Hoihoi,
Omdat de mensen binnen mijn kringen ook geen idee hadden waar dit probleem vandaan kwam, probeer ik het toch eens hier.
Ik heb een zelfgebouwde PC (nu 1.5 jaar oud) die games als Borderlands 3 en Jedi Fallen Order prima aan zou moet kunnen. Toch heb ik ongeveer een jaar al last van FPS drops (tijdens elk moment in het spel, niet alleen bij cutscenes etc.). Eerst was dit nog te doen, maar nu wordt de PC ook tijdens normaal gebruik al traag... Ik heb al eens een volledige Windows Reset gedaan (complete opschoning), zonder succes.
Met MSI afterburner zag ik dat de power & fan speed rare drops hadden. Ik ben vervolgens geswitched van een 550W naar een 750W PSU, helaas zonder succes. Ook een upgrade van alle drives en zelfs een wanhopige poging om van windows 10 naar 11 te gaan heeft het probleem niet opgelost.
Iemand enig idee waar ik nog meer naar kan kijken om dit op te lossen? Alle hulp is welkom!
CPU AMD Ryzen 5 3600
Cooling Cooler Master Hyper 212 Evo
Motherboard MSI B450 TOMAHAWK MAX
Graphics Card MSI Radeon RX 5700 MECH GP OC
RAMCorsair 2x8GB Vengeance LPX DDR4-3200 Black
SSD 1TB Crucial P1 1TB M.2 SSD
HDD Seagate 7200.14 ST2000DM001 2TB
PSU "Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular PSU
--> Vervangen: Corsair RMx (2018) 750 W 80+"
Monitor ASUS TUF VG249Q
/f/image/2d6qzmlHbwioLULc6ADM4oGw.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SSuDIdHzDHcwOLTzXGiUupGC.png?f=fotoalbum_large)
Omdat de mensen binnen mijn kringen ook geen idee hadden waar dit probleem vandaan kwam, probeer ik het toch eens hier.
Ik heb een zelfgebouwde PC (nu 1.5 jaar oud) die games als Borderlands 3 en Jedi Fallen Order prima aan zou moet kunnen. Toch heb ik ongeveer een jaar al last van FPS drops (tijdens elk moment in het spel, niet alleen bij cutscenes etc.). Eerst was dit nog te doen, maar nu wordt de PC ook tijdens normaal gebruik al traag... Ik heb al eens een volledige Windows Reset gedaan (complete opschoning), zonder succes.
Met MSI afterburner zag ik dat de power & fan speed rare drops hadden. Ik ben vervolgens geswitched van een 550W naar een 750W PSU, helaas zonder succes. Ook een upgrade van alle drives en zelfs een wanhopige poging om van windows 10 naar 11 te gaan heeft het probleem niet opgelost.
Iemand enig idee waar ik nog meer naar kan kijken om dit op te lossen? Alle hulp is welkom!
CPU AMD Ryzen 5 3600
Cooling Cooler Master Hyper 212 Evo
Motherboard MSI B450 TOMAHAWK MAX
Graphics Card MSI Radeon RX 5700 MECH GP OC
RAMCorsair 2x8GB Vengeance LPX DDR4-3200 Black
SSD 1TB Crucial P1 1TB M.2 SSD
HDD Seagate 7200.14 ST2000DM001 2TB
PSU "Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular PSU
--> Vervangen: Corsair RMx (2018) 750 W 80+"
Monitor ASUS TUF VG249Q
/f/image/2d6qzmlHbwioLULc6ADM4oGw.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SSuDIdHzDHcwOLTzXGiUupGC.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/H0w5URs7zf6iQCPpu6Ndl6jd.png?f=fotoalbum_large)