Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomechanical
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Mijn vraag
...
mijn ups BR1200LCDI (apc interne code) heeft een probleem met de ventilator.
Vorige week begon de ventilator kort te draaien-kort te stoppen. Na een zelftest kwam er uit dat de accu "op" was.
Dus een originele accu gekocht en geïnstalleerd waarna het probleem een paar dagen opgelost was.
Maar nu heb ik het probleem dat de ventilator om de paar minuten ongeveer een halve seconde aangaat.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
APC back-ups Rs 1200lcdi (BR1200LCDI).
Standaard load minder dan 30% / 35 watt.
Standaard gebruik load 260 watt.
Nieuwe originele accu.
Apperaten losgekoppeld/aangekoppeld tijdens testen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Zoals gezegt een nieuwe accu.
Geen foutmeldingen tijdens zelftest
Probleem blijft ook aanwezig wanneer de ups uit staat (met power snoer aangesloten)
Probleem verdwijnt wanneer ik de ups uit zet en de power snoer loskoppelen.
Heb de ups open geschroefd om te kijken of ik iets kon vinden wat het probleem kon zijn. Maar buiten een licht bolle condensator kon ik niets vinden. Ik heb de temperatuur sensor iets verplaats om te kijken het daar aan ligt aangezien de temperatuur in de kamer nogal hoog was(28 °C). Ook heb ik het display uitgezet en de data kabel naar de pc losgekoppeld.
Het probleem verdween ongeveer 24 uur nadat ik dit had gedaan maar is teruggekomen.

Heb info proberen te vinden via apc maar aangezien de ups "discontinued" is vind ik daar buiten de handleiding geen info nog reageren ze op emails.

Wat kan het zijn en is het op te lossen want de ups staat in de woonkamer en is nu erg irritant.

[ Voor 81% gewijzigd door biomechanical op 27-06-2022 03:07 . Reden: Verduidelijking ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomechanical
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Heb de ups maar verwijderd aangezien ik (nog) geen reactie heb gekregen.
Jammer genoeg is de kwaliteit van tweakers.net zodanig gedaalt dat een vraag als deze te moeilijk is of dat de mensen met kennis niet aanwezig (meer) zijn.

Hoopte op een reactie aangezien ik nu een spiksplinternieuwe accu van ruim €150,- in mijn bezit heb waar ik (nog) niets mee kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:49
Ik wil wel even een reactie typen hoor, mede omdat ik je tweede post een beetje vreemd vond. Het klinkt bijna alsof je de collectieve gebruikers van het forum nu verantwoordelijk stelt voor de ontstane situatie.

Misschien begrijp ik je verkeerd hoor.

Het zou best kunnen dat de benodigde kennis niet op het forum te vinden is. Je beschrijft een probleem waarvoor je iemand nodig hebt die op programmeer en/of printplaat niveau kennis heeft van dit specifieke model UPS. Ik denk niet dat die heel dicht gezaaid zijn. Als je zoekt op het typenummer van je apparaat dan komt er geen ander topic opduiken, dus de kans dat er hier iemand zit die zegt "dat heb ik ook" is niet heel groot.

Ik zou denken dat je eerste contactpunt de supportafdeling van APC is. Je geeft aan dat ze niet op de mail reageren maar heb je ook al gebeld met ze? Ik zou eerst zo'n support afdeling platbellen totdat ik daar iemand aan de lijn heb die de kennis die we zoeken wel heeft. Het helpt natuurlijk niet dat je een wat ouder model UPS hebt, het is natuurlijk ook gewoon mogelijk dat deze door de jaren van gebruik (hoe oud is het apparaat?) op een punt is gekomen dat er componenten aan het bezwijken zijn. Je noemt bijvoorbeeld een licht bolle condensator. Heb je deze al doorgemeten? Wellicht is dat het probleem wel, maar ik zou eerst eens kijken of APC zelf iets voor je kan doen.

Sorry, vast niet de reactie waar je op hoopte, maar meer kan ik helaas niet bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
TL;DR: De ventilator gaat aan als de temperatuur in de UPS te hoog wordt, of als hij aan het laden/ontladen is.

Ik heb geen kennis van dit model maar wel ervaring met towermodel APC Smart-UPSsen. Een model wat ik hier heb, de SUA1500i heeft een ventilator die standaard uit staat maar aan gaat in de volgende omstandigheden:
  • De accu heeft een dode cel en wordt overladen. Dit gebeurt als de accu aan het eind van zijn levensduur is. (Accu wordt (erg) warm) Vervang de accu onmiddellijk.
  • De omgevingstemperatuur is hoog. Ongeveer 27 graden. Om de accu koel te houden gaat de ventilator continu aan. Koel de kamer met een airco of nachtelijke ventilatie.
  • De accu wordt ontladen. (Stroomstoring) De ventilator is altijd aan.
  • De accu wordt geladen. De ventilator is altijd aan. De ventilator gaat vanzelf uit als de accu weer vol is.

[ Voor 6% gewijzigd door Tyrian op 05-07-2022 13:13 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs