Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Beste allen,

Ik heb een Fitbit alta hr die ik al enkele jaren gebruik.
Ik draag mijn Fitbit de gehele dag en heb hem ook om tijdens het slapen.
De Fitbit is niet erg groot en ik heb er niet echt last van tijdens het slapen.
Ik werk bij een levensmiddelen producent en moet mij regelmatig in de productie bevinden en hier gelden de voorschriften dat ik geen sierraden/ horloge mag dragen, dus ook geen Fitbit. Als oplossing heb ik dat ik mijn Fitbit dan tijdelijk om mijn enkel doe onder mijn sok.

Nu ben ik aan het kijken voor een nieuw sporthorloge, maar dan eentje die wat uitgebreider is qua functionaliteiten.
Ik zit een beetje te kijken naar een Garmin sporthorloge, zou ik deze ook om de enkel kunnen dragen? of gaan mensen dan een vermoeden krijgen dat ik een enkelband draag :P
En hoe is het om met zo'n groot ding om te slapen?

Graag hoor ik van jullie wat jullie bevindingen zijn in soortgelijke situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-05 22:23
De vraag is, mag je ook een horloge om je enkel hebben? Bedoel als het een veiligheid dingetje is. En er gebeurd wat dan heb je een uitdaging voor verzekering vergoeding etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20:35
Ik heb zelf een Samsung Watch en het verbaasde mij onlangs hoe licht sommige van de Garmin modellen zijn. Ik zou zeggen loop eens een Mediamarkt binnen en gooi een showmodel om de pols.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20:35
corporalnl schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:17:
De vraag is, mag je ook een horloge om je enkel hebben? Bedoel als het een veiligheid dingetje is. En er gebeurd wat dan heb je een uitdaging voor verzekering vergoeding etc.
Zal eerder hygiëne zijn dan veiligheid vermoed ik.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-05 22:23
Slappyjoez schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:17:
[...]

In levensmiddelen mogen geen metalen komen. Daar heb je dus vaak ook speciale pennen en boards nodig. Verschilt per bedrijf en functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
Slappyjoez schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:17:
[...]

Het is een voedselveiligheids dingetje😉
Ik schrijf gelukkig zelf de regels en heb ik deze in een grijs gebied geplaats omdat sierraden die bedekt zijn onder kleding wel worden toegestaan en heb ik hem zo bedekt onder mn sok, onder mn broek😁

Ik heb al wat horloges om gehad, maar dat zegt weinig of ie ook geschikt is om om te houden tijdens het slapen.

Ik ben gewoon benieuwd naar gebruikerservaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Kan je niet een zweetband om je pols en horloge doe. En daarmee voldoen aan de regel?

Welke Garmin dacht je aan. Kan me voorstellen dat een tactix® 7 idd voelt en lijkt op een enkelband.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-05 16:39
Ik ben zelf onlangs van een Withings Steel HR naar een Garmin Vivomove Style gegaan.
De Garmin is in gebruik duidelijk fijner qua nauwkeurigheid en functies. Maar hij is wel serieus dikker. Ik merk dit bij sommige overhemden dat de mouwen er niet vanzelf overheen vallen, maar dat ik de mouw er met mijn andere hand weer overheen moet trekken als ik even mijn arm heb uitgestrekt. Daarnaast merk ik met slapen op mijn buik (en arm dus met horloge kant naar beneden) wel dat er dan opeens een groot ding aan mijn arm zit. Met andere slaaphoudingen merk ik er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Heb je écht een smartwatch nodig tijdens je werk? Lijkt me dat als je geen horloge om mag, constant naar je telefoon grijpen bij een melding ook niet de bedoeling is. Daarnaast lijken de sportfeatures me niet heel nuttig als je aan het werk bent..

Ikzelf draag een Versa 2, heb gelukkig geen baan waar ik die niet om kan houden maar zit er aan te denken om zo'n smart ring te kopen (omdat ik eigenlijk alleen de slaap tracking gebruik als smart feature) en een gewone horloge te gaan dragen om de tijd te zien, maar daar ben jij ook niet mee geholpen als alle sierraden verboden zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Oon schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:16:
Heb je écht een smartwatch nodig tijdens je werk? Lijkt me dat als je geen horloge om mag, constant naar je telefoon grijpen bij een melding ook niet de bedoeling is. Daarnaast lijken de sportfeatures me niet heel nuttig als je aan het werk bent..

Ikzelf draag een Versa 2, heb gelukkig geen baan waar ik die niet om kan houden maar zit er aan te denken om zo'n smart ring te kopen (omdat ik eigenlijk alleen de slaap tracking gebruik als smart feature) en een gewone horloge te gaan dragen om de tijd te zien, maar daar ben jij ook niet mee geholpen als alle sierraden verboden zijn
Waarschijnlijk als activity tracker/stappen teller en niet om heel de tijd naar berichten te kijken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-05 19:12
Ik heb een Garmin Fenix 6X Pro. Heel veel groter wordt het niet. Hij past zoals hierboven al eens gezegd vaak niet goed onder de mouw van een wat nauwer vallend overhemd, maar hem s nachts om houden tijdens het slapen kan wat mij betreft wel. Heb net geprobeerd hem eens om mijn enkel te doen, en dat gaat maar net op het meest losse standje en zit imho niet comfortabel. Denk ook dat het een flinke puist onder een sok zou zijn.

Omdat ik toch niks beters te doen heb: Fenix 6X Pro onder een witte sok:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hN02Hs1tKuzzGnQS26vQWBE9hGw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q0z1YSVl2rYi2sHYoNCzEUyf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GN9AT6XFZs-Jz_977-Tr1V8t5z4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xxEJMnr4xCOQodh7qS0XjRg3.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 51% gewijzigd door Wekko306 op 23-06-2022 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBC87
Wekko306 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:29:
Ik heb een Garmin Fenix 6X Pro. Heel veel groter wordt het niet. Hij past zoals hierboven al eens gezegd vaak niet goed onder de mouw van een wat nauwer vallend overhemd, maar hem s nachts om houden tijdens het slapen kan wat mij betreft wel. Heb net geprobeerd hem eens om mijn enkel te doen, en dat gaat maar net op het meest losse standje en zit imho niet comfortabel. Denk ook dat het een flinke puist onder een sok zou zijn.

Omdat ik toch niks beters te doen heb: Fenix 6X Pro onder een witte sok:
[Afbeelding][Afbeelding]
Bedankt voor de foto's, vond het in de winkel een beetje vreemd om te vragen om te testen😅
Ik zit te kijken naar de Garmin Epix, het oled scherm vind ik net iets mooier dan de Fenix.
Marzman schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:27:
[...]

Waarschijnlijk als activity tracker/stappen teller en niet om heel de tijd naar berichten te kijken.
Onder andere ja. Wat ik met de fitbit vaak heb, is dat ik mn mobiel niet hoor of voel als ik in de productieomgeving ben en dan voel ik wel het trillen van de Fitbit, dat is ook best handig. 😬
Pagina: 1