De titel zegt het al, is de upgrade van een RTX 3080 naar RTX 3090 het waard? Ik game eigenlijk alleen maar, op 2160p. Heb naast m'n 3080 ook een Ryzen 9 5900x.
De vraag is alleen vind jij het de meerprijs waard ?
Dat kan je alleen zelf beantwoorden. Een 3090 geeft gemiddeld 10-20% meer performance op 2160P, zet dat af tegen de meerprijs en het eventuele hogere verbruik + wellicht meer geluid van je fans.
De volgende generatie kaarten komen er natuurlijk ook alweer aan later dit jaar.
De volgende generatie kaarten komen er natuurlijk ook alweer aan later dit jaar.
ik kan hem omruilen met een bijbetaling van €500.
Dat is helemaal waar idd, hogere verbruik en geluid boeit mij niet zo heel veel eerlijk gezegd, de meerprijs is ongeveer €500 aangezien ik mijn 3080 omruil voor een 3090. en de 4000 serie skip ik sowieso, dat doe ik meestal, één generatie overslaan en dan de volgende kopen.Jay-v schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:06:
Dat kan je alleen zelf beantwoorden. Een 3090 geeft gemiddeld 10-20% meer performance op 2160P, zet dat af tegen de meerprijs en het eventuele hogere verbruik + wellicht meer geluid van je fans.
€500 betalen plus mijn 3080 vind ik op zich wel netjes al zeg ik het zelf.sapphire schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:02:
De vraag is alleen vind jij het de meerprijs waard ?
Ik ben niet mee met de huidige markt; maar wat is die 3090 2de hands verkoop-vandaag prijs en na uitbrengen v/d volgende generatie; wil je uberhaupt daarin mee gaan gezien dit volgens mij al een vrij top-of-the-line kaart is ?) De vraag is maw. hoeveel meerwaarde realiseeer je later met een 3090 tov 3080.Rob1717 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:37:
[...]
€500 betalen plus mijn 3080 vind ik op zich wel netjes al zeg ik het zelf.
Pak de totale kosten van je systeem en denk aan de relatief lage performance boost voor de prijs van 500 euro. Ik zou dan snel oordelen dat dat het niet waard is, maar de “waarde” kun je alleen zelf bepalen.Rob1717 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:33:
[...]
ik kan hem omruilen met een bijbetaling van €500.
Wacht lekker een generatie en prijzen normaliseren nog steeds wat.
Of een andere benadering:
Welk probleem los je er mee op? Ervaar je nu problemen?
Zo nee, wachten.
De volgende generatie loert om op de hoek. Op dat moment zal de momenteel snelste kaart (3090) het sterkst dalen in prijs van alle kaarten. Kapitaalvernietiging dus om nu je 3080 voor 309 te ruilen. Gewoon even wachten op de 40XX en dan je 3080 verpatsen.
Ik mis eigen inzet en uitzoekwerk. Je mag alles vragen op het forum mits je maar aangeeft wat je zelf gevonden hebt en wat er onduidelijk is. Zie ook Het algemeen beleid #quickstart. Het is vrij simpel om het prijsverschil af te zetten tegen de te verwachten extra power en de afweging of dat voor jou voldoende is. Dat mis ik hier volledig.
Dicht bij gebrek aan eigen inzet. Het staat je natuurlijk vrij een nieuw topic te openen. Let daarbij op bovenstaande.
Dicht bij gebrek aan eigen inzet. Het staat je natuurlijk vrij een nieuw topic te openen. Let daarbij op bovenstaande.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.