Dag beste mensen. Ik wil mijn eerste game pc bouwen met het oog op upgraden in de komende jaren.
Ik heb me nog niet eerder verdiept (tot nu) in dit onderwerp dus ben bang om domme fouten te maken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik kom van casual laptop gamen op een i7-6700HQ GTX960m dus ik maak hier een grote stap om nieuwe games uit te proberen. 1440p en hoge refresh rates spreken mij wel aan. Ook wil ik de optie openhouden om zware programma's te kunnen gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 euro was mijn originele doel maar het mag een beetje uitschieten.
monitor niet meegenomen in deze prijs.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een ultrawide 1080p scherm die later als 2e monitor gebruikt zal worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een moederbord van MSI spreekt mij wel aan en de nieuwe intel 12 series ook.
Ik heb al gekeken of ik niet een AMD systeem wil om wat goedkoper uit te komen maar die i5 lijkt me toch interessanter.
Verder geen voorkeur voor een merk. De case hoeft ook niet bijzonder te zijn met rgb en die meuk, ik kijk immers naar het scherm (;
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb een desktopruimte in mijn bureau zitten waar precies een midi tower in past. Cooling vind ik belangrijker dan geluidsoverlast.
Ga je overklokken?
Eerst nog niet maar ik wil de optie zeker openhouden. Wellicht binnen een week na gebruik al.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb nog een paar dingen waar ik niet zeker van ben of het de juiste keuze is.
M2 SSD: Zover ik kan zien is deze SSD gewoon compatible met mijn moederbord. Super snel en een van de goedkoopste. Ik kan er vrijwel geen reviews van vinden dus wat is hier mis mee?
CPU Koeling: Ik vond dit in een ander forum. Een mooi goedkope oplossing voor een i5 (ook met overklok?) of niet?
Voeding: Hier heb ik denk ik de meeste hulp bij nodig. Is mijn geselecteerde voeding goed? Hij is vrij goedkoop maar heeft wel de 80 Gold rating. Voldoet 650 Watt aan mijn opstelling, ook met upgrades in gedachten? diverse websites geven compleet verschillende waardes aan als ik mijn componenten invoer.
Als iemand nog andere tips heeft of valkuilen ziet laat het me weten.
Bedankt!
Ik heb me nog niet eerder verdiept (tot nu) in dit onderwerp dus ben bang om domme fouten te maken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik kom van casual laptop gamen op een i7-6700HQ GTX960m dus ik maak hier een grote stap om nieuwe games uit te proberen. 1440p en hoge refresh rates spreken mij wel aan. Ook wil ik de optie openhouden om zware programma's te kunnen gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 euro was mijn originele doel maar het mag een beetje uitschieten.
monitor niet meegenomen in deze prijs.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een ultrawide 1080p scherm die later als 2e monitor gebruikt zal worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een moederbord van MSI spreekt mij wel aan en de nieuwe intel 12 series ook.
Ik heb al gekeken of ik niet een AMD systeem wil om wat goedkoper uit te komen maar die i5 lijkt me toch interessanter.
Verder geen voorkeur voor een merk. De case hoeft ook niet bijzonder te zijn met rgb en die meuk, ik kijk immers naar het scherm (;
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb een desktopruimte in mijn bureau zitten waar precies een midi tower in past. Cooling vind ik belangrijker dan geluidsoverlast.
Ga je overklokken?
Eerst nog niet maar ik wil de optie zeker openhouden. Wellicht binnen een week na gebruik al.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb nog een paar dingen waar ik niet zeker van ben of het de juiste keuze is.
M2 SSD: Zover ik kan zien is deze SSD gewoon compatible met mijn moederbord. Super snel en een van de goedkoopste. Ik kan er vrijwel geen reviews van vinden dus wat is hier mis mee?
CPU Koeling: Ik vond dit in een ander forum. Een mooi goedkope oplossing voor een i5 (ook met overklok?) of niet?
Voeding: Hier heb ik denk ik de meeste hulp bij nodig. Is mijn geselecteerde voeding goed? Hij is vrij goedkoop maar heeft wel de 80 Gold rating. Voldoet 650 Watt aan mijn opstelling, ook met upgrades in gedachten? diverse websites geven compleet verschillende waardes aan als ik mijn componenten invoer.
Als iemand nog andere tips heeft of valkuilen ziet laat het me weten.
Bedankt!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-12600K Boxed | € 305,90 | € 305,90 |
1 | Moederborden | MSI PRO Z690-A DDR4 | € 189,99 | € 189,99 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 Gaming OC 8G (rev. 2.0, LHR) | € 699,- | € 699,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 99,- | € 99,- |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 34 eSports DUO (Zwart / Wit) | € 43,- | € 43,- |
1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer II LGA1700 Bracket Upgrade Kit | € 6,50 | € 6,50 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16 | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Voedingen | Corsair TX650M (2021) | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Solid state drives | Crucial P5 Plus 1TB | € 109,90 | € 109,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.633,09 |