Goedemorgen,
Sinds december heb ik een zonnepanelen systeem; details:
* 17 zonnepanelen
* 17 Enphase IQ7+ micro omvormers
* Totaalvermogen 6.205 WP
* In de meterkast zit een B16 aardlekautomaat, specifiek voor de zonnepanelengroep, Chint NB310L B16 0.03A
Bovenstaande is door een groot landelijk zonnepanelen-bedrijf geinstalleerd.
In april begonnen de problemen, elke keer als het warm werd, klapte de aardlekautomaat van het systeem in de meterkast eruit. Meteen erna aanzetten had geen zin, klapte er vrijwel meteen weer uit. Tot het in de loop van de avond minder warm werd, dan lukte het wel.
Installateur is gekomen, heeft e.e.a. nagelopen. Zijn bevindingen waren:
* In de meterkast is een (veel) te dunne kabel gebruikt, deze heeft hij vervangen
* De panelen waren niet goed verdeeld over de fasen
Hierna werkte het systeem, tot medio juni, prima.
Echter, medio juni ontstaan opnieuw dezelfde problemen. Op de echt warme dagen die we hebben gehad, klapt het systeem er even na het middaguur uit, en aanzetten lukte pas richting het einde van de avond.
Installateur opnieuw gekomen, het enige wat hij kon vinden was wat vocht in een lasdoos. Dit heeft hij opgelost.
Maar helaas, een paar uur na zijn vertrek klapt het systeem er weer uit.
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van bovenstaande kan zijn? Ik heb echt het gevoel dat de installateur het ook niet meer weet, eind deze week komen ze weer 'om alles weer na te lopen'.
Zou het de aardlekautomaat zelf kunnen zijn wellicht?
Dank voor het meedenken!
Tom
Sinds december heb ik een zonnepanelen systeem; details:
* 17 zonnepanelen
* 17 Enphase IQ7+ micro omvormers
* Totaalvermogen 6.205 WP
* In de meterkast zit een B16 aardlekautomaat, specifiek voor de zonnepanelengroep, Chint NB310L B16 0.03A
Bovenstaande is door een groot landelijk zonnepanelen-bedrijf geinstalleerd.
In april begonnen de problemen, elke keer als het warm werd, klapte de aardlekautomaat van het systeem in de meterkast eruit. Meteen erna aanzetten had geen zin, klapte er vrijwel meteen weer uit. Tot het in de loop van de avond minder warm werd, dan lukte het wel.
Installateur is gekomen, heeft e.e.a. nagelopen. Zijn bevindingen waren:
* In de meterkast is een (veel) te dunne kabel gebruikt, deze heeft hij vervangen
* De panelen waren niet goed verdeeld over de fasen
Hierna werkte het systeem, tot medio juni, prima.
Echter, medio juni ontstaan opnieuw dezelfde problemen. Op de echt warme dagen die we hebben gehad, klapt het systeem er even na het middaguur uit, en aanzetten lukte pas richting het einde van de avond.
Installateur opnieuw gekomen, het enige wat hij kon vinden was wat vocht in een lasdoos. Dit heeft hij opgelost.
Maar helaas, een paar uur na zijn vertrek klapt het systeem er weer uit.
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van bovenstaande kan zijn? Ik heb echt het gevoel dat de installateur het ook niet meer weet, eind deze week komen ze weer 'om alles weer na te lopen'.
Zou het de aardlekautomaat zelf kunnen zijn wellicht?
Dank voor het meedenken!
Tom