Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gideon89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-04 13:27
Hoi,

Ik heb twee Ubiquiti UniFi AP-AC LITE op een switch zitten. Ze worden gevoed door de POE injectors die er bij zaten. Ze blijven op random momenten uitvallen. Ik kan niks vinden in de logs.

De situatie:
Momenteel via een vaste internet verbinding via een switch naar twee APs die gevoed worden door POE injectors.
Al geprobeerd:
Via 4G verbinding via een andere switch via POE van de switch.
Via 4G verbinding via een andere switch met POE injectors.
Via vaste verbinding met huidige switch met POE van de switch.

In elke situatie blijven de APs de connectie verliezen (het internet blijft wel up).

Is dit een gevalletje RMA of kan ik nog dingen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:42
Heb je de bekabeling gecontroleerd? Kan maar zo één stroom-ader een beetje crappy zijn aangesloten / beschadigd zijn. Dan kan dit ook voorkomen...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:59

lier

MikroTik nerd

Wat is jouw exacte definitie van "uitvallen"?

Bijvoorbeeld:
  • Reboot?
  • Beiden op hetzelfde moment?
  • Clients die disconnecten van het accespoint?
  • Niet meer zichtbaar in de controller?

[ Voor 8% gewijzigd door lier op 21-06-2022 11:08 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gideon89
caspervc schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:07:
Heb je de bekabeling gecontroleerd? Kan maar zo één stroom-ader een beetje crappy zijn aangesloten / beschadigd zijn. Dan kan dit ook voorkomen...
Meerdere kabels geprobeerd, maar helaas. Dank voor de suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gideon89
lier schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:07:
Wat is jouw exacte definitie van "uitvallen"?

Bijvoorbeeld:
  • Reboot?
  • Beiden op hetzelfde moment?
  • Clients die disconnecten van het accespoint?
  • Niet meer zichtbaar in de controller?
Bij APs verliezen alle clients. Ze zijn wel zichtbaar in de controller. Beide op hetzelfde moment, correct. Het is geen reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:59

lier

MikroTik nerd

Er wordt niet gelogd dat de clients disconnecten??? Wat wordt exact gelogd op dat tijdstip?

Hoe staan de kanalen ingesteld? Hopelijk niet overlappend én niet automatisch!?
Kan je je configuratie van de accespoints hier delen (SSID en wachtwoord zijn niet relevant)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 16:19
Heb je toevallig recentelijk firmware geupdate? Tijdje terug dacht ik in een wilde bui, laat ik de firmware van mijn AC Pro's eens updaten (want available) met als gevolg een grote ellende aan gremlins in het systeem. Ben teruggegaan naar de firmware die ervoor stabiel draaide en alle issues waren verdwenen.

Wat dat betreft vind ik Ubiquiti echt een drama...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gideon89
lier schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:23:
Er wordt niet gelogd dat de clients disconnecten??? Wat wordt exact gelogd op dat tijdstip?

Hoe staan de kanalen ingesteld? Hopelijk niet overlappend én niet automatisch!?
Kan je je configuratie van de accespoints hier delen (SSID en wachtwoord zijn niet relevant)?
Nee niks specifieks. Wel constante warnings dat hij de back up niet kan vinden. Maar dat schijnt een bug te zijn bij Ubiquiti..
Ik heb de config even gedownload maar dat ding is gigantisch en staat vol gevoelige informatie. Is er iets waarnaar je opzoek bent in de config?

De kanalen staan momenteel op auto, ik kan ze zelf instellen om te proberen om het helpt. Zou voor mij een bijzondere oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gideon89
ThAZiP schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:30:
Heb je toevallig recentelijk firmware geupdate? Tijdje terug dacht ik in een wilde bui, laat ik de firmware van mijn AC Pro's eens updaten (want available) met als gevolg een grote ellende aan gremlins in het systeem. Ben teruggegaan naar de firmware die ervoor stabiel draaide en alle issues waren verdwenen.

Wat dat betreft vind ik Ubiquiti echt een drama...
De laatste firmware staat op de APs. Ze zijn vrij nieuw en deze firmware stond er al op. Ik lees wel meer berichten over dat Ubiquiti een drama is als het om updates en fouten gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
gideon89 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:44:
[...]

De laatste firmware staat op de APs. Ze zijn vrij nieuw en deze firmware stond er al op. Ik lees wel meer berichten over dat Ubiquiti een drama is als het om updates en fouten gaat..
Ik zou even googlen om te kijken of je er eentje kunt vinden die wordt gezien als stabiel en betrouwbaar. Ik weet dat mijn Pro's draaien op 4.3.2.8 en die is stabiel. Ik denk ook dat deze werkt op de Lites.

Je kunt er eentje terugflashen en kijken of hij blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gideon89
ThAZiP schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:48:
[...]

Ik zou even googlen om te kijken of je er eentje kunt vinden die wordt gezien als stabiel en betrouwbaar. Ik weet dat mijn Pro's draaien op 4.3.2.8 en die is stabiel. Ik denk ook dat deze werkt op de Lites.

Je kunt er eentje terugflashen en kijken of hij blijft werken.
Deze draaien nu op 6.0.21. 4.3.2.xx komt uit 2020-07-07. Bijzonder dat je firmware van 2 jaar oud moet draaien voor een stabiele AP. Ik kan dit zeker nog proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
gideon89 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:51:
[...]

Deze draaien nu op 6.0.21. 4.3.2.xx komt uit 2020-07-07. Bijzonder dat je firmware van 2 jaar oud moet draaien voor een stabiele AP. Ik kan dit zeker nog proberen!
Eens, anderzijds zal het me jeuken wel jaartal aan de firmware hangt. Het is met die FW rete stabiel en het gezeik wat ik kreeg met die laatste updates kreeg heeft me echt een hoop tijd gekost om op te lossen (niet stilgestaan bij de FW update en diens gevolgen).
Pagina: 1