Voor mijn nieuwe development pc ben ik opzoek naar een compact maar krachtig systeem met voldoende ram en een moderne CPU.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is voornamelijk bedoeld voor softwareontwikkeling met daarbij de nodige office taken. Op dit moment loop ik met mijn huidige setup (32GB) tegen het limiet van het geheugen aan. Bij grotere projecten waarbij soms veel containers nodig zijn om het geheel lokaal te kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het streefbedrag is onder de €2000,- maar het mag zo goedkoop mogelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is aanwezig het gaat alleen om een desktop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval 64 GB aan ram een een processor met voldoende cores tbv de virtualisatie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor mijn lijstje ben uitgegaan van Intel vanwege de iGPU als iemand een AMD alternatief heeft hoor ik dat graag. Voor de rest ben ik niet merkgebonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet zo klein en stil mogelijk.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag hoor ik jullie feedback op onderstaande lijst. Heeft DDR5 meerwaarde? Passen deze componenten goed bij elkaar of kan ik beter ander geheugen/moederbord nemen? Zou een i9 voor mijn toepassing meerwaarde hebben?
Ik heb een ssd zonder en een met heatsink, de gedachte daarachter is die zonder heatsink voor op het moederbord en die met op de achterkant, is dit zinvol of kan ik net zo goed beide zonder doen?
En last but not least, past dit allemaal in dit kleine kastje of kan ik beter iets groter nemen? Bv Phanteks p200A waar ook nog ruimte is voor een aantal casefans.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is voornamelijk bedoeld voor softwareontwikkeling met daarbij de nodige office taken. Op dit moment loop ik met mijn huidige setup (32GB) tegen het limiet van het geheugen aan. Bij grotere projecten waarbij soms veel containers nodig zijn om het geheel lokaal te kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het streefbedrag is onder de €2000,- maar het mag zo goedkoop mogelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is aanwezig het gaat alleen om een desktop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval 64 GB aan ram een een processor met voldoende cores tbv de virtualisatie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor mijn lijstje ben uitgegaan van Intel vanwege de iGPU als iemand een AMD alternatief heeft hoor ik dat graag. Voor de rest ben ik niet merkgebonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet zo klein en stil mogelijk.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag hoor ik jullie feedback op onderstaande lijst. Heeft DDR5 meerwaarde? Passen deze componenten goed bij elkaar of kan ik beter ander geheugen/moederbord nemen? Zou een i9 voor mijn toepassing meerwaarde hebben?
Ik heb een ssd zonder en een met heatsink, de gedachte daarachter is die zonder heatsink voor op het moederbord en die met op de achterkant, is dit zinvol of kan ik net zo goed beide zonder doen?
En last but not least, past dit allemaal in dit kleine kastje of kan ik beter iets groter nemen? Bv Phanteks p200A waar ook nog ruimte is voor een aantal casefans.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-12700 Tray | € 363,65 | € 363,65 |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B660-I Gaming WiFi | € 211,95 | € 211,95 |
| 1 | Behuizingen | Lian Li A4-H20 (PCI-e 4.0 riser cable) Zwart | € 149,90 | € 149,90 |
| 1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid ML240L V2 RGB | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF548C38BBK2-64 | € 372,- | € 372,- |
| 1 | Voedingen | Corsair SF600 (2018) | € 121,10 | € 121,10 |
| 1 | Solid state drives | WD Black NVMe SSD SN850 1TB (met heatsink) | € 142,- | € 142,- |
| 1 | Solid state drives | WD Black NVMe SSD SN850 1TB (zonder heatsink) | € 129,90 | € 129,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.560,40 | ||
/f/image/76bCkeFr49hcIhz0ii3C8osW.webp?f=fotoalbum_large)