Mijn vraag
...
mijn ups BR1200LCDI (apc interne code) heeft een probleem met de ventilator.
Vorige week begon de ventilator kort te draaien-kort te stoppen. Na een zelftest kwam er uit dat de accu "op" was.
Dus een originele accu gekocht en geïnstalleerd waarna het probleem een paar dagen opgelost was.
Maar nu heb ik het probleem dat de ventilator om de paar minuten ongeveer een halve seconde aangaat.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
APC back-ups Rs 1200lcdi (BR1200LCDI).
Standaard load minder dan 30% / 35 watt.
Standaard gebruik load 260 watt.
Nieuwe originele accu.
Apperaten losgekoppeld/aangekoppeld tijdens testen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Zoals gezegt een nieuwe accu.
Geen foutmeldingen tijdens zelftest
Probleem blijft ook aanwezig wanneer de ups uit staat (met power snoer aangesloten)
Probleem verdwijnt wanneer ik de ups uit zet en de power snoer loskoppelen.
Heb de ups open geschroefd om te kijken of ik iets kon vinden wat het probleem kon zijn. Maar buiten een licht bolle condensator kon ik niets vinden. Ik heb de temperatuur sensor iets verplaats om te kijken het daar aan ligt aangezien de temperatuur in de kamer nogal hoog was(28 °C). Ook heb ik het display uitgezet en de data kabel naar de pc losgekoppeld.
Het probleem verdween ongeveer 24 uur nadat ik dit had gedaan maar is teruggekomen.
Heb info proberen te vinden via apc maar aangezien de ups "discontinued" is vind ik daar buiten de handleiding geen info nog reageren ze op emails.
Wat kan het zijn en is het op te lossen want de ups staat in de woonkamer en is nu erg irritant.
...
mijn ups BR1200LCDI (apc interne code) heeft een probleem met de ventilator.
Vorige week begon de ventilator kort te draaien-kort te stoppen. Na een zelftest kwam er uit dat de accu "op" was.
Dus een originele accu gekocht en geïnstalleerd waarna het probleem een paar dagen opgelost was.
Maar nu heb ik het probleem dat de ventilator om de paar minuten ongeveer een halve seconde aangaat.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
APC back-ups Rs 1200lcdi (BR1200LCDI).
Standaard load minder dan 30% / 35 watt.
Standaard gebruik load 260 watt.
Nieuwe originele accu.
Apperaten losgekoppeld/aangekoppeld tijdens testen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Zoals gezegt een nieuwe accu.
Geen foutmeldingen tijdens zelftest
Probleem blijft ook aanwezig wanneer de ups uit staat (met power snoer aangesloten)
Probleem verdwijnt wanneer ik de ups uit zet en de power snoer loskoppelen.
Heb de ups open geschroefd om te kijken of ik iets kon vinden wat het probleem kon zijn. Maar buiten een licht bolle condensator kon ik niets vinden. Ik heb de temperatuur sensor iets verplaats om te kijken het daar aan ligt aangezien de temperatuur in de kamer nogal hoog was(28 °C). Ook heb ik het display uitgezet en de data kabel naar de pc losgekoppeld.
Het probleem verdween ongeveer 24 uur nadat ik dit had gedaan maar is teruggekomen.
Heb info proberen te vinden via apc maar aangezien de ups "discontinued" is vind ik daar buiten de handleiding geen info nog reageren ze op emails.
Wat kan het zijn en is het op te lossen want de ups staat in de woonkamer en is nu erg irritant.
[ Voor 81% gewijzigd door biomechanical op 27-06-2022 03:07 . Reden: Verduidelijking ]