een beetje op de bonnefooi mee. Ik lees het forum wel regelmatig, maar daar houdt het verder wel zo'n beetje mee op.

Als het gaat om het al dan niet 'sturen' van het team denk ik dat dat in de praktijk eigenlijk niet mogelijk is. Coordineren en informatie verstrekken is waarschijnlijk het hoogst haalbare. De informatie-voorziening is wat mij betreft op een prima nivo: voor alle projecten worden stats gepubliceerd die vertellen hoe het team het doet en wie hoeveel doet binnen het team. Bij deze meteen een bedanktje aan de mensen die hier veel tijd en moeite in stoppen.

En even over de coordinatie. Verreweg de meeste leden zullen stemmen met de voeten. Mensen hebben nu eenmaal sterke persoonlijke voorkeuren als het gaat om welk project er gedraaid wordt. Natuurlijk kan er opgeroepen worden om meer capaciteit op een bepaald project in te zetten, maar omdat er nu eenmaal niemand verplicht kan worden om dit te doen zal het hier wel bij blijven.

Wat mij betreft is dat ook prima. DPC is een groot team, waarin heel veel mensen zitten. Er zit veel verschil in motivatie. Voor de een is een project met veel competitie aantrekklijk, voor een ander is de 'nuttigeheid' van het project de belangrijkste reden om mee te doen. Wat de motivatie ook is: het kan beter voor DPC gebeuren dan voor een ander team.

With the light in our eyes, it's hard to see.

• Mist

Mist

Een gevaar op de weg

Op dinsdag 28 augustus 2001 12:57 schreef KoW het volgende:

[..]

Op zo'n fiets :)

Dus gewoon als iemand een keer ver boven zijn gemiddelde output uitkomt, dat dat vermeld word?
Tsja, dat is leuk, maar zijn die er niet nogal veel. Als er elke dag dan een lijstje met persoonlijke MF's staat, wordt het weer onoverzichtelijk. Maar dan kan je mischien zeggen dat alleen de 5 leden met het grootste relatieve verschil tussen hun gemiddelde output, en hun MF worden vermeld.

Is dit wat je bedoelde Mist :?
ja bijna :P

tov gemiddelde is niet genoeg, het moet echt een mooie prestatie zijn, waarvoor wat spaarmoeite is gedaan. Ik zou het wel mooi vinden als er elke dag bijv. een lijstje met 10 knappe dagprestaties komt te staan. Volgens mij valt het aantal spaaracties tegenwoordig ook wel mee.

Ik moet toegeven dat er wel nadelen aan zitten:

Het wordt dan een beetje een jurysport, de statsposter moet gaan bepalen wat de mooiste MF's zijn en dat kan wel eens lastig zijn voor hem of tot ontevredenheid leiden bij een lid dat zijn MF niet vermeld ziet.
Verder kost het de statsposter natuurlijk ook nogal wat extra tijd...

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Op woensdag 29 augustus 2001 01:05 schreef Mist het volgende:
tov gemiddelde is niet genoeg, het moet echt een mooie prestatie zijn, waarvoor wat spaarmoeite is gedaan.
Dat bedoel ik daar eigenlijk ook mee.
Als je een dagoutput hebt die bijvoorbeeld 50x je gemiddelde output is, heb je daar toch minimaal 50 dagen voor moeten sparen. Zeker als je net als ons altijd zorgt voor een constante dagoutput naast het sparen.
Ik moet toegeven dat er wel nadelen aan zitten:

Het wordt dan een beetje een jurysport, de statsposter moet gaan bepalen wat de mooiste MF's zijn en dat kan wel eens lastig zijn voor hem of tot ontevredenheid leiden bij een lid dat zijn MF niet vermeld ziet.
Verder kost het de statsposter natuurlijk ook nogal wat extra tijd...
Als je het op bovenstaande manier zou doen heb je dat iets minder. Alleen die mensen die dan maar 49 x hun dagoutput flushen hebben pech. :P
Maar ook dat zou je op kunnen lossen.
Als je het gewoon sorteert op hoeveel keer ze hun dagoutput geflusht hebben, dus eigenlijk op relatieve grootte van hun MF dan kun je altijd gewoon de eerste 10 plaatsen. (Met dan b.v. een minimum van 20x je dagoutput.)
Op zich zou het dan voor de statsposter niet veel moeilijker moeten zijn dan nu het geval is.
Er moet natuurlijk wel weer tijd ingestoken worden om het script te veranderen. ;)
alleen het probleem is misschien dat op dit moment de gemiddelde output niet bekend is in het statsscript. En dan lukt dit niet. ;(

• Scraper

Scraper

ErikJ

Dit gaat voor rc5/ogr gewoon niet werken. Dan gaat weer iedereen sparen. Krijg je bijvoorbeeld weer zoiets dat er een client foute resultaten uitpoept (net als de vorige keer, tja je weet het nooit) en iedereen spontaan zijn buffers gaat leeggooien, dan kun je erop rekenen dat dpc de dag daarop niet meer in de stats voorkomt (lees gebanned). :( Hamer nou niet zo op dat sparen, dat heeft gewoon geen zin. Er zijn natuurlijk projecten waar het wel kan, maar dat word snel door de war heen gehaald. :Z

Zoiets van ow, ik zie megaflushstats, ik mag weer sparen. |:(

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Sparen zullen de mensen altijd blijven doen.
Met zo'n groot team is sparen de enigste manier voor een subteam om zichzelf te bewijzen. Van mij mag dat best.

Dan kunnen zowel DPC als DNET de mensen niet van af houden.

Ik heb net een gedeelte van een of andere enge thread uit februari gezien, en daar werdt ik een beetje niet goed van :r
Ik snap eigenlijk dat hoe ze, bij een paniekflush die door slechte DNET informatie is ontstaan, zo'n groot probleem hebben, temeer daar het maar om twee keer de normale DPC output ging. :(

Maar goed, de verhouding DPC-DNET is blijkbaar niet zo best, en vanuit dat punt kun je het misschien beter weer niet doen. ;(

• redwing
  • Laatst online: 15:46
Op woensdag 29 augustus 2001 10:48 schreef KoW het volgende:
Ik heb net een gedeelte van een of andere enge thread uit februari gezien, en daar werdt ik een beetje niet goed van :r
Ik snap eigenlijk dat hoe ze, bij een paniekflush die door slechte DNET informatie is ontstaan, zo'n groot probleem hebben, temeer daar het maar om twee keer de normale DPC output ging. :(
Het probleem met sparen is ook niet het aantal blokjes, maar hoe oud de blokjes zijn. D.net is ingericht voor blokjes uit 1 of 2 subspaces. Op het moment dat er blokjes binnen komen uit andere spaces (lees oudere blokjes), moeten er om die te verwerken heel veel resources worden gebruikt. Ze kunnen dus makkelijk 2 * de output van DPC aan, maar dan wel mits deze niet te oud zijn (iets van een paar weken). Dus 1 miljoen blokjes van 2 maanden oud kan heel veel problemen geven terwijl 5 miljoen blokjes van een week oud totaal geen problemen geeft.

Voor OGR gaat dit niet op, en heeft d.net er volgens mij weinig last van als je veel oude blokjes flushed, maar ook daar heeft d.net te kennen gegeven dat ze niet willen dat je spaart.

[removed]

• Scraper

Scraper

ErikJ

Op woensdag 29 augustus 2001 10:48 schreef KoW het volgende:
Sparen zullen de mensen altijd blijven doen.
Met zo'n groot team is sparen de enigste manier voor een subteam om zichzelf te bewijzen. Van mij mag dat best.

Dan kunnen zowel DPC als DNET de mensen niet van af houden.
Zeker maar als je het gaat doen zoals bovenstaat gaan meer mensen sparen dat dat het er nu doen. En langer dat dat het nu gebeurt.
2x de output is niet erg, zolang de blokjes maar niet oud zijn. Als de blokjes een aantal weken oud zijn dan gaat de verwerkingssnelheid van de exponentieel omhoog haast. Voor de uitleg kijk ffkes op andere draadjes. En dat gaat dan weer gebeuren omdat mensen hoger willen komen, blokjes die langer vastgehouden worden.
Maar goed, de verhouding DPC-DNET is blijkbaar niet zo best, en vanuit dat punt kun je het misschien beter weer niet doen. ;(
Die verhouding is wel goed hoor. Maar als er weer eens wat gebeurt dan hoor je d.net natuurlijk klagen, voor de rest hoor je ze niet. Dus dan lijkt het idd dat de verhouding niet zo best is.

P.S. Ik wil niet als een boeman overkomen hier, maar als ik er niet op hamer dan denk ik dat er iemand van de dpc crew dat wel zou doen. Verder maak ik er geen woorden meer aan vuil, ik denk dat er nu wel genoeg over gezegd is.

• Mist

Mist

Een gevaar op de weg

Jullie hebben gelijk dat door MF's zo expliciet te melden de MF cultuur wel eens terug zou kunnen komen en dat lijkt ook mij geen goed idee. Het is dan idd toch beter MF's niet op een dergelijke manier bij de stats te plaatsen.

Maar bij andere projecten dan van D.net zijn MF's wel toegestaan. Misschien is het dan een idee ze alleen van die projecten te melden, dan gaan er wellicht ook wat leden van RC5 naar een ander project waar we wel wat versterking kunnen gebruiken.

• Wessie
  • Laatst online: 21-05 20:05

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Bij ECCp is momenteel de output enorm gedaald, dit komt doordat de wat grotere members een poging gaan doen het all time flushrecord te breken (momenteel op 12.000 punten door [DPC]Wimmel]).
Zulke dingen ga je dan ook bij de andere projecten zien. Allerlei spaaracties.
Op zich niet zo'n ramp, maar dnet wil het niet hebben.

Dusja ... zo'n MF stats lijkt me niet zo gunstig. Het is mogelijk dat we daardoor weer mot krijgen met dnet.

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:21
Een mogelijkheid om mensen te motiveren met eens in de zoveel tijd een plaatsje op de frontpage is natuurlijk de welbekende mijlpaal. Door de mijlpalen voor de verschillende projecten handig te kiezen kun je voorkomen dat de lijst te lang wordt, en toch zal elk teamlid eens in de zoveel tijd genoemd worden. En daarbij: het werkt niet mega-flush-bevorderend.
Pagina: 1