Hoe bedrading Ring deurbel wired aansluiten. (Bypass gong)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexSlok
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik heb een Ring Deurbel Wired gekocht en ik weet dat je dan je oude bel (chime) niet meer kan gebruiken. Ik heb een losse chime en een transformator die in de groependoos zit gemonteerd. Moet ik de bypass op de bedrading doen die in de transformator is aangesloten of kan ik dat ook doen op de bedrading buiten de transformator? Als ik het goed heb begrepen is de bypass het doorverbinden van de draden die naar de chime gaan. Kan ik de kabel die naar de chime gaat doorknippen en daar de bypass doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h7qlmIbOn_wU5zEm1VJ_pjnxPh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BgVl8dsOAXHwY0oL4gGo9dci.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZgMuT43SLr62tgoMbQ2fXeeM5dM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sfvuqlaatDTUvLvNLh1rCNp6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zjV5lGth33ZIm0VyTDAewdj4P60=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cifrJSPyoAYTerj5praC9twu.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexSlok
Nog even plaatje erbij ter illustratie van mijn vraag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Nsi-2kOdGX9ulgdky1oeQ12WfI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/glC4tIA8okCagVDqXxK5QT5h.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERMAWG
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-05 10:47
Ik ben geen expert, maar wat je tekent heb ik ook gedaan voor mijn Eufy deurbel. De draad naar de oude gong heb ik simpelweg doorverbonden. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexSlok
Ik heb de bypass gedaan volgens het plaatje en het werkt perfect. Het enige waar ik nog naar moet kijken hoe ik de wifi verbinding kan verbeteren, want de app geeft aan dat het een zwak signaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERMAWG
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-05 10:47
Misschien even checken of je het kan verbeteren door je WiFi van kanaal te wijzigen. Als dat werkt is dat wel het makkelijkst. Je kunt hiervoor wel apps downloaden die je laten zien welke kanalen de WiFi's in je omgeving zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xsebastiaan
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 25-05 17:46
Zelf heb ik sinds begin van het jaar een Ring Wired hangen. heb de draden van de oude (old school) deurbel 1 op 1 aangesloten op de Ring en in de app aangegeven dat er een mechanische chime achter hangt.(weet niet of je van deze optie af weet)
de ouderwetse bel gaat nu gewoon af als er op de bel gedrukt word.

Ring word netjes opgeladen en normale deurbel is actief, vond het onzin om een chime voor 30-40€ te kopen die hetzelfde geluid imiteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexSlok
Ring word netjes opgeladen en normale deurbel is actief, vond het onzin om een chime voor 30-40€ te kopen die hetzelfde geluid imiteert.
Te laat, die had ik al aangeschaft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Xsebastiaan schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:57:
Zelf heb ik sinds begin van het jaar een Ring Wired hangen. heb de draden van de oude (old school) deurbel 1 op 1 aangesloten op de Ring en in de app aangegeven dat er een mechanische chime achter hangt.(weet niet of je van deze optie af weet)
de ouderwetse bel gaat nu gewoon af als er op de bel gedrukt word.

Hoewel dit topic al wat ouder is, lijkt de situatie erg op de mijne.

Ik heb een Ring deurbel 2nd generation.
Nu ook een beltrafo, simpele mechanische gong en de welbekende zwarte met witte drukknop beldrukker buiten.

Als ik de Ring aansluit krijgt deze wel spanning van de trafo, maar doet de gong het niet.
Hoe heb jij dit werkend gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlerk2
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-10-2023
In de unifiy protect app moet je instellen of en welke "chime" je hebt. None / mechanical / digital zijn je opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Vlerk2 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:14:
In de unifiy protect app moet je instellen of en welke "chime" je hebt. None / mechanical / digital zijn je opties.
Dit is in de Ring app ook zo. Het stomme is dat ik Ring support heb benaderd en die stellen dat het niet ondersteund wordt. En als je dan weet dat het kan werken, dan krijg je het idee dat het dus wel kan werken, maar zonder officiele feature.

Ik verwachtte dus niet een instelling in de app…

Dat is alles wat ik moest doen: Chime - Mechanical instellen bij de Device settings van de Ring 2nd gen.
Pagina: 1