M4RTiN schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:10:
[Afbeelding]
Ik wil deze camera semi permanent aan een iMac aansluiten om zo foto's die ik net heb gemaakt goed te beoordelen. Ik heb een 3 meter lange USB verleng kabel aangesloten aan een USB naar micro USB kabel aan de camera. Ik heb het werkend gehad, maar momenteel reageert de camera soms niet meer, zelfs niet op de uit knop. Dit gebeurt vaak zodra ik de kabel aansluit. Het enige wat dan nog werkt is de batterij eruit halen. Misschien is de camera niet zo dol op het continue aan en af halen van de USB kabel tussen het foto's schieten?
Zou een nieuwere camera beter werken? Wat ik wel fijn zou vinden dat ik de foto's zo snel en makkelijk mogelijk op de iMac kan bekijken. Wat zou dan een betaalbare alternatief zijn?
Voor de 350D heb je een kabel met USB-mini nodig (in plaats van micro). Klein verschil maar je kan het even nakijken of jouw kabel ook USB mini is. Welke type imac gebruik je?
Nog belangrijker is, dat je de werking van het CF geheugenkaartje in de camera controleert. Dat kan snel snel corrupt raken. Om dat te voorkomen kan je het kaartje regelmatig (maandelijks) formatteren in de camera. Een andere optie is een nieuw kaartje kopen en formatteren, dan weet je zeker dat het in orde is.
Sluit je wel eens de usb-kabel aan terwijl de camera aan staat?
Nieuwe camera's zijn inderdaad veel beter met connectivity, mijn Sony camera (750 euro) kan ik ook via wi-fi (draadloos) bedienen. Vanaf 500 euro vind je camera's die dat alleen via USB doen. Canon heeft ongetwijfeld ook software hiervoor maar ik weet niet of de 350d compatible is.