Horeca Koelkast aansluitwaarde toz verbruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodZZila
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-05 21:20
Beste Medetweakers,

Ik heb een vraag mbt een aansluitwaarde van koelkasten.
Ik zit er over na te denken om de volgende koelkast te kopen voor in de schuur "Mancave"

https://maxima.com/nl/max...6rgzkBXOkFDhoCjqMQAvD_BwE

Echter ben ik benieuwd hoeveel stroom zoiets verbruikt. Er staat bij het product aansluitwaarde 267 watt.
Maar neem aan dat de koelkast geen 6,4 kwh per dag verbruikt of 2338 kwh per jaar.

Heeft iemand hier ervaring mee in de praktijk hoe een koelkast met aansluitwaarde zich verhoudt met de praktijk?

Na wat ik weet van maxima is dit het maximaal verbruik van een koelkast als deze aan het koelen is. Klopt dit ?

Alvast bedankt.

MVg,

GodZZila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-05 20:44
Dat is idd het vermogen dat hij uit de muur trekt als hij aan het koelen is.

Maar verbruik is lastiger. Dit ligt ook aan de omgeving namelijk. Buiten in de zon met 30+ graden verbruikt hij veel meer dan in een geisoleerde ruimte op constant 20 graden.

Komt nog bij hoe goed hij geisoleerd is, hoeveel er in staat. Hoe vaak de deur open gaat etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodZZila
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-05 21:20
was ik al bang voor, hij staat natuurlijk binnen, de ruimte is niet geisoleerd, maar in de zomer maanden varieert het tussen 20 - 26 graden wat het in de schuur wordt. Maar het gaat mij er meer om wat het ongveeer gebruikt.

2338 zal het dus niet halen aangezien je ook lente/herfst/winter hebt, in de zomer zal hij dus vaker koelen/aanslaan.

Wat is dan realistisch ? Eerder tegen de 500? Als de deur dicht zit en hij is op temperatuur en blijft dicht dan zal hij elk uur toch geen 15 minuten aanslaan? Is een nieuwe koelkast dus neem aan dat het ook wel goed geisoleerd is.