Matrox Triplehead2GO en een 6700XT

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:25

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Mijn schoonvader speelt graag flight sims. Dat doet hij al jaren, met drie prehistorische Philips monitoren met een VGA aansluiting. Om Windows te laten denken dat het één grote monitor is, ligt er een Matrox Triplehead2GO Digital Edition onder het bureau.

Het is houtje-touwtje, maar werkte ook op zijn vorige videokaart (een 1060) goed. Van 3x VGA naar DVI, DVI in de Matrox en vanuit daar weer met een kabeltje van DVI naar HDMI.

Nu was het tijd voor een nieuwe videokaart en heeft hij een 6700XT gekocht. Met een verse Windows installatie er tegenaan, alle drivers geïnstalleerd... komt die "ene" monitor nu met een recommended resolutie van 2400x600 (3x 800x600) wat een beetje karig is. Als ik het mij goed herinner zou dat 3840x1024 moeten zijn. Monitoren, Matrox en videokaart kunnen dat aan.

Ik zou zeggen dat het nog steeds gewoon moet kunnen, maar ik weet niet waar die resolutie nu op gebaseerd wordt. Komt de Matrox daar mee? Komt dat door de 'Generic PnP monitor' in Windows? In welke richting moet ik de oorzaak zoeken?

Alvast bedankt voor de tips!

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:46

nelizmastr

Goed wies kapot

DVI naar HDMI gaat geen 3x 1280x1024 doen (voor 3840x1024, verticale pixels mag je niet optellen, dan heb je 9 monitoren nodig) omdat je een single link signaal krijgt vanaf de HDMI poort en in de praktijk stopt dat bij 1920x1200. Dat is 2.3 miljoen pixels. 3x 1280x1024 is bijna 4 miljoen pixels.

Haal een displayport naar DVI, dan lukt het waarschijnlijk wel.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:25

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ah ik was inderdaad lekker aan het vermenigvuldigen, die verticale moet natuurlijk gewoon hetzelfde blijven. Wellicht herinner ik me dat verkeerd en was het zelfs 3x 1024x768. Dat zal dan haast wel moeten, de eerste zat in de 3000-serie en het geheel heeft op die manier gewerkt. Dat is net geen 2.4 miljoen pixels, close enough?

Heb ook al de suggestie gedaan om (nog steeds houtje-touwtje) te zorgen voor 3 afzonderlijke VGA > HDMI aansluitingen om AMD Eyefinity te proberen. Daarmee zou je volgens mij hetzelfde effect kunnen bereiken.

Maar de vraag is nu dus waar die resolutie in Windows vandaan komt. Op welke manier heb ik daar invloed op?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45
Welk resolutie hebben de monitoren nu precies; 800x600, 1024x768 of 1280x1024? Kun je afgezien van de recommended resolutie wel de juiste forceren, en draait deze dan ook op de goede refreshrate? Mogelijk moet je anders een custom resolutie toevoegen. Heeft de Matrox software misschien nog opties (ken het verder niet), en doet misschien fw update nog iets: https://www.matrox.com/en...twareTypeList=8&osList=78