Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-06 18:59
Mijn vraag:
Ik heb sinds een aantal dagen onze Woonveilig alarminstallatie uitgebreid met de Woonveilig HD buitencamera (2 stuks). Echter detecteren ze teveel beweging.

Dit heeft als gevolg dat ik al een aantal keer van Woonveilig een mail heb gehad dat ik de FUP van 400 opnames heb overschreden.

Hij detecteert al beweging van schaduw van een takje die zachtjes heen en weer gaat.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Woonveilig HD buitencamera CAM 06 (nu nog).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Detectievelden in de app ingested.
De gevoeligheid op 1 gezet (aanbevolen is 3) maar zelfs dan registreert hij ook beweging.
Woonveilig gebeld met deze vraag, er wordt aangeraden om toch betere plekken te kiezen of de CAM 08 met persoonsherkenning aan te schaffen.

Qua plek kan ik kort zijn, ik wil ze op de voortuin en achtertuin gericht hebben en houden.

Wat is nu mijn vraag?
Is het normaal dat een camera zo gevoelig is?

Wat is jullie ervaring met camera's met persoonsherkenning?
Werkt dat echt zo goed of is het meer een marketing ding?
Het is toch een hele kostenpost om de huidige camera's die ik net heb te vervangen voor het nieuwste model met persoonsherkenning, daarom wil ik toch even goed informatie inwinnen.

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chuckygetslucky
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06 22:16
Hey Knorde,
Ik heb zelf Dahua camera's aangesloten op een Synology, dus wellicht geen vergelijkingsmateriaal... Maar ik heb ook lang lopen klooien met de detectie en ben er eigenlijk niet uit gekomen... Dan heb je m ingesteld op n zonnige dag, dan doet alles het goed maar dan tijdens regen of op een bewolkte dag (passerende schaduwen) detecteert ie alsnog onzinbewegingen. Wat ik nu gedaan heb is (en dat zal met de FUP die jij hebt niet gaan) ingesteld dat ie zowieso 'continue opneemt' en daarbij ook de bewegingen detecteert... Dan heb ik de zekerheid dat ik altijd alles terug kan kijken tot aantal dagen geleden en daarbij in de tijdlijn gedetecteerde bewegingen terug kan vinden.. mocht een beweging niet gedetecteerd staan dan staat ie er alsnog op omdat de camera's continue opnemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
chuckygetslucky schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:00:
Hey Knorde,
Ik heb zelf Dahua camera's aangesloten op een Synology, dus wellicht geen vergelijkingsmateriaal... Maar ik heb ook lang lopen klooien met de detectie en ben er eigenlijk niet uit gekomen... Dan heb je m ingesteld op n zonnige dag, dan doet alles het goed maar dan tijdens regen of op een bewolkte dag (passerende schaduwen) detecteert ie alsnog onzinbewegingen. Wat ik nu gedaan heb is (en dat zal met de FUP die jij hebt niet gaan) ingesteld dat ie zowieso 'continue opneemt' en daarbij ook de bewegingen detecteert... Dan heb ik de zekerheid dat ik altijd alles terug kan kijken tot aantal dagen geleden en daarbij in de tijdlijn gedetecteerde bewegingen terug kan vinden.. mocht een beweging niet gedetecteerd staan dan staat ie er alsnog op omdat de camera's continue opnemen....
Bedankt voor je reactie!

Dit gaat inderdaad niet op voor ons.
Wij hebben bewust voor cloudopslag gekozen zodat de beelden altijd "veilig" staan.
Het is wel een mooiere werking wat jij hebt (continue opname).

Heb/ had jij ook persoonsherkenning of heb je dat stukje nooit getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Nog even een update, nu al een tijdje de CAM 08 in gebruik met persoonsherkenning en het hele probleem is sindsdien opgelost :)