Geen internet na nieuw moederbord en cpu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oke
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 26-07-2022
Mijn vraag
hoe krijg ik mijn ethernet aangesloten op mijn pc

Relevante software en hardware die ik gebruik
i5 10400f en h410m v3

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1 netwerk reset.
2 router opnieuw opstarten.
3 Trouble shoot. Er komt te staan dat ik netwerk drivers moet hebben.

Als ik naar device manager zie ik bij (other devices) staan (there are no compatible drivers for this device

Weet iemand hier iets van?

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-06 15:00

Plainside

I browse when I'm at work

Tja, je zegt het eigenlijk zelf al, namelijk; there are no compatible drivers for this device.
Je zou de drivers even moeten downloaden, hiero te vinden overzetten met een USB Stickje of iets en installeren.
Verwacht dat het daarna goed zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:44

skoozie

SCSI

Drivers van de fabrikant van je moederbord via een ander apparaat downloaden en via usb overzetten naar je nieuwe pc

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:51

DarkSide

theres no place like ::1

Drivers downloaden en installeren denk ik.
als windows het niet zelf ziet. Dan gewoon de drivers (chipset etc) van mobo fabrikant gebruiken

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Al geprobeerd de LAN driver van het moederbord te installeren? https://www.gigabyte.com/Motherboard/H410M-H-V3-rev-10-12/support#support-dl-driver-lan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oke
Ik heb deze drivers nu zojuist geinstaleerd, zou het dan direct moeten werken of moet ik nog wat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oke
Ik heb de drivers geinstaleerd en er lijkt niks te gebeuren. Er staat dat het download en dan is het klaar en dan heb ik nogsteeds geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Oke schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:08:
Ik heb deze drivers nu zojuist geinstaleerd, zou het dan direct moeten werken of moet ik nog wat doen?
Heb je na de installatie herstart? Is bij drivers meestal nodig namelijk om goede werking te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:43

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Oke schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:24:
Ik heb de drivers geinstaleerd en er lijkt niks te gebeuren. Er staat dat het download en dan is het klaar en dan heb ik nogsteeds geen internet.
Heb je ze daadwerkelijk geïnstalleerd na het downloaden, of heb je ze enkel gedownload?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oke
herstart en niks verandert jammer genoeg. Ik heb het gevoel dat ik iets fout doe. Ik download de link die jullie stuurde zet het op me usb, doe de usb in me pc, ik klik dan op de usb via me computer en instaleer het. Klopt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oke
Bij troubleshoot staat nogsteeds dat ik geen driver heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oke
Kan het ook zijn omdat ik het met winrar moet extracten? dat er iets fout gaat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Oke schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:30:
herstart en niks verandert jammer genoeg. Ik heb het gevoel dat ik iets fout doe. Ik download de link die jullie stuurde zet het op me usb, doe de usb in me pc, ik klik dan op de usb via me computer en instaleer het. Klopt dit ?
Krijg je ook daadwerkelijk een aantal schermen te zien dat er iets installeert? Of is het een zip en denk je dat uitpakken installeren is?

Ik probeer niet flauw te zijn maar ik probeer duidelijk te krijgen wat je doet. Je bent wat lastig te begrijpen door je taalgebruik, vandaar.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Oke schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:32:
Kan het ook zijn omdat ik het met winrar moet extracten? dat er iets fout gaat
Ja, open je met Winrar, 7zip, etc, en daarin even zoeken naar 'Setup.exe' kan je rechtstreeks starten vanuit het archief (winrar/7zip venster)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oke
Ik krijg zo een instalatie balkje van gigabyte te zien. Sorry voor me taalgebruik ik ben namelijk wel een beetje gestrest. Ik zal even proberen om het even opnieuw te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oke
Ik zal het even in kleine stapjes doen. Ik heb het zojuist gedownload (de lan driver) dit heb ik gekopieert naar mijn usb. Als ik dan naar mijn usb ga in mijn computer zie ik de file staan mb_driver_lan_i219_12.19.1.37. Vervolgens klik ik hierop en dan kom ik in winrar. Wat moet ik dan? moet ik de file extracten naar mijn ssd of?

bedankt voor het helpen iedereen trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Oke schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:45:
Ik zal het even in kleine stapjes doen. Ik heb het zojuist gedownload (de lan driver) dit heb ik gekopieert naar mijn usb. Als ik dan naar mijn usb ga in mijn computer zie ik de file staan mb_driver_lan_i219_12.19.1.37. Vervolgens klik ik hierop en dan kom ik in winrar. Wat moet ik dan? moet ik de file extracten naar mijn ssd of?

bedankt voor het helpen iedereen trouwens
Je moet dit inderdaad extracten naar een plek op je SSD waar je de folder makkelijk kunt terugvinden. Die folder open je en daar zoek je naar Setup.exe. Die dubbelklik je en daarna is het normaliter een kwestie van lezen wat er in de volgende schermen van je gevraagd wordt. In sommige gevallen installeert de boel gelijk vanzelf, zonder dat je een aantal windows moet doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oke
Als ik die folder open zie ik de volgende dingen.
e1d68x68
e1d68x68.din
e1d68x64
e1d68x64.sys
e1dmsg.dll

is dit fout of moet ik hierop verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oke
Weet iemand mischien een goede youtube video of iets dergelijks zodat het mij mischien wat duidlijker word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:51

DarkSide

theres no place like ::1

Wat download je dan?

Als ik de link in dit topic volg en selecteer de W10 driver.
Dan krijg ik een zip bestand met daarin: mb_driver_542_w10_10.056.0119.2022.exe

Dit zou voldoende moeten zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:22

Twazerty

AVCHDCoder developer

weet je zeker dat de netwerkadapter niet geïnstalleerd staat in Apparaatbeheer? Volgens mij wordt er nu een aanname gedaan dat het apparaat wat niet geïnstalleerd staat je netwerkadapter is.

Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat de netwerkadapter anno 2022 op moderne hardware niet geïnstalleerd staat.

[ Voor 23% gewijzigd door Twazerty op 24-06-2022 15:02 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oke
Kan het misschien eraan liggen dat ik windows 11 op mijn laptop heb en op mijn computer windows 10. Want ik download de 10 en zet het op usb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Oke schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:55:
Als ik die folder open zie ik de volgende dingen.
e1d68x68
e1d68x68.din
e1d68x64
e1d68x64.sys
e1dmsg.dll

is dit fout of moet ik hierop verder?
Dan moet je in Apparaatbeheer met rechts op je netwerkcontroller klikken en kiezen voor driver updaten. Dan aangeven dat 'ie het van een map op je pc moet doen en verwijzen naar waar je die boel hebt uitgepakt. Dan zouden je netwerkdrivers goed moeten installeren.
Twazerty schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:01:
weet je zeker dat de netwerkadapter niet geïnstalleerd staat in Apparaatbeheer? Volgens mij wordt er nu een aanname gedaan dat het apparaat wat niet geïnstalleerd staat je netwerkadapter is.

Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat de netwerkadapter anno 2022 op moderne hardware niet geïnstalleerd staat.
Ik heb wel vaker gemerkt dat Windows denkt de juiste drivers te installeren maar dan werkt het apparaat pas nadat je de drivers van de OEM zelf hebt gedownload/geïnstalleerd.

[ Voor 36% gewijzigd door FooLsKi op 24-06-2022 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:03
Oke schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:57:
Weet iemand mischien een goede youtube video of iets dergelijks zodat het mij mischien wat duidlijker word?
Zelf al Google gebruikt om iets te vinden?
Dit is voor W7, maar voor W10 niet anders:
YouTube: How to Install Windows Drivers Manually

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oke
Dit had ik inderdaad al op YouTube gevonden alleen staat er alleen bij netwerk adapters

Wan miniport (IKEv2)
WAN miniport (IP)
WAN miniport (IPv6)
Enzv enzv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oke
En dat is niet de goeie als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oke
Ik denk dat ik maar een profesional laat langskomen denk ik. Die kan het waarschijnlijk beter dan ik. Ik dank iedereen voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:19

MsG

Forumzwerver

Dat is logisch, want voor nu is het voor Windows nog een onbekend apparaat.

Doe anders eens dit voor alle apparatuur met het gele uitroepteken:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
How to find Device ID and Vendor's ID in Windows System

Dan hebben we ook concreter welke apparatuur het om gaat qua onbekende apparaten.

Niemand met een WiFi-stickje in de buurt? Als je die er in drukt, en vermoedelijk gewoon ondersteund wordt, even WiFi-verbinding maakt en Windows update z'n truukje laat doen, eindig je bij nieuwe apparatuur vaak gewoon met goed geinstalleerde drivers.

[ Voor 26% gewijzigd door MsG op 24-06-2022 15:27 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:22

Twazerty

AVCHDCoder developer

of even tijdelijk met een USB to LAN adapter. Of een USB-C naar USB/LAN adapter. Misschien iemand in de buurt waar je er een van kan lenen?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:08

ricardo246

Life's what you make it!

Zat er geen CD of iets dergelijks bij je nieuwe moederbord? daar zitten sowieso alle chipset drivers op voor LAN, Audio, etc etc. Die zou je allemaal moeten installeren, en dan zou het moeten werken.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oke
Het probleem is ondertussen gefixt. Het kwam doordat op de website van gigabyte het niet de goede files waren (er was geen set up). Ik heb het via de Intel site gedaan en toen lukte het. Dankje wel iedereen voor het helpen.
Pagina: 1