Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-04 16:57
Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
een smartphone voor te filmen en foto's te nemen op evenementen

Wat is je budget? tussen de 400 a +-500 euro
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
een smartphone voor te filmen en foto's te nemen op evenementen
ik wil 4k en 1080k kunnen filmen liefst een toestel waar je verschillende framerates kan instellen en mooie foto kan mee maken. Ook belangrijk is dat je telefoon kan uitbreiden met micro sd kaartjes en dat de batterij voldoende krachtig om deze de gehele dag te gebruiken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik dacht eerst aan een Xiaomi Redmi Note 10 Pro 6GB/128GB maar na lezen van enkele reviews vond ik het toestel maar niks had wel een 108Mp camera maar foto's zijn van zeer slechte kwaliteit zegt men in verschillende reviews er wordt gezegd dat er voor dit budget( 300euro) betere toestellen waren voor het maken van foto's. Van mijn vrienden had ik gehoord dat een Samsung smartphone een betere keuze is om te filmen en foto's te nemen omdat deze toestellen een betere camera hebben.
Na een zoek toch kwam ik uit bij dit toestel een Samsung Galaxy A52 A525 256GB
De Camera achterkant kan 4K video-framerate 30 en bij 1080p een video-framerate tot 120.
De Camera voorkant kan volgens de specificaties zelf 4K video-framerate 30 aan.
De camera is maar 64MP achteraan en 32 MP vooraan maar toch zouden de foto's van betere kwaliteit moeten zijn dan de Xiaomi Redmi Note 10 Pro 6GB/128GB met een camera achteraan van 108MP.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is dit toestel een aanrader of zijn nog betere toestellen voor dit budget?
Zijn de specificatie die ik hierboven op soms juist, het is niet altijd makkelijk om de specificatie na te gaan ?
Alle suggesties zijn welkom.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:40
Ik zou eens naar een Samsung Galaxy S21 kijken. Die is qua camera een stuk beter dan een Samsung A-serie en voor tussen de 450 en 500 euro goed verkrijgbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
Er1k989 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:44:
Ik zou eens naar een Samsung Galaxy S21 kijken. Die is qua camera een stuk beter dan een Samsung A-serie en voor tussen de 450 en 500 euro goed verkrijgbaar
de Samsung Galaxy S21 die ik vind is niet-uitbreidbaar en heeft maar een 12 megapixel,

de Samsung Galaxy A52 A525 camera heeft 64 megapixel hoe moet ik dit dan zien dat Samsung Galaxy S21 camera beter is als deze minder megapixels heeft ?
Het toestel heeft wel een camera met 8k videokwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:05

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

hugy1 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:04:
[...]

de Samsung Galaxy S21 die ik vind is niet-uitbreidbaar en heeft maar een 12 megapixel,

de Samsung Galaxy A52 A525 camera heeft 64 megapixel hoe moet ik dit dan zien dat Samsung Galaxy S21 camera beter is als deze minder megapixels heeft ?
Het toestel heeft wel een camera met 8k videokwaliteit.
Je moet je niet blind staren op het aantal Mpix. Het gaat om sensor- en pixelgrootte. De sensor van de S21 is groter en heeft grotere pixels daarop. Simpel gezegd krijgen de pixels dus meer licht en worden je foto's betere kwaliteit.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
FooLsKi schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:10:
[...]

Je moet je niet blind staren op het aantal Mpix. Het gaat om sensor- en pixelgrootte. De sensor van de S21 is groter en heeft grotere pixels daarop. Simpel gezegd krijgen de pixels dus meer licht en worden je foto's betere kwaliteit.
ok dat is nieuw voor mij, duidelijk uitgelegd bedankt voor de info. wel spijtig deze is niet uitbreidbaar met sd kaartjes en dit is must een kaartje kan je makkelijk wisselen en als je toestel gestolen word ben je toch niet alle video en foto's kwijt . Of is S21 waarbij dit wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

hugy1 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:17:
[...]

ok dat is nieuw voor mij, duidelijk uitgelegd bedankt voor de info. wel spijtig deze is niet uitbreidbaar met sd kaartjes en dit is must een kaartje kan je makkelijk wisselen en als je toestel gestolen word ben je toch niet alle video en foto's kwijt . Of is S21 waarbij dit wel mogelijk?
Nee, er zijn er nog maar weinig die uitbreidbaar zijn met SD. De topmodellen (die ook vaak de betere camera's hebben) hebben over het algemeen 128GB of meer interne opslag.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:33

P_Tingen

omdat het KAN

Zou je voor dit doel niet beter uit zijn met een systeemcamera? Zit misschien net iets hoger qua prijs maar lijkt me geschikt voor wat je wil

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:48
hugy1 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:17:
[...]

Makkelijk wisselbaar is ook niet altijd zo. Vaak zit dat SD kaartje zo ver weggestopt (lade waar de simkaart ook in zit, ofwel, telefoon uit, kaartje eruit, wisselen etc, of achter de batterij in de telefoon) dat het sneller is om de foto's over te zetten. Dit zou je bijvoorbeeld ook via het netwerk kunnen doen naar je computer. Maar dat is dan even een ander verhaal.
Als je iets technischer bent, kun je een eigen cloud opzetten en gewoon de foto's syncen wanneer je thuis bent. Maar nogmaals, daar zou ik me dan later in verdiepen.

Interne opslag die groter is zou ik eerder voor gaan dan de optie om geheugen uit te kunnen breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
P_Tingen schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:24:
Zou je voor dit doel niet beter uit zijn met een systeemcamera? Zit misschien net iets hoger qua prijs maar lijkt me geschikt voor wat je wil
daar ben ook wel mee eens maar bij sommige evenementen is niet altijd duidelijk of een camera mag meenemen en een telefoon kan men niet weigeren.
Arunia schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:25:
[...]

Makkelijk wisselbaar is ook niet altijd zo. Vaak zit dat SD kaartje zo ver weggestopt (lade waar de simkaart ook in zit, ofwel, telefoon uit, kaartje eruit, wisselen etc, of achter de batterij in de telefoon) dat het sneller is om de foto's over te zetten. Dit zou je bijvoorbeeld ook via het netwerk kunnen doen naar je computer. Maar dat is dan even een ander verhaal.
Als je iets technischer bent, kun je een eigen cloud opzetten en gewoon de foto's syncen wanneer je thuis bent. Maar nogmaals, daar zou ik me dan later in verdiepen.

Interne opslag die groter is zou ik eerder voor gaan dan de optie om geheugen uit te kunnen breiden.
een dubbele simkaart lade is wel must.. een laptop meenemen wordt ook moeilijk als het een 4 dagen event is alles kan voetje krijgen. bij sommige modellen heb ik gelezen dat je ze naar een cloud account kun uploaden was vroeger zelf bij mijn windows phone maar ik weet niet meer of dit bij de duurdere toestellen was 1300 euro geef ik niet uit aan toestel. suggesties welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

hugy1 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:45:
[...]

daar ben ook wel mee eens maar bij sommige evenementen is niet altijd duidelijk of een camera mag meenemen en een telefoon kan men niet weigeren.

[...]

een dubbele simkaart lade is wel must.. een laptop meenemen wordt ook moeilijk als het een 4 dagen event is alles kan voetje krijgen. bij sommige modellen heb ik gelezen dat je ze naar een cloud account kun uploaden was vroeger zelf bij mijn windows phone maar ik weet niet meer of dit bij de duurdere toestellen was 1300 euro geef ik niet uit aan toestel. suggesties welkom
Je kunt ook met Android uploaden naar een cloudaccount. Je moet alleen wel zelf voor dat account zorgen, natuurlijk. Evt direct bij Google, of OneDrive (waar Samsung op stuurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
FooLsKi schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:49:
[...]

Je kunt ook met Android uploaden naar een cloudaccount. Je moet alleen wel zelf voor dat account zorgen, natuurlijk. Evt direct bij Google, of OneDrive (waar Samsung op stuurt).
OneDrive is dit een gratis account en hoeveel ruimte heb je ?
Hoe zit het met het batterij verbruik als je foto's en film 4K of 8K upload naar de onedrive?

Van type Samsung Galaxy S21 heb je verschillende types welke raad je aan voor mijn prijsklasse of een ander type ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

hugy1 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:55:
[...]
OneDrive is dit een gratis account en hoeveel ruimte heb je ?
Hoe zit het met het batterij verbruik als je foto's en film 4K of 8K upload naar de onedrive?

Van type Samsung Galaxy S21 heb je verschillende types welke raad je aan voor mijn prijsklasse of een ander type ?
OneDrive is gratis. Geen idee hoe groot, Google is your friend (je mag zelf ook wel wat doen ;) ).

Accu gaat sowieso hard als je veel filmt. Hoe hoger de resolutie, des te harder de SoC moet werken en des te sneller gaat je accu leeg. Wellicht een goed idee om ook te investeren in een flinke powerbank als je veel gaat filmen.

Prijzen hou ik me niet zo mee bezig, dus kies degene die binnen jouw budget past. De Ultra heeft natuurlijk de dikste camera, maar die zal wel buiten je budget vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:52

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

De note kan wel overweg met een micro sd. Je kan natuurlijk ook gewoon externe storage aansluiten via usb-c (bijv. een nano usb-c microsd adapter of externe usb-c ssd voor meer snelheid).

Persoonlijk zou ik een dslr/systeemcamera overwegen. Dan heb je meer mogelijkheden qua lenzen en optische stabilisatie

[ Voor 24% gewijzigd door DukeBox op 23-06-2022 23:33 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:33

P_Tingen

omdat het KAN

Als je flink gaat filmen is je accu zo leeg. Moderne smartphones zijn gemaakt om met gemiddeld gebruik ongeveer een dag mee te gaan, maar flink foto's maken en filmen valt zeker niet onder 'gemiddeld gebruik' dus ik vermoed dat als je een dag op een festival staat en je wat flink aan het filmen bent, dat je zeker halverwege de dag zonder stroom zit. Misschien dat je het met een S21FE wat langer volhoudt (iets grotere accu) maar dan hou je het een uurtje langer uit of zo. Bottom line is dat je het niet gaat redden en dus in de weer moet met powerbanks.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-05 08:20
Xiaomi 11t ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
DukeBox schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 23:30:
De note kan wel overweg met een micro sd. Je kan natuurlijk ook gewoon externe storage aansluiten via usb-c (bijv. een nano usb-c microsd adapter of externe usb-c ssd voor meer snelheid).

Persoonlijk zou ik een dslr/systeemcamera overwegen. Dan heb je meer mogelijkheden qua lenzen en optische stabilisatie
na het lezen van nog enkele reviews kom ik uit bij de Samsung | Galaxy S21 5G 128 GB Phantom Gray.
Als ik het prijs kaartje zie denk ik soms na over een dslr/systeemcamera. Ik zou het wel moeten navragen of je een dslr/systeemcamera mee mag nemen op het evenement.
P_Tingen schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:09:
Als je flink gaat filmen is je accu zo leeg. Moderne smartphones zijn gemaakt om met gemiddeld gebruik ongeveer een dag mee te gaan, maar flink foto's maken en filmen valt zeker niet onder 'gemiddeld gebruik' dus ik vermoed dat als je een dag op een festival staat en je wat flink aan het filmen bent, dat je zeker halverwege de dag zonder stroom zit. Misschien dat je het met een S21FE wat langer volhoudt (iets grotere accu) maar dan hou je het een uurtje langer uit of zo. Bottom line is dat je het niet gaat redden en dus in de weer moet met powerbanks.
Na nog wat reviews lezen kom ik uit bij de Samsung | Galaxy S21 5G 128 GB Phantom Gray denk een degelijk toestel ?
welke powerbanks raad je mij aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:11

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

FooLsKi schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:49:
[...]

Of je zet zelf een Nextcloud-bak neer. Punt is alleen dat het nogal hard gaat met je mobiele data, als je 4k film gaat zitten overpompen.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweedebas
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-05 19:34
Vaak trekken evenementen de grens bij een verwisselbare lens.

De stap van smartphone naar DSLR / systeem is ook erg groot. Maar er zit ook nog wat tussen.

Compact cameras, er zijn zelf op vloggers gerichte varianten. Misschien precies wat je wilt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
tweedebas schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 07:48:

De stap van smartphone naar DSLR / systeem is ook erg groot. Maar er zit ook nog wat tussen.

Compact cameras, er zijn zelf op vloggers gerichte varianten. Misschien precies wat je wilt doen?
Je precies, en met een leuke zoom kan je dan ook van verder weg mooie beelden maken
pricewatch: Sony Cyber-shot DSC-HX99 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
tweedebas schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 07:48:

Ik denk dat ik deze richting moet uitgaan makkelijk kaartje vervagen enz...
Vooral video content maken voor een youtube kanaal. Wat ook leuk zou zijn als ik het toestel kan gebruiken
voor het streamen van video at home met een vaste internet kabel. suggesties van modellen in dit segment zijn welkom
Silent7 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 08:12:
[...]

Je precies, en met een leuke zoom kan je dan ook van verder weg mooie beelden maken
pricewatch: Sony Cyber-shot DSC-HX99 Zwart
Sony steeds kwaliteit met een Zeiss lens lijkt mij mooi materiaal mocht ik dit toestel ook kunnen gebruiken om te streamen thuis met een internet kabel dan zou dit top zijn of dit mogelijk is met dit toestel weet ik niet.
suggesties van modellen in dit segment zijn welkom .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
oh nou ik weet dat zo niet, heb nav je vraag in pricewatch gekeken en vond deze, wat reviews gelezen, vooral hoe klein ie is en hoeveel zoom vond ik wel mooi met je vraagstelling, paar accus en lader zijn een tientje of 3

Of je ermee kan streamen geen idee, sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:38
Heb zelf een mooie systeemcamera, maar leef nog altijd met het motto dat de beste camera de camera is die je bij hebt.
Heb zelf de S21 gekocht en merk dat ik de systeemcamera steeds vaker thuis laat, alleen als ik op pad ga om foto's te nemen neem ik deze nog mee.
Voor alle andere momenten is de S21 een prachtig toestel. De foto's zijn haarscherp en in de pro-modus heb ik voldoende instellingen om de foto te maken zoals ik hem wil.

Zonder de S21 zou ik veel dierbare herinneringen niet zo mooi op de foto gezet hebben. Daarnaast kun je kiezen voor HEIC en HEVC als je veel foto's en video's maakt, dan bespaar je gemakkelijk 50% van de opslagruimte.
Als je veel filmt, is de stereo microfoon van de telefoon ook een mooie toevoeging.

Als je iets zoekt om puur alleen mee te filmen en fotograferen, dan zijn er altijd betere dedicated oplossingen.
Maar als we het hebben over kwaliteit zul je goed moeten zoeken om een camera te vinden die de S21 voor dat geld matcht.

Ik zou de route van compactcamera's overigens niet op gaan. De ontwikkeling van die apparaten is door de opkomst van smartphones stil te komen staan.
Als voorbeeld: De Sony Cyber-shot DSC-HX99 die genoemd wordt heeft een sensor van 1/2.3" (7.7mm), de S21 heeft een sensor van 1/1.76" (9.09mm). En dan te bedenken dat de Sony een dedicated camera is.

[ Voor 8% gewijzigd door eltweako op 26-06-2022 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
eltweako schreef op zondag 26 juni 2022 @ 00:08:
Heb zelf een mooie systeemcamera, maar leef nog altijd met het motto dat de beste camera de camera is die je bij hebt.
Heb zelf de S21 gekocht en merk dat ik de systeemcamera steeds vaker thuis laat, alleen als ik op pad ga om foto's te nemen neem ik deze nog mee.
Voor alle andere momenten is de S21 een prachtig toestel. De foto's zijn haarscherp en in de pro-modus heb ik voldoende instellingen om de foto te maken zoals ik hem wil.

Zonder de S21 zou ik veel dierbare herinneringen niet zo mooi op de foto gezet hebben. Daarnaast kun je kiezen voor HEIC en HEVC als je veel foto's en video's maakt, dan bespaar je gemakkelijk 50% van de opslagruimte.
Als je veel filmt, is de stereo microfoon van de telefoon ook een mooie toevoeging.

Als je iets zoekt om puur alleen mee te filmen en fotograferen, dan zijn er altijd betere dedicated oplossingen.
Maar als we het hebben over kwaliteit zul je goed moeten zoeken om een camera te vinden die de S21 voor dat geld matcht.

Ik zou de route van compactcamera's overigens niet op gaan. De ontwikkeling van die apparaten is door de opkomst van smartphones stil te komen staan.
Als voorbeeld: De Sony Cyber-shot DSC-HX99 die genoemd wordt heeft een sensor van 1/2.3" (7.7mm), de S21 heeft een sensor van 1/1.76" (9.09mm). En dan te bedenken dat de Sony een dedicated camera is.
Ik was er bijna uit maar na lezen het lezen van je argument ben ik niet meer zeker van wat juist te doen.

Heb je steeds nog software (CopyTrans), nodig om de foto’s en filmpjes te bekijken op een PC?
Je zit wel terug met een compressie omzetting om de foto’s op je Pc te bekijken in jpg formaat wat zorgt voor kwaliteit verlies.
Waar ik zou moeten beginnen met zoeken voor een dedicated fototoestel om puur alleen mee te filmen en te fotograferen die goede kwaliteit is, en waarmee je thuis eventueel kan streamen en die je ook nog eens mag meenemen volgens de regels van het evenement ik zou het niet weten.

merken zoals sony en panasonic zijn goed maar de modellen die ik ken mag je niet meenemen valt onder (semi-)professionele toestellen. Het toestel moet echt geen 8K kunnen filmen zoals de S21, 4K is voldoende liever meerdere framerate kunnen instellen vind ik belangrijker dan de 8K resolutie.

Regels evenement :
CAMERA'S & OPNAMES
Fototoestellen
Digitale fototoestellen en/of videocamera’s zijn toegelaten op het terrein met uitzondering van (semi-)professionele toestellen.
De organisatie raadt je aan om zo veel mogelijk te filmen en foto’s te maken om achteraf te posten op jouw social media kanalen!
Foto's & filmopnames
Tijdens het evenement zullen er foto’s en opnames gemaakt worden: bij het betred van het terrein zijn alle bezoekers hiervan bewust en geven hun stilzwijgende goedkeuring aan de organisatie om deze beelden te gebruiken en uit te zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
eltweako schreef op zondag 26 juni 2022 @ 00:08:

Hallo eltweako Je heb eigenlijk gelijk!

Ik denk dat ik eruit ben het zal een Samsung Galaxy S21 worden, dit zag ik op youtube (https://www.youtube.com/watch?v=MI1nptc6dCg)

Je kan een Samsung smartphone gebruiken als een volwaardig Pc met Samsung DEX en een USB C HUB de link https://www.amazon.com/QG...ge=en_US&ref_=as_li_ss_tl

Ik denk dat ik de USB C HUB ook terug kan vinden in Europa de USB C HUB 6 in 1 adapter link https://www.amazon.nl/Red...evices%2Caps%2C949&sr=8-7 zo denk ik dat het mogelijk moet zijn om een micro sd card of een usb stick aan te sluiten rechtstreeks op de Samsung Galaxy S21 en de foto’s en filmpjes in normale resolutie rechtstreeks van de Samsung Galaxy S21 naar de micro sd card of een usb stick te kopiëren is er iemand die weet of dit mogelijk is ?

Is mogelijk om de Samsung Galaxy S21op verschillende framerates bij 4K en 1080P en de welke ( is weinig over te vinden)? De 8K ga ik niet gebruiken is overkill.

Ook zal ik nog enkele powerbanks nodig hebben ik dacht aan deze https://www.amazon.nl/JIG...%2Caps%2C196&sr=8-30&th=1
evenement duurt drie dagen het is de bedoeling dat je zoveel mogelijk beeld maak het meeste materiaal zal filmpjes zijn 4K of 1080P kwaliteit. Hoeveel powerbanks kan ik het best aanschaffen, er is ook wel een dienst op het evenement om smartphone te laden tegen betaling.

Je smartphone kan je ook gebruiken om te streamen met EpocCam Pro op je desktop en mobiel met de twich app.
Er1k989 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:44:
Hallo Er1k989 ,Waar kan ik de Samsung Galaxy S21 vinden voor tussen de 450 en 500 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:40
hugy1 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:47:
[...]

Hallo eltweako Je heb eigenlijk gelijk!

Ik denk dat ik eruit ben het zal een Samsung Galaxy S21 worden, dit zag ik op youtube (https://www.youtube.com/watch?v=MI1nptc6dCg)

Je kan een Samsung smartphone gebruiken als een volwaardig Pc met Samsung DEX en een USB C HUB de link https://www.amazon.com/QG...ge=en_US&ref_=as_li_ss_tl

Ik denk dat ik de USB C HUB ook terug kan vinden in Europa de USB C HUB 6 in 1 adapter link https://www.amazon.nl/Red...evices%2Caps%2C949&sr=8-7 zo denk ik dat het mogelijk moet zijn om een micro sd card of een usb stick aan te sluiten rechtstreeks op de Samsung Galaxy S21 en de foto’s en filmpjes in normale resolutie rechtstreeks van de Samsung Galaxy S21 naar de micro sd card of een usb stick te kopiëren is er iemand die weet of dit mogelijk is ?

Is mogelijk om de Samsung Galaxy S21op verschillende framerates bij 4K en 1080P en de welke ( is weinig over te vinden)? De 8K ga ik niet gebruiken is overkill.

Ook zal ik nog enkele powerbanks nodig hebben ik dacht aan deze https://www.amazon.nl/JIG...%2Caps%2C196&sr=8-30&th=1
evenement duurt drie dagen het is de bedoeling dat je zoveel mogelijk beeld maak het meeste materiaal zal filmpjes zijn 4K of 1080P kwaliteit. Hoeveel powerbanks kan ik het best aanschaffen, er is ook wel een dienst op het evenement om smartphone te laden tegen betaling.

Je smartphone kan je ook gebruiken om te streamen met EpocCam Pro op je desktop en mobiel met de twich app.

[...]

Hallo Er1k989 ,Waar kan ik de Samsung Galaxy S21 vinden voor tussen de 450 en 500 euro
Je hebt gelijk, ik keek verkeerd. Ik zie nu dat de eerste 2 resultaten van mijn zoekactie een refurbished model en een combinatie met abonnement betrof. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
@hugy1 Je kunt met een file manager app op je telefoon eenvoudig je gegevens naar een USB-C stick kopiëren of verplaatsen. Met een USB-C naar USB-A adapter kun je elk gangbaar opslagmedium zoals een normale USB-stick of externe SSD aansluiten om je gegevens op te slaan.

Een externe HDD werkt misschien ook, maar het kan goed zijn dat die te weinig stroom krijgen om goed te functioneren.

Als je zo'n dock pakt, kun je naast USB-sticks ook geheugenkaartjes aansluiten om hier vanaf je telefoon de gegevens heen te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
eltweako schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:19:
@hugy1 Je kunt met een file manager app op je telefoon eenvoudig je gegevens naar een USB-C stick kopiëren of verplaatsen. Met een USB-C naar USB-A adapter kun je elk gangbaar opslagmedium zoals een normale USB-stick of externe SSD aansluiten om je gegevens op te slaan.

Een externe HDD werkt misschien ook, maar het kan goed zijn dat die te weinig stroom krijgen om goed te functioneren.

Als je zo'n dock pakt, kun je naast USB-sticks ook geheugenkaartjes aansluiten om hier vanaf je telefoon de gegevens heen te verplaatsen.
USB-C naar USB-A adapter is dit de juiste https://www.bol.com/nl/nl...FM7Q.2_18.19.ProductTitle

Hoe heet de naam van de file manager app die je gebruikt ?

Als je zo dock pakt heb je dan nog een file manager app op je telefoon nodig ?

Stabilisator selfie-stick- Statief voor actiecamera https://www.bol.com/nl/nl...65BB4MCpmRDRoC6XAQAvD_BwE kan ik dit gebruiken met de Samsung S21 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltweako
Alle USB-C naar USB-A adapters zullen werken, die jij toont is prima. Hiermee kun je dus gewoon een USB-stick met je telefoon verbinden en gegevens over zetten.

Er zijn veel file managers in de app store, en ze werken eigenlijk allemaal wel. De gene die ik gebruik is FX Explorer, maar die is erg verouderd.
Veel mensen gebruiken vandaag de dag Solid Explorer en zijn daar tevreden over. Bij sommige apps moet je een paar euro (vaak minder den €5) betalen om de reclame weg te halen, maar dat is een eigen keuze.
Samsung heeft een ingebouwde file manager app genaamd "Mijn Bestanden" ik zou die eerst proberen als ik jou was, waarschijnlijk voldoet die prima.

Samsung Dex is eigenlijk een aangepaste versie van Android voor grote schermen. Zodra je zo'n dock gebruikt dan heb je dus gewoon een pc tot je beschikking. Je hebt echter wel een file manager nodig om gegevens te verplaatsen, maar zoals ik hierboven al aangaf, is de ingebouwde "mijn bestanden" browser waarschijnlijk prima.

Wat je straks in de praktijk kunt doen is dus filmen/fotograferen en je content dan even snel op een USB-stick zetten met de USB-C naar USB-A adapter.
Of je wacht tot je thuis bent en kunt met de dock de telefoon als een pc bedienen en de zo de foto's en films naar een USB-stick of externe hdd zetten.

Een stabilisator zal altijd wel werken met de S21, dat is het voordeel van een flagship telefoon, fabrikanten testen hun apparatuur met deze telefoons. Waar je altijd op moet letten is het gewicht, de S21 weegt 170 gram, maar is geen probleem voor de stick van BlitzWolf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
eltweako schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:19:
Alle USB-C naar USB-A adapters zullen werken, die jij toont is prima. Hiermee kun je dus gewoon een USB-stick met je telefoon verbinden en gegevens over zetten.

Er zijn veel file managers in de app store, en ze werken eigenlijk allemaal wel. De gene die ik gebruik is FX Explorer, maar die is erg verouderd.
Veel mensen gebruiken vandaag de dag Solid Explorer en zijn daar tevreden over. Bij sommige apps moet je een paar euro (vaak minder den €5) betalen om de reclame weg te halen, maar dat is een eigen keuze.
Samsung heeft een ingebouwde file manager app genaamd "Mijn Bestanden" ik zou die eerst proberen als ik jou was, waarschijnlijk voldoet die prima.

Samsung Dex is eigenlijk een aangepaste versie van Android voor grote schermen. Zodra je zo'n dock gebruikt dan heb je dus gewoon een pc tot je beschikking. Je hebt echter wel een file manager nodig om gegevens te verplaatsen, maar zoals ik hierboven al aangaf, is de ingebouwde "mijn bestanden" browser waarschijnlijk prima.

Wat je straks in de praktijk kunt doen is dus filmen/fotograferen en je content dan even snel op een USB-stick zetten met de USB-C naar USB-A adapter.
Of je wacht tot je thuis bent en kunt met de dock de telefoon als een pc bedienen en de zo de foto's en films naar een USB-stick of externe hdd zetten.

Een stabilisator zal altijd wel werken met de S21, dat is het voordeel van een flagship telefoon, fabrikanten testen hun apparatuur met deze telefoons. Waar je altijd op moet letten is het gewicht, de S21 weegt 170 gram, maar is geen probleem voor de stick van BlitzWolf.
bedankt voor de info _/-\o_

Enkele nog de powerbanks nodig ik dacht aan deze https://www.amazon.nl/JIG...%2Caps%2C196&sr=8-30&th=1

Het evenement duurt drie dagen het is de bedoeling dat je zoveel mogelijk beeld maak het meeste materiaal zal filmpjes zijn 4K of 1080P kwaliteit. Hoeveel powerbanks kan ik het best aanschaffen?
Er is ook een dienst op het evenement om smartphone te laden tegen betaling.

[ Voor 4% gewijzigd door hugy1 op 29-06-2022 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
Powerbanks zijn een lastige. Veel fabrikanten overdrijven hun capaciteit of gebruiken misleidende berekeningen.

De S21 heeft een interne accu van 4000mAh. Het is aanbevolen om de accubescherming in te schakelen waardoor je maximaal 85% van de capaciteit gebruikt, hierdoor gaat de accu op lange termijn veel langer mee.

De powerbank die jij aangeeft adverteert 30.000mAh aan capaciteit en zou in theorie de telefoon 7,5 keer moeten kunnen opladen. Maar dat is al de powerbank daadwerkelijk het geadverteerde vermogen heeft. Zorg er voor dat je meer dan 1 powerbank hebt voor de zekerheid dan zit je nooit zonder.

Er zijn ook zonnepanelen te krijgen waarmee je een telefoon kunt opladen, maar het vermogen van de meeste draagbare panelen is zo laag dat ze met moeite een paar procent per uur kunnen laden.
Je kunt overigens filmen met een powerbank aangesloten, dan loopt de accu van de telefoon zelf niet leeg, de kabel kan wel voor problemen zorgen in combinatie met een stabilisator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 12:20
Op DXOmark.com kun je smartphone camera's vergelijken. Over de kwaliteit van een camera verschillen meningen, want dat blijft ook deels een persoonlijke smaak. Maar je hebt er vast iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
eltweako schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 23:39:
Powerbanks zijn een lastige. Veel fabrikanten overdrijven hun capaciteit of gebruiken misleidende berekeningen.

De S21 heeft een interne accu van 4000mAh. Het is aanbevolen om de accubescherming in te schakelen waardoor je maximaal 85% van de capaciteit gebruikt, hierdoor gaat de accu op lange termijn veel langer mee.

De powerbank die jij aangeeft adverteert 30.000mAh aan capaciteit en zou in theorie de telefoon 7,5 keer moeten kunnen opladen. Maar dat is al de powerbank daadwerkelijk het geadverteerde vermogen heeft. Zorg er voor dat je meer dan 1 powerbank hebt voor de zekerheid dan zit je nooit zonder.

Er zijn ook zonnepanelen te krijgen waarmee je een telefoon kunt opladen, maar het vermogen van de meeste draagbare panelen is zo laag dat ze met moeite een paar procent per uur kunnen laden.
Je kunt overigens filmen met een powerbank aangesloten, dan loopt de accu van de telefoon zelf niet leeg, de kabel kan wel voor problemen zorgen in combinatie met een stabilisator.
Nog even een vraagje je hebt 3 verschillen soorten zooms bij smartphones de optische, digitale en hybride zoom https://itigic.com/nl/dif...-digital-and-hybrid-zoom/

Welke zoom functies heeft de Samsung Galaxy S21 dit is mij niet duidelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
Volgens mij heeft de S21 3x hybrid zoom. De 21 FE heeft 3x optische zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
eltweako schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 08:35:
Volgens mij heeft de S21 3x hybrid zoom. De 21 FE heeft 3x optische zoom.
De S21 is een hybrid zoom is een mengeling van optische en digitale wat slechter is dan alleen een optische zoom zoals bij de S21 FE.

Dan zou de S21FE een beter toestel zijn dan de S21 of zie ik dit verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
Die discussie wordt vaker gevoerd en je zult van velen een ander antwoord krijgen.
Onder aan de streep is optische zoom altijd beter dan hybrid zoom, maar is de sensor die het beeld vast legt ook erg belangrijk.
Een 2MP met 2x optische zoom zal minder detail vastleggen dan een 24mp sensor met 2x digital zoom.

Zelf vind ik de zoom van de S21 prima, maar niets bijzonders, het mag niet vergeleken worden met camera met een telelens.

Ik raad je aan om deze 2 reviews even te lezen, en dan vooral naar de foto's te kijken en je eigen mening te vormen:
S21: https://www.gsmarena.com/...axy_s21-review-2218p5.php
S21fe: https://www.gsmarena.com/...1_fe_5g-review-2365p5.php

[ Voor 13% gewijzigd door eltweako op 07-07-2022 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
eltweako schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:12:
Die discussie wordt vaker gevoerd en je zult van velen een ander antwoord krijgen.
Onder aan de streep is optische zoom altijd beter dan hybrid zoom, maar is de sensor die het beeld vast legt ook erg belangrijk.
Een 2MP met 2x optische zoom zal minder detail vastleggen dan een 24mp sensor met 2x digital zoom.

Zelf vind ik de zoom van de S21 prima, maar niets bijzonders, het mag niet vergeleken worden met camera met een telelens.

Ik raad je aan om deze 2 reviews even te lezen, en dan vooral naar de foto's te kijken en je eigen mening te vormen:
S21: https://www.gsmarena.com/...axy_s21-review-2218p5.php
S21fe: https://www.gsmarena.com/...1_fe_5g-review-2365p5.php
De s21 heeft meer instelling voor het filmen . spijtig dat er geen filmpjes bij staan bij de bespreking van de s21 filmen bij weinig licht..

in verband de zoom de sensor van de S21 beter dan de S21 FE. wat voor mooie foto's zorgt.
zoals je zegt de zoom van de S21 kan je natuurlijk niet vergelijken met een camera met een telelens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
Ik heb deze drie-assig stabilisatiesysteem voor je smartphone gekocht deze is vandaag geleverd.
Bij de beschrijving op de doos staat te lezen ondersteuning voor smartphone onder de 6 inch
De S21 is 6,2 inch, ik dacht eerst de telefoon zal niet tussen de klemmen passen maar deze past perfect er tussen op het eerste gezicht.

Wat bedoeld de fabrikant hier juist mee ondersteuning voor smartphone onder de 6 inch
heeft dit niks te zien met de breedte van de gsm die niet tussen de klemmen zou passen of heeft dit iets met geheel iets anders te zien de 6 inch ?
Wie kan me hierover wat meer duidelijkheid verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
eltweako schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:19:

Eerst dit gsm is aangekomen werkt goed zijn er apps die je mij aanraad die ik moet installeren wanneer ik het toestel vooral ga gebruiken voor filmen en foto's maken of instellingen die ik zeker moet doen?

Ik had een stabilisator gekocht gisteren geleverd laten opladen binnen de 5 min beginnen de lampjes te knipperen dat batterij leeg is zou normaal 12 uur werken volledig opgeladen het was
dit model:https://www.bol.com/be/nl...ut_for_delivery2008093611

na het bekijken van wat filmpjes op youtube dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=mZZLPbzA8ZQ stond er een link bij van de Zhiyun Smooth 4 Professional Gimbal deze werd verkozen als de beste van de test is op einde van youtube filmpje te zien. De 4 was niet verkrijgbaar meer maar ik vond het nieuwe model denk ik
de Zhiyun Smooth 5 Professional Gimbal link:https://www.amazon.co.uk/...vTm90TG9nQ2xpY2s9dHJ1ZQ==
ik denk dat deze ook terug te vinden is hier in europa: https://www.bol.com/be/nl...1OYQ.2_39.40.ProductTitle
en ook hier: https://www.coolblue.be/n...tvKnjRjwHVKRoCpcMQAvD_BwE

In eerste link zie je dat deze ook voor de samsung s21 is gemaakt.
Zijn de twee andere links hetzelfde model als in de eerste link ?

Bij het model dat ik eerst gekocht heb staat 12 uur te gebruiken bij nieuwe model staat gaat op een volle acculading 4.5 uur mee wanneer de LED-lamp op maximaal vermogen wordt gebruikt. In stand-by stand gaat de Smooth 5 op een volle acculading 25 uur mee.
Als je de lamp niet gebruikt zou deze dan ook 12 uur meegaan zoals eerste stabilisator(als deze zou werken) ?

Als er mensen zijn dit toestel ervaring hebben en zeggen niet kopen is brol andere suggesties zijn welk.
Pagina: 1