Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3_e9NQieOCDWbsU5XtGDWu60_uU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Shrnb4ctnSdyJzpGYAtDncWu.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wil deze camera semi permanent aan een iMac aansluiten om zo foto's die ik net heb gemaakt goed te beoordelen. Ik heb een 3 meter lange USB verleng kabel aangesloten aan een USB naar micro USB kabel aan de camera. Ik heb het werkend gehad, maar momenteel reageert de camera soms niet meer, zelfs niet op de uit knop. Dit gebeurt vaak zodra ik de kabel aansluit. Het enige wat dan nog werkt is de batterij eruit halen. Misschien is de camera niet zo dol op het continue aan en af halen van de USB kabel tussen het foto's schieten?

Zou een nieuwere camera beter werken? Wat ik wel fijn zou vinden dat ik de foto's zo snel en makkelijk mogelijk op de iMac kan bekijken. Wat zou dan een betaalbare alternatief zijn?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:45

DirtyBird

Praktiserend denker

Zomaar even een usb kabel met 3 meter verlengen kan funest zijn voor het signaal (hoe dat werkt weet ik niet precies).
Heb je het al eens zonder de verlengkabel geprobeerd en werkt het dan misschien wel?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
Ik bedenk me net dat dit nog wel eens USB 1.0 kan zijn. Las net dat dit minder lang kan zijn dan nieuwere varianten. Dus ga het zeker even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 11:09

Garyu

WW

Koop anders een wifi sd kaartje en gebruik die voor de overdracht? Of een (powered) USB Hub kan ook helpen om het usb signaal goed te houden over wat langere afstand.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Is het een actieve verleng kabel ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-09 17:12
M4RTiN schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:25:
Ik bedenk me net dat dit nog wel eens USB 1.0 kan zijn. Las net dat dit minder lang kan zijn dan nieuwere varianten. Dus ga het zeker even testen.
Een 350D is USB 2.0. Maar verlengkabels zijn juist bij de hogere snelheden funest. Kan je het probleem niet uitsluiten door de camera zonder verlengkabel te proberen?
Daarnaast kan je batterij natuurlijk een beetje marginaal zijn en af en toe te weinig stroom leveren. Zeker als die ruwweg de leeftijd van die camera heeft... (of je een merkloze accu gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:02

sapphire

Die-hard pruts0r

Goede USB kabel gebruiken.
USB 2.0 zou tot 5m gewoon moeten werken, daarna heb je een actievekabel/versterker nodig.

Welke software gebruik je, zoek anders op de term thetering/thetered shooting.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

In de studio gebruik je hier vaak speciale USB kabels voor die gemaakt zijn voor tethering. Een beetje "gesmeden door elfen bij maanlicht" verhaal, maar dit zijn wel vaak kabels die een stuk robuuster zijn en over langere afstanden gewoon werken zonder gedoe.

Om uit te sluiten dat het je camera is, probeer eerst een stabiele verbinding te krijgen met een andere kortere kabel. Als dat wel stabiel werkt, dan ligt het inderdaad aan de kabel.

En om antwoord te geven op je vraag uit de titel, niet té oud ... maar wel érg oud :Y)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan1995
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-12-2022
M4RTiN schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:10:
[Afbeelding]

Ik wil deze camera semi permanent aan een iMac aansluiten om zo foto's die ik net heb gemaakt goed te beoordelen. Ik heb een 3 meter lange USB verleng kabel aangesloten aan een USB naar micro USB kabel aan de camera. Ik heb het werkend gehad, maar momenteel reageert de camera soms niet meer, zelfs niet op de uit knop. Dit gebeurt vaak zodra ik de kabel aansluit. Het enige wat dan nog werkt is de batterij eruit halen. Misschien is de camera niet zo dol op het continue aan en af halen van de USB kabel tussen het foto's schieten?

Zou een nieuwere camera beter werken? Wat ik wel fijn zou vinden dat ik de foto's zo snel en makkelijk mogelijk op de iMac kan bekijken. Wat zou dan een betaalbare alternatief zijn?
Voor de 350D heb je een kabel met USB-mini nodig (in plaats van micro). Klein verschil maar je kan het even nakijken of jouw kabel ook USB mini is. Welke type imac gebruik je?

Nog belangrijker is, dat je de werking van het CF geheugenkaartje in de camera controleert. Dat kan snel snel corrupt raken. Om dat te voorkomen kan je het kaartje regelmatig (maandelijks) formatteren in de camera. Een andere optie is een nieuw kaartje kopen en formatteren, dan weet je zeker dat het in orde is.

Sluit je wel eens de usb-kabel aan terwijl de camera aan staat?

Nieuwe camera's zijn inderdaad veel beter met connectivity, mijn Sony camera (750 euro) kan ik ook via wi-fi (draadloos) bedienen. Vanaf 500 euro vind je camera's die dat alleen via USB doen. Canon heeft ongetwijfeld ook software hiervoor maar ik weet niet of de 350d compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
Bedankt iedereen, ik heb uiteindelijk deze kabel besteld:

https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=1284914

Omdat ik dacht dat het misschien wel eens usb 1.0 kon zijn heb ik bewust voor 1,8 meter lengte gekozen, daar kwam ik nog net mee weg. Als het toch 2.0 is zou ik misschien toch een 3 meter lange kabel kunnen bestellen, maar die is nu toch uitverkocht.

Het werkt in 1 klap perfect. Camera werd weer herkend, foto's zichtbaar!

Nu aan de slag met het volgende probleem, zorgen dat er een fatsoenlijke foto uit komt. Met mijn mobiel maak ik leukere foto's zonder gedoe haha!
Pagina: 1