Hulp bij aansluiting nieuwbouwhuis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie85
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:17
Hallo,

Binnenkort gaat er een verhuizing plaatsvinden naar een nieuwbouwhuis. Hierin hebben wij al verschillende CAT-6 punten aan laten leggen. Aangezien ik totaal geen verstand heb van netwerken (huidige huis heeft 1 modem en de rest gaat via WiFi) loop ik al een tijdje op dit forum te zoeken hoe ik al die kabels nu het beste op de router aan kan sluiten. Daaruit trok ik de conclusie dat het door middel van een switch of een patchpaneel zou moeten.

Echter, tijdens de vooroplevering zag ik tot mijn verbazing geen losse kabels in de meterkast maar was het allemaal als volgt weggewerkt (zie foto) Mijn vraag is nu dus: Hoe kan ik nu het beste de verbinding maken tussen de glasvezelaansluiting en de CAT-6 kabels.

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Beste antwoord (via Daffie85 op 25-06-2022 06:20)

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-09 13:20

Alaksandus

Vae puto deus fio

Je krijgt eerst een glasvezelmodem. Deze heeft doorgaans 4 switchpoorten. Gezien je meer aansluitingen hebt zal je nog een switch erbij moeten kopen wil je ze allemaal aansluiten. Vervolgens via patchkabels de afgewerkte CAT6 kabels/aansluitingen op een switchpoort aansluiten.

Wellicht ook handig om de afgewerkte aansluitingen te labelen :-)

Als een god in Nijmegen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-09 10:12

Midas.e

Is handig met dinges

Op het glasvezel punt komt nog een NT te zitten, daar komt je modem/router op te hangen. Vanaf daar kan je elk punt wat op de cat-6 kabels zit aansluiten op een switch of direct op de router. Sucess.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-09 13:20

Alaksandus

Vae puto deus fio

Je krijgt eerst een glasvezelmodem. Deze heeft doorgaans 4 switchpoorten. Gezien je meer aansluitingen hebt zal je nog een switch erbij moeten kopen wil je ze allemaal aansluiten. Vervolgens via patchkabels de afgewerkte CAT6 kabels/aansluitingen op een switchpoort aansluiten.

Wellicht ook handig om de afgewerkte aansluitingen te labelen :-)

Als een god in Nijmegen.