Ik krijg Norton360 niet weg?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:02

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Goed, ik heb dus gebruikt gemaakt van zo'n prachtig Norton360 pakket op mijn Mac, maar ik vind het niks en wil het eraf hebben. Dat gáat echter niet :P. Uiteraard heb gewoon geprobeerd het icoon vanuit de app lijst naar de 'bin' te slepen. Dat geeft precies nul effect, er gebeurt gewoon niks. Meestal weet je dat ook wel, want als je de touchpad enkele seconden ingedrukt houd op een app icon, gaan ze wiebelen en verschijnen er kruisjes bij degene die je zo kunt verwijderen - dat gebeurt dus niet voor system apps... én Norton360.

Dus ik klim in google, en die adviseren om de app te starten, en dan vanuit de menu bar 'uninstall' te kiezen.

Prachtig, mooi, er is rekening met me gehouden! Alleen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UdLlCKthxfr2Zy2SFPtVKytxo7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0UixjXNIpKaJ7CWfo2rivYEC.png?f=user_large

voor je het vraagt: Ik heb alle menu's en de GUI doorgespit. De optie bestaat niet...

Hoe komt ik van mijn Norton af zonder registry hacks and command line crap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:13
AppCleaner.app downloaden https://freemacsoft.net/appcleaner/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-05 12:51
AppCleaner gebruiken.

@vj_slof was me voor!

[ Voor 39% gewijzigd door Munki op 24-06-2022 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ok, voordat ik deze voor mij totaal onbekende site bezoek en deze tool gebruik op eigen risico, is dit niet een beetje vreemd? Een (verondersteld) reputabel bedrijf dat een betaalde app aanbied zou toch op zijn minst ook een deinstallatie optie moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik zou inderdaad ver uit de buurt blijven van dergelijke apps en gewoon bij Norton op de website kijken. Er is ongetwijfeld een procedure om de software van je systeem af te krijgen, als is die misschien niet voor de hand liggend.

Even een paar tips voor als je op de website niet meteen iets vindt: kijk eerst of Norton ergens, bijvoorbeeld onder 'andere', een uninstaller heeft geplaatst. Vind je daar niks, open dan de app container en kijk of je daar ergens een uninstaller kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
kennelijk is er iets corrupt geraakt in de uninstaller. kan je Norton niet opnieuw (er overheen/her-) installeren en daarna uninstall'en?

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-05 12:51
Commendatore schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 18:21:
Ik zou inderdaad ver uit de buurt blijven van dergelijke apps en gewoon bij Norton op de website kijken.
Niet om het één of ander, maar AppCleaner is een reputabele app. Geen idee of je bekend met macOS, maar 9 van de 10 apps hebben geen "normale" uninstaller (zoals je dit bij Windows verwacht). Een "uninstall" is dan de app naar de prullenbak slepen, ware het niet dat er dan nog tig configuratie/caching/whatnot bestanden van de app op de computer blijven staan. Hetgeen AppCleaner netjes voor je verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ok, ik denk de oplossing gevonden te hebben via de norton support fora:

https://support.norton.co...utions/kb20080427024142EN

ff checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Munki schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 19:02:
[...]

Niet om het één of ander, maar AppCleaner is een reputabele app. Geen idee of je bekend met macOS, maar 9 van de 10 apps hebben geen "normale" uninstaller (zoals je dit bij Windows verwacht). Een "uninstall" is dan de app naar de prullenbak slepen, ware het niet dat er dan nog tig configuratie/caching/whatnot bestanden van de app op de computer blijven staan. Hetgeen AppCleaner netjes voor je verwijderd.
Van de 3 gedoodverfde OS keuzes ben ik met Mac het minst bekend. Ik ben er niet ONbekend mee, maar ik was even 'stumped' dat zelfs de normale manieren om een app te verwijderen niet werkten. Het script wat ik zojuist postte, ik heb geen idee wat er anders aan is, maar dat heeft het hem gedaan. Nadat het script de boel heeft voorbereid kon ik hem wél naar de bin slepen, en dát startte uiteindelijk de Norton uninstaller die verdwenen was uit het Norton menu.

Eentje voor de archieven, mogen vele na mij dit topic vinden en blij worden :P.

N.B. ik wil je best geloven m.b.t. de app cleaner maar ik gebruikt deze laptop voornamelijk voor werk en als ik de boel vernachel kost me dat gewoon uren/dagen tijd om het weer te fixen dus ik ben relatief voorzichtig met wat voor software ik gebruik. Appcleaner was MIJ niet bekend, dus vandaar de voorzichtigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:59
HTT-Thalan schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 19:03:
Ok, ik denk de oplossing gevonden te hebben via de norton support fora:

https://support.norton.co...utions/kb20080427024142EN
Heb je mijn post wel gelezen? Dat is letterlijk precies dezelfde link die ik post :P
Pagina: 1