[Outlook] Agenda locatie gewijzigd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®androiid
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-10-2024

®androiid

Euroshopper

Topicstarter
Beste Tweakers,

Zelf ben ik werkzaam bij een ICT-dienstverlener.
Nu heb ik de volgende casus waarover ik weinig tot geen informatie gevonden krijg.

Casus:
Klant (pietje) maakt gebruik van Microsoft 365-apps voor bedrijven - nl-nl
Klant (pietje) heeft meerdere e-mail accounts toegevoegd in Outlook. (pietje, henk etc.)
Alle e-mail accounts zijn 365 accounts.
Wanneer de klant een agendapunt wil maken in zijn eigen agenda, krijg hij de foutmelding dat hij niet beschikt over de machtigingen die vereist zijn.
Oorzaak van die melding is dat de locatie van zijn Agenda is gewijzigd.
Dit hoort te zijn: \\pietje@klant.nl, maar is echter \\henk@klant.nl.
(Agenda locatie: Outlook --> Agenda --> Eigenschappen --> Tabblad algemeen)

Snelle oplossing is het opnieuw toevoegen van henk@klant.nl in Outlook.

Nu is het zo dat dit probleem meerdere malen is voorgekomen voor Pietje.
Wat precies de oorzaak is van dit probleem is dus helaas weinig tot geen informatie over te vinden.

Is er iemand die ervaring heeft met dit probleem en die ervaring wil delen?
Ik zou graag een vaste oplossing bieden voor Pietje.

EDIT: kleine toevoeging, er wordt dus geen gebruik gemaakt van gedeelde agenda('s). informatie die te vinden is over soortgelijke issues zijn allemaal gedeelde agenda's

[ Voor 7% gewijzigd door ®androiid op 21-06-2022 10:46 . Reden: Toevoeging ]

Pils €0,50

Beste antwoord (via ®androiid op 23-06-2022 08:29)

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-07 21:52
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:38:
[...]

Ja, maar als Pietje de account van Henk kan openen, dan moet de account van Henk gedeeld worden. Hoe heeft Henk dat voorelkaar gekregen?
Dit komt omdat het account handmatig is toegevoegd in Outlook en daar door (neem ik aan) de TS het wachtwoord ook is bij ingevoerd.

Wat ik denk dat er nu gebeurd, is dat er 2 accounts zijn toegevoegd, en het account van Henk als laatste is toegevoegd dat dit account standaard als Agenda wordt gezien.

Wat ik zelf niet snap is waarom voor deze opzet is gekozen?

Het is namelijk vele male makkelijker om de agenda van Henk@klant.nl te delen met Pietje@klant.nl.
Of dat Henk@klant.nl gedelegeerde rechten geeft op aan Pietje@klant.nl

Mijn advies is om het gehele profiel te verwijderen, nieuw outlook profiel aanmaken en alleen het account van Pietje@klant.nl toe te voegen.

Daarna via andere PC of online de agenda van Henk@klant.nl delen met Pietje@klant.nl en hem de juiste rechten geven (Publishing Editor neem ik aan).

Daarna kan onder het account van Pietje in Outlook de agenda van Pietje toegevoegd worden (als dat niet automatisch al gebeurd) en kan hij zowel in zijn eigen als die van Henk afspraken maken.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

®androiid schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:40:
...
EDIT: kleine toevoeging, er wordt dus geen gebruik gemaakt van gedeelde agenda('s)...
Hûh? Hoe komt Pietje dan in de agenda van Henk?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:34:
[...]

Hûh? Hoe komt Pietje dan in de agenda van Henk?
Meerdere accounts in de mailclient, waaronder die van Pietje

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

ImNotnoa schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:35:
[...]

Meerdere accounts in de mailclient, waaronder die van Pietje
Ja, maar als Pietje de account van Henk kan openen, dan moet de account van Henk gedeeld worden. Hoe heeft Henk dat voorelkaar gekregen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-07 21:52
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:38:
[...]

Dit komt omdat het account handmatig is toegevoegd in Outlook en daar door (neem ik aan) de TS het wachtwoord ook is bij ingevoerd.

Wat ik denk dat er nu gebeurd, is dat er 2 accounts zijn toegevoegd, en het account van Henk als laatste is toegevoegd dat dit account standaard als Agenda wordt gezien.

Het is namelijk vele male makkelijker om de agenda van Henk@klant.nl te delen met Pietje@klant.nl.

Mijn advies is om het gehele profiel te verwijderen, nieuw outlook profiel aanmaken en alleen het account van Pietje@klant.nl toe te voegen.

Daarna via andere PC of online de agenda van Henk@klant.nl delen met Pietje@klant.nl en hem de juiste rechten geven (Publishing Editor neem ik aan).

Daarna kan onder het account van Pietje in Outlook de agenda van Pietje toegevoegd worden (als dat niet automatisch al gebeurd) en kan hij zowel in zijn eigen als die van Henk afspraken maken.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ®androiid
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-10-2024

®androiid

Euroshopper

Topicstarter
Wylana schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:09:
[...]

toon volledige bericht
De reden waarom voor deze opzet is gekozen (en dat is een aanname :+ ) is dat het minder werk is een extra mailaccount toe te voegen in Outlook dan om delingen aan te zetten (want hey, tijd is geld en niet iedereen is steenrijk omdat hij/zij een grindpad heeft >:) ). Pietje heeft namelijk een stuk of 10 mailaccounts in Outlook toegevoegd.

Henk is inderdaad het laatst toegevoegde mailaccount. Mijn idee was inderdaad ook om dit te voorkomen door de agenda en mailbox te delen.

Pils €0,50

Pagina: 1