Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Deurbel (home assistant, smart lock, people detection)

Pagina: 1
Acties:

• streetwise
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik ben op zoek naar een nieuwe smart deurbel maar heb nog geen winnaar. Ik heb 2 scenario's die voor mij goed zouden werken.

Best case scenario:
- Integratie met Home Assistant
- Two way audio + beeld in Home Assistant app (sip?)
- Te koppelen aan Frigate persoon detectie (rtsp)
- Compacte form factor (heb grote ramen direct naast deur dus weinig ruimte)
Hiermee kan ik via HA push meldingen krijgen als er een persoon wordt gespot (en geen dieren etc.), praten met mensen via de deurbel en ook een smart lock openen via HA voor pakketten etc.

Second best scenario:
- Geen volledige HA integratie
- Sterke eigen app
- Sterke person detectie vs dieren
- In de app kan ik ook een smart lock openen
- In de app kan ik meerdere camera's toevoegen zodat ik 1 overzicht heb als iemand in de buurt is
Zodat ik iig de deur kan openen vanuit de app. Veel deurbel apps hebben die optie niet.

Liefst heb ik ook wifi/batterij vanwege uitdaging om er PoE te krijgen.

In mijn zoektocht so far ben ik het volgende tegengekomen:
- Dahua VTO2211G-WP. Ben er nog niet achter of ik die volledig in HA kan integreren met two way audio. En heeft geen batterij.
- Doorbird. Nadeel is dat dit een groot apparaat is, en lees wisselende ervaringen met doorlopende RTSP voor integratie, vlg mij kan ik ook geen two way audio in HA krijgen. Heeft geen batterij.
- Eufy battery doorbell. Geen RTSP om te integreren in HA, geen smart lock bediening in app, person detection kwaliteit?
- Ubiquiti Unifi G4. Geen batterij, two way audio in HA niet mogelijk?

Benieuwd of ik er 1 gemist heb of dat mijn conclusies toch niet kloppen?