Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xl3ruise
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 20:10
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag over het verlengen van mijn arbeidscontract bij mijn huidige werkgever.

Huidige situatie; september vorig jaar ben ik begonnen bij mijn 1e werkgever na het afronden van mijn studie. Ik heb toen heel enthousiast een tijdelijk contract voor 1 jaar getekend waarin beste wel strikte regels m.b.t. het relatie- en concurrentiebeding opgegeven staan (achteraf gezien een hele domme beslissing, maar je bent jong en wil snel beginnen).

Nu ben ik opzoek naar een nieuw bedrijf waar ik het hopelijk meer naar mijn zin zal hebben, maar tegelijkertijd loopt mijn huidige ook alweer bijna af.

Ik begreep dat relatie en concurrentiebeding niet rechtsgeldig zijn bij een tijdelijk contract (pas bij een vast contract), klopt dit?
En mocht ik voor het eindigen van mijn huidige contract nog geen nieuwe werkgever hebben, dan zal ik in september een contractverlenging krijgen bij mijn huidige werkgever. Hierin wil ik dan minimaal het relatie en concurrentiebeding verwijderd of aangepast hebben. Ik neem aan dat het oude contract waar dit nog wel in staat dan niet meer geldig is toch?

Ik hoor het graag,

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-09 13:13
Eerste hit op google:

https://www.juridischloke...beidscontract%20uitleggen.

Kun je de paragraaf zoals hij in je contract staat mbt je concurrentie/relatiebeding eens posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xl3ruise
KoningsGap schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:34:
Eerste hit op google:

https://www.juridischloke...beidscontract%20uitleggen.

Kun je de paragraaf zoals hij in je contract staat mbt je concurrentie/relatiebeding eens posten?
Persoonlijk een beetje voorzichtig om (gedeeltes) van mijn arbeidscontract te plaatsen. Maar er staat in ieder geval geen reden van relatiebeding in. Hier maak ik me dus ook geen zorgen om.

Maar omdat het wel in mijn tijdelijke contract heeft gestaan heeft dit straks geen gevolgen meer voor het eventuele “vervolgcontract”? Ookal als ik het er daar uit wil laten halen?

Misschien klinkt het als een domme vraag, maar wil het toch voor de zekerheid navragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-09 13:13
xl3ruise schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:04:
[...]

Persoonlijk een beetje voorzichtig om (gedeeltes) van mijn arbeidscontract te plaatsen. Maar er staat in ieder geval geen reden van relatiebeding in. Hier maak ik me dus ook geen zorgen om.

Maar omdat het wel in mijn tijdelijke contract heeft gestaan heeft dit straks geen gevolgen meer voor het eventuele “vervolgcontract”? Ookal als ik het er daar uit wil laten halen?

Misschien klinkt het als een domme vraag, maar wil het toch voor de zekerheid navragen.
Dat ligt eraan op welke manier je contract wordt verlengd. Het is niet altijd zo dat je dan een volledig nieuw contract krijgt, enkel dat de einddatum van het huidige contract wordt aangepast. Mocht je iets van een addendum of iets anders op schrift krijgen van je werkgever waarin staat dat het relatie/concurrentiebeding komt te vervallen dan gaat uiteraard alles goed.

Wel even scherp op zijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xl3ruise
KoningsGap schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:42:
[...]

Dat ligt eraan op welke manier je contract wordt verlengd. Het is niet altijd zo dat je dan een volledig nieuw contract krijgt, enkel dat de einddatum van het huidige contract wordt aangepast. Mocht je iets van een addendum of iets anders op schrift krijgen van je werkgever waarin staat dat het relatie/concurrentiebeding komt te vervallen dan gaat uiteraard alles goed.

Wel even scherp op zijn dus.
Ahh dit is voor mij dus wel even handig om te weten! Dan zal ik er tzt even extra goed op letten en ook nog gewoon duidelijk navragen/controleren. Hartelijk dank in ieder geval voor de uitleg. Ben ik weer iets wijzer geworden :9