Twitch (streamingdienst) schrijft bedrag van creditcard

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-04 14:08
Hi all,

Sinds 2 dagen hebben we een nieuwe creditcard en direct op dag 3 hebben we een mysterieuze afschrijving van een 137.78 euro van 'Twitch San Francisco USA'.

Ik ben bekend met twitch, kijk al jaren streamers zowel op tablet als op mijn telefoon, maar heb nog nooit 1 aankoop gedaan. Never. Op mijn telefoon heb ik 100% zeker weten nog nooit ook de cc-informatie gehad, ik gebruik dat ding domweg niet, vriendin wel.

Op de Ipad staat Twitch ook, en die ipad-store is gekoppeld aan de creditcard. Ik heb vaak wat gekocht, kleine games op die ipad, maar -altijd- een wachtwoord nodig gehad voor de app-store. Heeft ons zoontje van 5 dan iets aangeklikt? Nul subscriptions zichtbaar in Twitch, en ook niets te zien in de apple store history van de laaste 90 dagen oid. Een paar kleine games die we zelf kochten, meer niet.

Wij hebben dus geen enkel idee wat dit voor afschrijving is, en ook nog nooit zoiets meegemaakt.

Typisch he, dat dit precies gebeurt op het moment dat we een nieuwe creditcard hebben.
Dat was overigens op initiatief van de ING met papieren post thuis en communicatie van ING in de ING app zelf, dat is 100% legit.

Morgen de bank bellen, dit is wel heel fishy.
Als iemand tips heeft, zijn ze welkom. En sowieso dacht ik: ik gooi dit even op een forum, misschien zijn er nog anderen? Ik vind het zo gek dat uitgerekend de naam van Twitch voorbij komt. Heel raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-05 22:38
Morgen gewoon ING bellen. Die zullen voor de refund gaan.

Heb je je CC-gegevens ergens gegeven bij een betaling? ING gaat nooit doorgeven dat die websites gehackt zijn, maar naam, CC-Nummer en CRC zijn toch wel redelijk unieke gegevens :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-04 14:08
Dankjewel. We hangen nu aan de lijn met de alarmlijn van de ING, dat raden ze aan in deze gevallen.

https://www.ing.nl/partic...rkeerde-afschrijving.html

Update: cc is geblokkeerd en zaak wordt opgepakt door ING fraude-opspoordienst oid.

[ Voor 26% gewijzigd door Znorkus op 21-06-2022 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renexxxk
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-05-2024
Hallo Znorkus, bij mij precies hetzelfde….ook afschrijvingen van Twitch SAN FRANCISCO USA. Ook op 21-6. Cc is ook geblokkeerd nu. Ben je al teruggebeld door ING? Enige aankoop die ik wel heb gedaan is een PlayStation bij Amazon UK.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Stel meteen even op al je devices in dat je geen in-app betalingen kunt doen. (Die ene keer dat je het wel wilt, kan je het tijdelijk inschakelen).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)