Uitfaseren koper op adres?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterJenkins
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20-08 15:34
Sinds vorige week ben ik verhuisd. Omdat ik tevreden was met mijn dsl verbinding in mijn oude huis wou ik dit ook nemen in het nieuwe. Echter kreeg ik van T-Mobile te horen dat dit niet beschikbaar was omdat er glasvezel aanwezig was op rol in straat. Uiteindelijk zou mij dit 10 euro extra per maand kosten, wat ik jammer vind aangezien dsl voor mij voldoende snel en betrouwbaar is. Uiteindelijk kon ik wel bij Youfone terecht en het werkt prima.

Nu lees ik dat kpn overal koper wil uitfaseren.

Kan ik ergens adressenlijst vinden van waar ze dit van plan zijn te doen? En in welk tijdframe?

Ik vond dit artikel maar adressen zijn alleen te vinden met een zakelijk kpn account.

(Voordat iemand de voordelen van glas begint te preken: Ja ik weet dat glasvezel de toekomst is en dat we uiteindelijk allemaal over moeten. Voor mij als consument is het op dit moment alleen niet goedkoper. En de extra snelheid heb ik geen behoefte aan.)

Beste antwoord (via PeterJenkins op 26-06-2022 16:34)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Bij mij staat op https://www.kpnnetwerk.nl/ letterlijk:
"Over 18 maanden wordt je kopernetwerk uitgezet"

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:12
heb je al kpn klantenservice gebeld?
ps, atm is er leuke aanbieding bij KPN voor 30 euro per maand incl cashback hoogste snelheid glas + tv (maarja, daar zoek je niet naar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:53

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Op plekken waar T-mobile glas aan het leggen is kan je geen koper aansluiting meer nemen, omdat ze die moeten afnemen van KPN, en ze dat niet willen.

Een abonnement bij een andere provider, die levert via KPN, zal waarschijnlijk gewoon gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:19
Lawwie schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:31:
Op plekken waar T-mobile glas aan het leggen is kan je geen koper aansluiting meer nemen, omdat ze die moeten afnemen van KPN, en ze dat niet willen.

Een abonnement bij een andere provider, die levert via KPN, zal waarschijnlijk gewoon gaan.
Dit klopt wat je zegt, zolang KPN nog haar diensten via koper op dat adres aanbiedt. TS krijgt nu al via een andere provider internet via koper geleverd. TS geeft echter aan te horen te hebben gekregen dat KPN het koper gaat uitfaseren (lees: er wordt dan niet meer geleverd via koper, alleen nog via glasvezel). Als dat het geval is dan kunnen andere partijen dus ook niet meer leveren via koper en houd je dus alleen glasvezel-leverantie over.

TS is op zoek naar een roadmap met wanneer welke adressen van het kopernet worden afgesloten (en er dus alleen nog via glas wordt geleverd). Waarschijnlijk om te checken wanneer uiterlijk de overstap naar glas gemaakt zal moeten worden. Een dergelijk overzicht heb ik ook niet kunnen vinden. De site van KPN schrijft:
Merk ik dat mijn koperaansluiting wordt uitgezet?
Het is belangrijk dat je tijdig overstapt van het gebruik van koper naar een glasvezelaansluiting. Wanneer de aanleg van glasvezel volledig is afgerond in de buurt kan de provider je diensten overzetten naar glasvezel. Daarna stopt je provider met de dienstverlening over het kopernetwerk. Als je niet tijdig de overstap gemaakt hebt van het kopernetwerk naar glasvezel dan kun je geen gebruik meer maken van je diensten op koper. Neem daarom zo snel mogelijk contact op met je provider.
Na afronding van de aanleg van glasvezel stopt de dienstverlening over koper. Wanneer 'daarna' is, wordt niet duidelijk. Op mijn eigen adres (glasvezel vorig jaar aangelegd) zijn de meeste providers al gestopt met het aanbieden via DSL (als nieuwe aansluiting), voor zover ik kan vinden biedt alleen Solcon dit nog aan.

Mijn aanname (!) is dat als er glasvezel aanwezig is, KPN dit per 2023 uit gaat zetten. Als er nog geen glasvezel ligt dan uiteraard pas nádat glasvezel is aangelegd.

[ Voor 7% gewijzigd door bazzemans op 23-06-2022 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

PeterJenkins schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:23:
...
(Voordat iemand de voordelen van glas begint te preken: Ja ik weet dat glasvezel de toekomst is en dat we uiteindelijk allemaal over moeten. Voor mij als consument is het op dit moment alleen niet goedkoper. En de extra snelheid heb ik geen behoefte aan.)
Wat is nou je probleem? Je kunt nu nog een DSL abo afsluiten, maar op een gegeven moment houdt dat op. Daarna moet je een tientje per maand meer gaan betalen. Dat gaat hoe dan ook gebeuren. Het enige is de onzekerheid over wanneer dat precies gaat gebeuren. Maar stel nu dat wij kunnen voorspellen dat de overschakeling naar glas op 1 april 2024 op jouw adres gaat gebeuren; wat wil je dan met die informatie? En wil je wat anders als het op 1 augustus 2022 is? Of op 1 december 2031?

Heb je een alternatief? Je kunt Ziggo overwegen of een andere kabelboer. Maar Ziggo gaat ook uiteindelijk verglazen; krijg je hetzelfde probleem

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 00:02
heel simpel is het eigenlijk q1 van 2023 gaat op ruim 2.3miljoen aansluitingen op adres niveau koper uitgezet worden. dit zijn adressen waar allang glasvezel veel langer dan 3jaar terug, op deze adressen valt nu al geen koper meer te bestellen via kpn WBA/VULA
elke maand komen er adressen bij die uitgezet gaan worden vanaf de aanleg 3jaar later gaat koper uit op adressen waar kpn op levert kpnetwerk/glaspoort/digitale-stad/ en netwerken van 3e partijen waar ze opleveren .
en bij die 2.3miljoen komen nu ook al adressen bij waar de aanleg kleine 3jaar geleden plaats gevonden heeft zo blijft het doorgaan

KPN zelf is nu zelf al volop bezig met klanten over te zetten van kopernet na glasnet voor de mensen die nog niet om waren zowel dsl als de bestaande pstn telefoonlijnen

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:26
Jimbolino schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 23:21:
8 maanden hier *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

99ruud99 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:26:
ps, atm is er leuke aanbieding bij KPN voor 30 euro per maand incl cashback hoogste snelheid glas + tv (maarja, daar zoek je niet naar)
Cashbacks en promoties zijn natuurlijk maar een tijdelijk iets. Daarna lopen de kosten gewoon op.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:49

jurroen

Security en privacy geek

Hier ook over acht maanden geen koper meer. Jammer, dat was mijn backuplijn. Primaire lijn is 1Gbit glas, backup 200/60 VDSL2. Een extra glaslijn is peperduur en verder zijn alleen Ziggo en 4G/5G een optie. Ik denk maar eens verdiepen in die laatste.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Qwerty-273 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:08:
[...]

Cashbacks en promoties zijn natuurlijk maar een tijdelijk iets. Daarna lopen de kosten gewoon op.
Bij breedbandwinkel nu een actie met 12 maanden korting
+ 30 euro cashback via hun, en 36 euro via cashbackXL :)

Gewoon ieder jaar overstappen naar een andere provider dus :)

[ Voor 14% gewijzigd door Jimbolino op 24-06-2022 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterJenkins
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20-08 15:34
Jimbolino schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 23:21: