2K Computer Beeldscherm na 3 maanden ellende terug

Pagina: 1
Acties:
  • 644 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-03 18:32
Wat moet ik hiermee? Behalve nooit meer bij *knip*kopen?

Ik had mijn beeldscherm ter reperatie opgestuurd, speakers deden het sinds begin niet.
Nieuw kost de computer monitor ongeveer 300 Euro. De monitor is nog geen jaar oud ongeveer.
Na opsturen is de monitor een aantal keren kwijt geraakt, niet nagekomen afspraken en ga zo maar door.

Ik had de monitor in de oorspronkelijke doos opgestuurd, inclusief kabels. De kabels zijn verdwenen.

Vandaag na 3 maanden wachten eindelijk de monitor terug, en werd deze zo ontvangen.
Aangekaart bij de klantenservice, die zegt dat die de noppenfolie goed genoeg vinden voor verzending, en alleen de kabels willen toesuren.

Dit hoef ik toch niet te pikken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EsGwywDjvsHvXFTpZZk5gkQtOqc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lwwoH7fKJPDWPy9jNgEtrVBh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TC--T6pdD-I3qWGg1siAQQ8183Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AxNeMxwqEaLrFhaiph8oWKXo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQBsYONHpu2E4J7dl8gj9IQRk7c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4NGUzcw26LMm7bOAOo0dMsIQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ja-w-SfbWBjMXBim6Oomaa7eT1c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OgG0V8LRpth3XnLBbaWvz42g.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 2% gewijzigd door br00ky op 23-06-2022 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
Ik snap dat jij jouw gevoelens hierover kwijt wil, maar denk niet dat het op deze manier binnen de forum / vraagstelling past. Ieder geval bij deze een tip wat je akn doen.

Wat je kan doen is *knip* bellen en overleggen om de aankoop ongedaan te maken, geld terug en naar een andere shop gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door br00ky op 23-06-2022 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:31
Mag je nog blij zijn dat die voet niet dwars door het scherm is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSW
Markozv schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:51:

Wat je kan doen is *knip* bellen en overleggen om de aankoop ongedaan te maken, geld terug en naar een andere shop gaan.
Ik heb denk ik wel 15 keer ofzo met ze gebeld en geschreven de afgelopen 3 maanden. Het is nogal lastig werken zonder monitor enzo. Ik heb herhaaldelijk geprobeerd om oplossingen te vinden en uiteindelijk om mijn geld terug gevraagd, omcdat ik zat was na 3 maanden. Ze weigeren om mijn geld terug te geven, en porberen me elke keer af te schepen met smoezen. Daarom dat ik zo boos ben, los het gewoon goed op, en er is niks aan de hand.

Maar, om na 3 maanden gedoe een monitor zo te leveren, nou bij mij zakt de broek af, en dit voor een grote winkel zoals *knip*.

Dit kan toch niet? Ik heb echt nog nooit zoiets meegemaakt met een bedrijf.

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 23-06-2022 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSW
Arn0uDz schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:51:
Mag je nog blij zijn dat die voet niet dwars door het scherm is gegaan.
Ja, precies, of wat voor schade aan het scherm is ontstaan. Ik zou het niet weten, want ik kan hem niet aanzetten, want de kabels zitten er niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
Kun je een ondeugdelijk product retourneren?
Bij een ondeugdelijk product moet je eerst contact opnemen met de webwinkel en niet meteen retourneren. Als de bedenktijd voorbij is, is dat altijd het beste.

Blijkt het product binnen de bedenktijd al niet goed, dan kun je kiezen om het te retourneren. Je hebt namelijk het recht het product zonder opgaaf van redenen te retourneren.

https://www.consumentenbo...elformulier%20herroeping.

Ik weet niet hoe jij iets formuleert aan de telefoon of per mail. Maar als consument heb jij bepaalde rechten waaraan de verkoper aan moet doen. Als dit niet van toepassing is zijn ze verplicht om het product retour te nemen en geld terug te geven. Mochten zij hier geen gehoor aangeven kun je gerechtelijke stappen overwegen, hierover ook *knip* informeren en erbij aangeven dat alle kosten voor dit process op hun verhaald worden.

[ Voor 0% gewijzigd door br00ky op 23-06-2022 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSW
Markozv schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:59:
Kun je een ondeugdelijk product retourneren?
Bij een ondeugdelijk product moet je eerst contact opnemen met de webwinkel en niet meteen retourneren. Als de bedenktijd voorbij is, is dat altijd het beste.

Blijkt het product binnen de bedenktijd al niet goed, dan kun je kiezen om het te retourneren. Je hebt namelijk het recht het product zonder opgaaf van redenen te retourneren.

https://www.consumentenbo...elformulier%20herroeping.

Ik weet niet hoe jij iets formuleert aan de telefoon of per mail. Maar als consument heb jij bepaalde rechten waaraan de verkoper aan moet doen. Als dit niet van toepassing is zijn ze verplicht om het product retour te nemen en geld terug te geven. Mochten zij hier geen gehoor aangeven kun je gerechtelijke stappen overwegen, hierover ook *knip* informeren en erbij aangeven dat alle kosten voor dit process op hun verhaald worden.
Ik heb voor het opsturen een reperatie verzoek ingediend.

Ik heb inmiddels overleg met een advocaat via de rechtsbijstandsverzekering, als die al wat kan doen. Dit is de tweede keer, want voor een laptop rond dezelfde periode gekocht ook allerlei ellende. Normaal praten gaat niet met *knip*, trust me. In de winkel misschien wel, maar online ben je aan de goden overgeleverd. En geld teruggeven doen ze niet aan, ze proberen je zoveel mogelijk te rekken tot de garantieperiode voorbij is krijg ik het idee.

Het idee wat ik krijg is dat ze min mogelijk doen en zoveel mogelijk zich er af proberen te maken. Lees er meer dingen over op internet.

Het gaat er mij meer om, hoe pak je ze aan als ze smerig lopen te spelen?

Want ze kunnen zich wel triumfantelijk op de borst kloppen dat ze deze zaak weer winnen,
maar ik kan niet met zo een bedrijf zaken doen, en raad het anderen ook zeer af. Kies dan voor Bol.com of Coolblue ofzo.

Het verbaast mij gewoon van *knip*. We doen al 20+ jaar zaken met ze, misschien met de omschakeling van winkel naar internet dat de boel verslechterd is?

[ Voor 0% gewijzigd door br00ky op 23-06-2022 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
RoseSW schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:10:
[...]

Ik heb voor het opsturen een reperatie verzoek ingediend.

Ik heb inmiddels overleg met een advocaat via de rechtsbijstandsverzekering, als die al wat kan doen. Dit is de tweede keer, want voor een laptop rond dezelfde periode gekocht ook allerlei ellende. Normaal praten gaat niet met *knip*, trust me. In de winkel misschien wel, maar online ben je aan de goden overgeleverd. En geld teruggeven doen ze niet aan, ze proberen je zoveel mogelijk te rekken tot de garantieperiode voorbij is krijg ik het idee.

Het idee wat ik krijg is dat ze min mogelijk doen en zoveel mogelijk zich er af proberen te maken. Lees er meer dingen over op internet.

Het gaat er mij meer om, hoe pak je ze aan als ze smerig lopen te spelen?

Want ze kunnen zich wel triumfantelijk op de borst kloppen dat ze deze zaak weer winnen,
maar ik kan niet met zo een bedrijf zaken doen, en raad het anderen ook zeer af. Kies dan voor Bol.com of Coolblue ofzo.

Het verbaast mij gewoon van *knip*. We doen al 20+ jaar zaken met ze, misschien met de omschakeling van winkel naar internet dat de boel verslechterd is?
Geen idee, ik heb nooi zaken gedaan met *knip*. Als particulier ben ik zelf altijd naar cd-romland gegaan of bij megekko besteld als het om hardware ging. Mijn TV's heb ik zelf altijd in de winkel gekocht bij Saturn / Mediamarkt.

Ik heb vroeger 1x gezeik gehad met 4Launch betreffend defect product binnen garantie periode dat zij niet gelijkwaardig product wilde/konden leveren en niet volledige aankoop bedrag terug te geven. Maar wederom als consument heb jij rechten, neem een advocaat in de arm en probeer er een kortgeding van te maken. Tevens zou ik deze zaak ook aanmelden bij de consumentenbond, als uit onderzoek blijkt dat zij daadwerkelijk zich niet aan de richtlijnen voldoen kunnen zij een fixe boete riskeren.

Ik zou je scherm inladen in de auto, het heleverhaal uitprinten en meenemen naar de winkel en geld terug eisen en niet weggaan voordat jij het krijgt >:)

[ Voor 1% gewijzigd door br00ky op 23-06-2022 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:39
Zit er niet een *knip* in de buurt waar je langs kan gaan?
Wellicht dat zij iets hierin kunnen betekenen, online krijg je telkens weer een ander persoon te spreken doorgaans.

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 23-06-2022 14:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoseSW
Vegazz schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:30:
Zit er niet een *knip* in de buurt waar je langs kan gaan?
Wellicht dat zij iets hierin kunnen betekenen, online krijg je telkens weer een ander persoon te spreken doorgaans.
Ja, zat ik ook te denken. Online kwam er niet verder uit.

Niet echt in de buurt, maar ik ken de winkel wel. Had de winkel in de buurt geschreven, de vestigingsmanager heeft mij gebeld, en die vind dit ook niet kunnen. Lang verhaal kort: vestigingsmanager onderneemt stappen richting reperateur en heeft het intern aangekaart, en we gaan samen kijken hoe dit netjes op te lossen.

Zoals het hoort.

[ Voor 2% gewijzigd door br00ky op 23-06-2022 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Los van het feit dat je topic hier niet thuis hoort maar in Shopping forum is het forum ook niet (bewust of onbewust) bedoeld als breekijzer in een geschil. Ik heb dus overal de naam van de winkel weggehaald. Voor jouw probleem is het immers niet van belang welke winkel het is.

Wil je een review kwijt dan kan dat in de sectie shopreview binnen de pricewatch.

Aangezien je probleem inmiddels opgelost gaat worden gaat dit topic op slot en verplaats ik het niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.