LG 65A16 demomodel - hoge panel compensation count?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-10 15:14
Ik heb via een online winkel een tweedekans LG 65A16 gekocht, welke volgens de chat een teruggestuurd exemplaar was en geen demomodel. Deze is vanochtend binnengekomen. Na wat uitzoekwerk kreeg ik het voor elkaar om in het instart menu de panel hours en het aantal compensation counts uit te lezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rSyqM_aUsTGFIDDEtSaaKXZVJd4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GEkazXyZaEXKTDmPvRWLheqd.png?f=user_large

Als ik het goed begrijp zitten er 900 uren op het paneel, is de minor compensation count (die elke 4 uur hoort te runnen) al 160.000 keer uitgevoerd, en de mayor compensation (die elke 2000 uur hoort?) al 1600 keer? Dit klinkt als abnormaal veel, dermate veel dat ik me afvraag of ik de getallen juist interpreteer. Is er toevallig een tweaker die meer verstand van de materie heeft?

Ik heb ook LG customer support benaderd met de vraag wat normale waardes zijn voor de compensation count, echter heb ik weinig hoop op een inhoudelijke reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-10 09:27

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het is C,T, dus C=161, T=914. Je conclusie is dus niet juist. Ik zou niet durven zeggen wat C is en wat T is, maar plausibel zou zijn dat het scherm 161 kleine onderhoudsbeurten heeft gehad en 1 grote. Dat zouden normale waarden zijn voor een TV van 919 branduren.

Desondanks lijkt me 919 branduren op geen enkele wijze te rijmen met een teruggestuurd model, 919 branduren is 5 weken onafgebroken 24 uur per dag 7 dagen per week kijken. Het oordeel is dan ook dat je een demomodel hebt en geen tweedekansje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

dmantione schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:09:
Het is C,T, dus C=161, T=914. Je conclusie is dus niet juist. Ik zou niet durven zeggen wat C is en wat T is, maar plausibel zou zijn dat het scherm 161 kleine onderhoudsbeurten heeft gehad en 1 grote. Dat zoude normale waarden zijn voor een TV van 919 branduren.

Desondanks lijkt me 919 branduren op geen enkele wijze te rijmen met een teruggestuurd model, 919 branduren is 5 weken onafgebroken 24 uur per dag 7 dagen per week kijken. Het oordeel is dan ook dat je een demomodel hebt en geen tweedekansje.
161,915 lijkt de 'OffRS' te zijn, whatever that may be.

JB is de volgende waarde na de slash, waarbij C dan 1 en T 606 is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Een snelle google geeft toch echt de indruk dat @dmantione het bij het juiste eind heeft. https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3
https://www.zambullo.de/f...pixel-refresh-ausgefuehrt

Die 161 is het aantal keer en de 915 is het 'tijdstip' in branduren dat ie voor het laatst is gedaan.

Waarbij, als ik die duitse site goed interpreteer, het feit dat 915/161 ongeveer 5,7 is er op duidt dat de TV regelmatig langer dan 4 uur actief is geweest, waardoor er niet op het 4 uur interval die minor compensation kon worden gedraaid.

[ Voor 45% gewijzigd door Orion84 op 21-06-2022 16:25 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
Bedankt voor de reacties! Dat verheldert het een en ander! Op basis van wat ik nu lees zou Ik gokken dat de C staat voor Count en de T voor de Time (in uren)? In ieder geval lijkt 1 grote en 161 kleine compensations een stuk plausibeler, en in lijn met wat ik zou verwachten bij 900 branduren.

Waar ik bang voor was is dat door een of andere firmwarebug of raar gebruik een abnormaal hoog compensation cycles is gedraaid, met potentieel onwenselijke bijeffecten/vroegtijdig overlijden van de TV tot gevolg. Er lijkt dus verder niks mis met de tv te zijn, dus in die zin ben ik al wat gerustgesteld.

Ik heb kort contact gehad met de webshop, de persoon die ik sprak was het er mee eens dat 900 uur wel wat veel is voor een retourmodel. In eerste instantie kwam de medewerker met de opties retourneren of accepteren as is. Ik heb gevraagd of er een vorm van compensatie mogelijk is, daar ging iemand anders over maar daarr wordt navraag gedaan. Als er geen beweging in zit zal ik de tv waarschijnlijk terugsturen uit principe, aangezien ik mijns inziens duidelijk wat anders geleverd heb gekregen dan wat mij is verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
Toevoeging: ik heb de TV vandaag een paar uur aangehad overdag, toen uitgezet voor een langere periode en net weer ingeschakeld. Ik zie nu een UTT van 921, en OffRS/JB(C,T) van (162/921)/(1,606). Dit komt overeen met bovenstaand verhaal; Er is tussen uitzetten 1 extra OffRS cycle gedraaid bij een tijd van 921 uren.

Het blijft een soort kunstvorm om dit soort debugwaardes te interpreteren zonder enige documentatie.

[ Voor 8% gewijzigd door accountabc op 21-06-2022 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:13
@accountabc en, heb je iets kunnen regelen of is de tv retour?
Bepaald niet netjes dat ze je een demo als retourtje aansmeren...

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
Ja, ik heb voorgesteld om 10% van het aankoopbedrag als compensatie te ontvangen en daar is de webshop mee akkoord gegaan. Het bedrag staat ook al op mijn rekening dus ik ben opzich tevreden nu! Maar goed, als ik geen tweaker was die het service menu kan vinden was ik hier uberhaubt nooit achtergekomen. In die zin zeker een minpuntje voor de desbetreffende winkel inderdaad.

Ik heb overigens ook een reactie van de LG klantenservice, inhoudelijk weinig nuttigs zoals verwacht:
The Technical department of LG states the following
‘Whether this tv will have an issue, dpends how long and intense you are going to use it. Hoiwever for a demo model, there is no factory guarantee. In case of any problems, we have to refer you to the shop or person where you purchased your item’
Pagina: 1