Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyh6
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21-06-2022
Mijn vraag

Dag,

IR (kabel) uit bij de DENON HEOS LINK HS2 werkt alleen voor DENON Amps.

Nu wil ik een NAD C368 aansturen voor volume / off / on met de HEOS APP.

Weet iemand over ik een soort van "converter" oid kan gebruiken om de NAD C368 aan te sturen met IR kabel vanaf de HEOS LINK HS2.

Ik probeer maar.

Dank en groeten, Boy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nope, dat gaat niet werken. Beiden gebruiken volledige andere IR codes ook.

Aan/ uit is nog wel te regelen met een master/slave stekkerdoos; Denon op de master en als die aan gaat wordt automatisch de stroom op de nad (die op een slave staat) ingeschakeld. Is even de vraag hoe de nad daar op reageert, maar da's te testen door te kijken wat ie doet als je er de stekker van dat ding uit trekt en weer in stopt :)

Volume wordt sowieso een ding. Jouw Denon heeft weliswaar pre-outs, maar de nad geen pre-ins. Dus direct aansluiten kun je vermoedelijk vergeten. Daarbij zou het me niks verbazen als de optische en coaxiale aansluiting van de Denon niet regelbaar zijn. Daar zou je dan ook niks aan hebben. Maar kun je theoretisch vrij makkelijk testen (of het staat in het boekje).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De C 368 heeft een IR Learn functie; je kunt elke willekeurige afstandsbediening aan de versterker leren. Ik ben niet bekend met de Denon maar wellicht kun je daar iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat zou theoretisch kunnen werken. Bij de Denon heb je als het goed is naast een IR directe kabel, ook een IR emitter kabel gekregen die een IR signaal uit zend. Daarmee zou je de nad in moeten kunnen leren :)
Eenmaal ingeleverd is het dan alleen nog de vraag of de nad ook signalen snapt die ie rechtstreeks via de Ir kabel aangeboden krijgt. Maar als dat niet werkt heb je altijd de emitter nog :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)