Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atalantabc
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-11-2024
Hallo

Ik heb een Gigabyte M27Q beeldscherm die is aangesloten op mijn pc via Displayport. Daarnaast heb ik mijn werklaptop (Lenovo ThinkPad e15 gen 2) die ik aansluit via een USB-C kabel.

Om de een of andere reden kan mijn laptop niet tegelijkertijd opladen en weergeven op het beeldscherm, terwijl dit wel werkt op een Macbook Air en een andere Windows-laptop die ik heb getest.

Ik vermoed dat het komt door de 65W power consumption van de Lenovo ten opzichte van de 30W power consumption van de MB Air. Is er een limiet aan de stroomdoorvoer van de M27Q?

De USB-C kabel die ik gebruik is een Type C 3.2 Gen2 die tot 100W ondersteunt, dus dat zou het probleem niet mogen zijn lijkt me? https://www.amazon.de/-/e...itle_o02_s00?ie=UTF8&th=1

Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door atalantabc op 23-06-2022 15:28 ]

Beste antwoord (via atalantabc op 24-06-2022 14:25)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:01
In de manual van die monitor of op de site van Gigabyte kom ik helemaal geen support voor Powerdelivery tegen, bij Tweakers wordt 4,5 watt USB-vermogen vermeld.

Ik ben dus verbaasd dat er überhaupt iets door geladen wordt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
Weet je überhaupt zeker dat je laptop wel opgeladen kan worden via USB-C?

In de manual die ik tegen kwam op Coolblue.nl stond daar iig niets over vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atalantabc
Yes, op het werk zelf hangt ie aan een docking waarbij ik één enkele USB-C kabel in de laptop steek en al de rest steekt in op de docking.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
In de manual van die monitor of op de site van Gigabyte kom ik helemaal geen support voor Powerdelivery tegen, bij Tweakers wordt 4,5 watt USB-vermogen vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
White Feather schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:33:

De monitor ondersteunt dan ook alleen smartphone laden via de USB-C poort, absoluut geen laptops :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atalantabc
Dat lijkt inderdaad het juiste antwoord. De Macbook Air wordt wel degelijk 'opgeladen' als ik hem insteek via USB-C tegelijk met beeld. Al is het opladen weliswaar zeer traag maar nooit lang genoeg op gewerkt dat ik het energieverlies merkte. De Thinkpad krijgt ie dus niet getrokken.

Thanks
Pagina: 1