deze combi is toch wel aardig?

Pagina: 1
Acties:

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
ik was vandaag op de pcdumpdag in A'dam en 1 van de standhouders verkocht daar mobo+pII 350 + 128 pc 133 geheugen voor 350,=

leek mij wel een mooie prijs. ook kon ik nog kiezen uit een asus p2b-f, een Iwill Vd133 of een abit bx6. Nou heb ik persoonlijk weinig ervaring met BX chipsets en ik wilde het gebruiken om m'n linux machine wat extra power te geven. (p166 met 24 ram is nie echt vlot :) )

mijn vraag aan jullie is dus het volgende: Die BX chipset, wat kan daar over het algemeen (eventueel met slotconverter) voor proc op?
Wat zijn de ervaringen qua overklokken?
Any other things?

het leek mij toch een aardig systeempje voor dat geld. En ik heb nog een celleron 667 liggen (core 66) dus als die erop zou passen zou dat natuurlijk helemaal top zijn.

NB. zoeken helpt idd, echter d'r zijn 4.000.000 verschillende Bx borden en wilde eik weten wat de ervaringen zijn over het algemeen...

Thanx

edit pII 250 moet zijn pII 350

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

Je celeron met een slotket zou gewoon moeten werken op die Abit! (ik neem aan dat je die hebt?)

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
jep die heb ik, maar kan ik er nog veel aan oc'n dan?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:10
Op zondag 26 augustus 2001 04:17 schreef megamuch het volgende:

mijn vraag aan jullie is dus het volgende: Die BX chipset, wat kan daar over het algemeen (eventueel met slotconverter) voor proc op?
Wat zijn de ervaringen qua overklokken?
Any other things?
Dat hangt van een aantal factoren af. In eerste instantie moet je een bord hebben welke de benodigde lagere spanning kan leveren (hoewel 1.85V bij velen ook werkt). Dan moet de cpu meewerken als je wil overclocken en natuurlijk het bord zélf ook.
Mijn ervaring met de BX is heel goed; heb er een Coppermine op en het spul draait al héél lang probleemloos op 133MHz (zelfs met de maximale load op de memorybus :) )
Je moet dus even kijken op de Abit site of je er een 0.18m Celeron/Coppermine op kunt prikken.
Abit en Asus slot-converters doen het geloof ik prima.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
hmz.. nahja die celeron fcpga die ik hier heb liggen heeft een fsb van 66, dus of 100 dan gaat werken weet ik niet. echter tis wel een "laat model" (gemaakt eind 2000) dus het zou opzich wel moeten kunnen met wat geluk..

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
* megamuch geeft een kleine schop..

weet iemand op hoeveel volt de fcpga celerons lopen? 1.85 of hoger?

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op maandag 27 augustus 2001 18:13 schreef megamuch het volgende:
* megamuch geeft een kleine schop..

weet iemand op hoeveel volt de fcpga celerons lopen? 1.85 of hoger?
Mijn Coppermine kan ~2,3volt aan, aanbevolen maximum is wel 1,95. Aangezien de Celerons, Coppermine cores hebben zou ik ongeveer die aanbevolen voltage aanhouden.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Pagina: 1