Opstartproblemen na correct wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederic1987
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-07-2022
Sinds vandaag krijg ik mijn MacBook Air niet meer opgestart.
MacBook was muziek aan het afspelen en ging na verloop van tijd in sluimermodus.
Normaal gebruik ik touchID of mijn wachtwoord, maar ik geraakt niet meer in mijn MacBook.
Heb de MacBook dan afgezet en heropgestart. Dan moet ik inloggen met mijn wachtwoord en ik dat werkt, maar plots krijg ik een 2de scherm om terug in te loggen. Ik dit scherm herkent hij mijn wachtwoord niet meer.
Heb ondertussen al meermaals herstart en zelfs wachtwoord gewijzigd via AppleID, maar geen succes.
1e keer accepteert hij telkens wel mijn wachtwoord, maar 2e maal niet meer.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen?

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe ziet dat 2e scherm er dan uit? Want in principe zou je na de eerste inlog toch je desktop te zien moeten krijgen.

En als je start in recovery modus, kun je dan wel inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederic1987
Het 2e scherm is idem aan het 1e scherm waarbij je je wachtwoord dient in te geven..
Na de 1e maal krijg ik wel de balk alsof hij gaat opstarten, maar dan krijg ik terug onderstaand scherm en wil hij mijn wachtwoord plots niet meer herkennen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iUpYa9BJiR8wERk83bNCl4tyhSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xSkVcUyHGYkctPLojPgUIqOj.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb eveneens al in recovery modus geprobeerd, maar telkens zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Heb je al eens een SMC reset gedaan?
Het zou me niets verbazen als er ergens iets fout gaat tussen de inlog en de credentials op je T2 chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:48

nelizmastr

Goed wies kapot

TERW_DAN schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 21:35:
Heb je al eens een SMC reset gedaan?
Het zou me niets verbazen als er ergens iets fout gaat tussen de inlog en de credentials op je T2 chip.
Ervan uitgaand dat het een Intel Mac is inderdaad.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

nelizmastr schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 22:02:
[...]

Ervan uitgaand dat het een Intel Mac is inderdaad.
Ja, daar ging ik wel even vanuit. Geen ervaring met de M1/2s . Maar gezien de TS het niet vermeldt, blijft het een gok natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederic1987
Dit geeft helaas ook geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-05 01:07
Dit ziet er naar uit dat je gehackt bent en kan je niet meer inloggen op je eigen MacBook. (Mijn vriendin heeft hetzelfde meegemaakt met haar MacBook.)

Je zal naar het Apple service center moeten bellen om je gegevens te resetten. Bedenk van te voren wel vast een nieuwe inlognaam en goed wachtwoord. Vergeet niet de nieuwe gegevens op te schrijven wat je gebruikt hebt.
Pagina: 1