Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Tablet voor licht alternatief voor mijn Lenovo Legion5 Pro. Ik zal deze meenemen naar afspraken om bijv wat notities te maken, wat online docs te bewerken en evt ff remote ergens inloggen. Voorkeur is dus wel een keyboard erbij

Wat is je budget?
500-600 incl Btw

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

- Ik zal deze meenemen naar afspraken om bijv wat notities te maken,
- wat online docs te bewerken
- remote ergens inloggen.
- Lekker makkelijk om ff on te go wat gauw te doen.

Wat heb je zelf al gevonden?
IOS valt af voor mij wegens het gebrek aan "vrijheid"
Xiaomi Pad 5 -
Samsung Galaxy Tab S7 FE - via ING met inruilkorting 565€
Lenovo Tab P11 Plus - Nog maar kort updates
Lenovo Tab P11 Pro - Nog maar kort updates
Samsung Galaxy Tab S8 - via ING met inruilkorting 514€

Welke vragen heb je hier nog over?

Samsung Dex en Lenovo variant, lijkt me praktisch doordat ik op die manier hem ook op een extern display aan kan sluiten. Dan kan ik zelfs met keyboard en muis gaan werken.
Lenovo vind ik de korte periode aan updates beetje jammer
Xiaomi lees ik wisselende berichten en reviews over en geen optie tot externe monitor.
Mijn onderbuikgevoel zegt een van de Samsung Tabs, maar dan is nog de afweging, kleinere maar nieuwere S8 of oudere maar grotere S7 FE

Nou hoop ik dat iemand deze zelfde twijfels heeft gehad en me mooi kan overtuigen :+

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

persoonlijk zou ik voor de value voor de Pad 5 gaan. Miui is niet perfect maar met een andere launcher en wat gepruts in adb kom je een heel eind. voor kantoorwerk zou ik dan wel een case met toetsenbord erbij nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
je lijkt de Samsungs het beste te vinden passen.
Hoe vaak moet je ook dingen laten zien? Dan is een grote scherm fijn.
Als je meer zelf werkt dan is nieuwere techniek icm wat kleiner natuurlijk fijner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
-36- schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:36:
persoonlijk zou ik voor de value voor de Pad 5 gaan. Miui is niet perfect maar met een andere launcher en wat gepruts in adb kom je een heel eind. voor kantoorwerk zou ik dan wel een case met toetsenbord erbij nemen
Voor de Xiaomi ben ik met Pen + keyboard case ook al 539€ kwijt, dus meer dan de S8.
Maar thx voor je mening en ik ga nog ff verder neuzen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slayerrp
Silent7 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:38:
je lijkt de Samsungs het beste te vinden passen.
Hoe vaak moet je ook dingen laten zien? Dan is een grote scherm fijn.
Als je meer zelf werkt dan is nieuwere techniek icm wat kleiner natuurlijk fijner.
"laten zien" zal wel meevallen, grote scherm zou mij simpelweg meer werkruimte geven. Spreadsheet + browser open en dan toch nog dingen leesbaar hebben. Voor presentaties heb je evt chromecast of USB C dongel + Dex

2e hands / refurbished heb ik ook aan zitten denken, maar aangezien ik hem zakelijk aan ga schaffen, zit ik dan al wel meteen vast aan een factuur.
MS Surfaces heb ik ook wel aan zitten denken, maar over het algemeen mindere batterij en beetje specs zitten boven mijn budget.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:13
slayerrp schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:18:
[...]
"laten zien" zal wel meevallen, grote scherm zou mij simpelweg meer werkruimte geven. Spreadsheet + browser open en dan toch nog dingen leesbaar hebben. Voor presentaties heb je evt chromecast of USB C dongel + Dex
Voor het grotere scherm kun je ook je laptop meenemen, je wil de tablet toch juist als licht alternatief?

En DEX op de tablet, heeft die daar nog een dongel bij nodig, ik weet dat die 5 jaar terug bij de Note 8 met dongel nodig was, maar mijn S21 heeft geen dongel meer nodig, ik prik hem in op een USB-C docking station en het is spontaan een computer inclusief start menu, etc.

DEX is ook de meest volwassen optie in de markt als je een Android device als volwaardige desktop wil gebruiken wat ik uit de diverse reviews haal.

Heb zelf ook Surface 4 gehad met keyboard, en iPad Pro met keyboard (beide keren keyboards gesneuveld), en een Asus Transaformer, en een Samsung Tab, maar uiteindelijk is mijn setup een Dell XPS 13 laptop geworden. En ben ik thuis hang ik die aan een dockingstation met 27 inch scherm, vaste muis en toetsenbord. En ben ik onderweg houd die het ook lang vol zolang ik geen TeamsVideo call doe erop want dan stijgt hij op en is na een paar uur leeg. En daarnaast heb ik nog een S21 ultra mobiele telefoon.
Je zou ook nog de S22 Ultra kunnen overwegen, met ingebouwd pennetje voor je notities als alternatief.

let wel op, de officiele regels van de belastingdienst mag je maar 2 devices hebben van de zaak, dus laptop+mobiele telefoon is 2. Tablet+Mobiele telefoon=2, maar Laptop+Tablet+mobiele telefoon=3 wordt gezien als inkomen. Lees de werkkostenregeling (WKR) er maar eens op na. https://www.belastingdien...ontent/werkkostenregeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
swhnld schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:40:
[...]

Voor het grotere scherm kun je ook je laptop meenemen, je wil de tablet toch juist als licht alternatief?
Goed punt inderdaad, dan zou ik prima af kunnen met 11"

En DEX op de tablet, heeft die daar nog een dongel bij nodig, ik weet dat die 5 jaar terug bij de Note 8 met dongel nodig was, maar mijn S21 heeft geen dongel meer nodig, ik prik hem in op een USB-C docking station en het is spontaan een computer inclusief start menu, etc.
Dongel was mee in de context van, presentatie ergens, usb-c naar hdmi oid. Voor op mijn eigen kantoor heb ik inderdaad een usb-c dock waar mijn huidige laptop ook aan gaat voor extra schermen

DEX is ook de meest volwassen optie in de markt als je een Android device als volwaardige desktop wil gebruiken wat ik uit de diverse reviews haal. Dat las ik ook, heb jij daar zelf ervaring mee?

Heb zelf ook Surface 4 gehad met keyboard, en iPad Pro met keyboard (beide keren keyboards gesneuveld), en een Asus Transaformer, en een Samsung Tab, maar uiteindelijk is mijn setup een Dell XPS 13 laptop geworden. En ben ik thuis hang ik die aan een dockingstation met 27 inch scherm, vaste muis en toetsenbord. En ben ik onderweg houd die het ook lang vol zolang ik geen TeamsVideo call doe erop want dan stijgt hij op en is na een paar uur leeg. En daarnaast heb ik nog een S21 ultra mobiele telefoon.
Je zou ook nog de S22 Ultra kunnen overwegen, met ingebouwd pennetje voor je notities als alternatief.
XPSjes blijven ook leuke dingen, en die S22 gaat hem niet worden vind ik het net niet voor mij

let wel op, de officiele regels van de belastingdienst mag je maar 2 devices hebben van de zaak, dus laptop+mobiele telefoon is 2. Tablet+Mobiele telefoon=2, maar Laptop+Tablet+mobiele telefoon=3 wordt gezien als inkomen. Lees de werkkostenregeling (WKR) er maar eens op na. https://www.belastingdien...ontent/werkkostenregeling
Een goeie, zou ik eens ff met mijn boekhouder moeten checken
_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 19:57
Wellicht is de 'nieuwe' s6 lite 2022 al genoeg voor je . Met gratis keybord en S pen v2 voor 319€

https://tweakers.net/pric...64gb-grijs/specificaties/

Het is in feite een tablet uit 2020 die nieuw leven is ingeblazen ( nieuwe snellere processor ) en weer 4 jaar volle updates . Zoveel verniewing is er niet in tablet land dus je kan beter kiezen voor langste updates .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
nuffy schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:25:
Wellicht is de 'nieuwe' s6 lite 2022 al genoeg voor je . Met gratis keybord en S pen v2 voor 319€

https://tweakers.net/pric...64gb-grijs/specificaties/

Het is in feite een tablet uit 2020 die nieuw leven is ingeblazen ( nieuwe snellere processor ) en weer 4 jaar volle updates . Zoveel verniewing is er niet in tablet land dus je kan beter kiezen voor langste updates .
Ga ff kijken, thx!
Hij heeft in ieder geval geen Dex.... nog maar ff wat meer reviews kijken. beetje bang voor de "maar" 4gig ram

[ Voor 8% gewijzigd door slayerrp op 22-06-2022 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 19:57
Zie wisselende berichten/lijstjes over dex waar soms de oude al wel instaat .

of een S7 FE voor 449€ in de MM outlet .
https://outlet.mediamarkt....price&order=ASC&limit=50

Die prijs die je kon krijgen voor de S8 is trouwens netjes . Veel power EN langste updates zouden mij overtuigen naar de S8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slayerrp
Na veel vergelijken en afwegen ga ik denk ik voor de Tab S8.
Redenen: Ondersteuning / updates, Samsung Dex, met 11" niet te groot, veel voor weinig ( 497 voor de S8 met pencil en keyboard cover)

p.s. ga denk ik voor 20€ extra voor de 256GB versie

Iedereen bedankt voor zijn of haar input!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
Voor 497? Dat zie ik nergens terug. Begint rond de 672.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
swhnld schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:40:
[...]
Dit is onzin, er geldt een noodzakelijkheidscriterium, en dat is inderdaad wat strikter dan bijv een zakelijkheidscriterium. Maar als jij bijv een tablet app verkoopt/bouwt/gebruikt dan is 3 devices prima. Je moet het alleen kunnen uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
Bekse schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:56:
Voor 497? Dat zie ik nergens terug. Begint rond de 672.
Ik had een aanbieding te pakken, 614€ via ING, tijdelijk 100€ inruil voor hardware ongeacht de staat. ( had nog een dooie laptop liggen) dus 514€
Daarna contact opgenomen met Samsung dat ik het opsturen van dode hardware een beetje onzin vond. Of zij niet iets voor me konden regelen, nee dat konden ze niet. Maar hij kon me nog wel een Samsung kortingscode geven waardoor de tablet nog iets goedkoper werd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
Sander schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:09:
[...]

Dit is onzin, er geldt een noodzakelijkheidscriterium, en dat is inderdaad wat strikter dan bijv een zakelijkheidscriterium. Maar als jij bijv een tablet app verkoopt/bouwt/gebruikt dan is 3 devices prima. Je moet het alleen kunnen uitleggen.
Hier kwam mijn boekhouder ook mee, dat in principe 3 devices geen issue moeten zijn.
Gebruik op dit moment mijn privemobiel nog zakelijk dmv dual sim. Maar als ik die straks vervang, kan dat gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slayerrp
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:11:
Waarom wil je eigenlijk een tablet + keyboard hebben?
Is een simpele 14"-laptop met Windows niet veel praktischer, in jouw situatie?

Ik zit even te kijken: Je huidige laptop weegt 2,45 kg. Dat is inderdaad een zware jongen. :)
Zo'n klein laptopje weegt net iets meer dan 1 kilo.
De Samsung Galaxy Tab S7 FE weegt 609 gram.
De keyboard-hoes weegt 345.0 g
Samen zit dat net onder de kilo, maar het scheelt dus weinig t.o.v. het laptopje.
Laptopervaring ken ik wel en wilde ook iets met een pencil voor wat uitgebreide aanteken opties. En moet zeggen, werkt heerlijk. Pak het er snel bij, kladder gauw wat neer. Verrassend intuïtief. Ben alleen nog aan het twijfelen of Samsung notes of Keep notes beter is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:13
Sander schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:09:
[...]

Klopt, maar dat uit kunnen leggen is makkelijker als ontwikkelaar en je hebt een stapeltje devices waarop je test (IPV op Browserstack een account te nemen) dan wanneer je een tablet neemt, ombouwt tot semi laptop met toetsenbord om erop te kunnen werken, met een echte laptop ernaast om erop te kunnen werken. Uiteraard is er dan nog een uitweg dat het een laptop is van minstens 5 jaar oud die afgeschreven is en als reserve dient.
Risico, gaat de belastingdienst niet mee is betalen kosten (verkapt loon en afdrachten, onterecht winstbelasting drukken met valse kosten) plus verdubbeling daarop als boete. En dat ze nog dieper gaan spitten want iets gevonden, waar rook is...
En wat je boekhouder zegt is waar, je moet het kunnen uitleggen waarom het noodzakelijk is, en dan is een goede argumentatie nodig. Schrijf anders de belastingdienst aan wat je wil doen en of dat correct is, dan ben je gedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
swhnld schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:36:
[...]

Klopt, maar dat uit kunnen leggen is makkelijker als ontwikkelaar en je hebt een stapeltje devices waarop je test (IPV op Browserstack een account te nemen) dan wanneer je een tablet neemt, ombouwt tot semi laptop met toetsenbord om erop te kunnen werken, met een echte laptop ernaast om erop te kunnen werken. Uiteraard is er dan nog een uitweg dat het een laptop is van minstens 5 jaar oud die afgeschreven is en als reserve dient.
Risico, gaat de belastingdienst niet mee is betalen kosten (verkapt loon en afdrachten, onterecht winstbelasting drukken met valse kosten) plus verdubbeling daarop als boete. En dat ze nog dieper gaan spitten want iets gevonden, waar rook is...
En wat je boekhouder zegt is waar, je moet het kunnen uitleggen waarom het noodzakelijk is, en dan is een goede argumentatie nodig. Schrijf anders de belastingdienst aan wat je wil doen en of dat correct is, dan ben je gedekt.
Ook dat is niet zo, voorbeeldje: Sales functie buitendienst, onderweg gaan de mannen met een iPad met toetsenbordje, maar hebben ook een laptop voor flexibel (langer) werken op thuis of kantoor. Dit soort regels/richtlijnen zijn er puur en alleen gekomen omdat bedrijven tablets gingen uitdelen met kerst en dachten de WKR te omzeilen. Het criterium: Ja maar ik kan m'n zakelijke mail erop lezen, gaat dus niet vliegen. Maar het hoeft echt niet zo strict te zijn.
Pagina: 1