De groep waar de zonnepanelen op aangesloten zijn, heeft ook een externe stekker voor buitenwerk. De buurman gebruikt die (met toestemming natuurlijk) voor snoeiwerk. Alleen .. is het niet zo handig als je de draad doorsnijdt
. Nu is dat al 2x gebeurt en is 2x niet snel genoeg (naar mijn mening) doorgegeven. Even goede buren verder, maar ik wil een meldingsysteem inbouwen: als de stroom uitvalt, doe dan X.
De vraag is dus: welk device verzendt een signaal (mail, app, sms, luchthoorn, .. ) als de stroom uitvalt? Of andersom, bestaat er een manier om om het kwartier te checken of een device nog aanstaat?
Als ik google, krijg ik vooral oplossingen die draaien rond de PC. OpenHab ga ik waarschijnlijk gebruiken, maar is nog niet actief.
De vraag is dus: welk device verzendt een signaal (mail, app, sms, luchthoorn, .. ) als de stroom uitvalt? Of andersom, bestaat er een manier om om het kwartier te checken of een device nog aanstaat?
Als ik google, krijg ik vooral oplossingen die draaien rond de PC. OpenHab ga ik waarschijnlijk gebruiken, maar is nog niet actief.
==
hoi