Abit KT7 RAID en oude schijven

Pagina: 1
Acties:

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:28
Vandaag heb ik op de PC dumpdag een paar 120 Mb schijfjes gekocht, 2,50 per stuk. Ik dacht, gaan we eens in raid hangen en dan een beetje experimenteren.

Alleen nu komt het probleem. M'n HPT370 controller ziet ze niet als 120 Mb, maar als 20 Gb. Dan heb ik volgens FDISK ineens een 40 Gb raid0 partitie. Windows kom ik niet in, want voordat Windows opgestart is, reboot m'n computer al.

Slikt die HPT370 geen antieke schijfjes ?? Want ze worden dus echt niet fatsoenlijk gedetecteerd. Fdisk en formatteren kost ook erg veel tijd.

• Toewan
Niemand die hier mee ge-experimenteerd heeft toevallig (in combinatie met oude schijfjes) ?? Want het is toch wel erg vreemd, dat je met 2 x 120 Mb in raid0 volgens de HPT370 controller 40 Gb krijgt.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-04 22:16

CAP-Team

XBL: CAPTeam

120 MB schijven hoef je niet aan je HPT370 controller te hangen, maar kun je aan je gewone IDE controller hangen, omdat die HPT controller meer bedoeld is voor UDMA66/100 schijven.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Ik denk dat je geen 120Mb maar 20Mb gekocht hebt !
Wat moet je ermee ?

• Toewan
Het was gewoon om te proberen (raid 0 draaien, en raid 0+1). Maar het is echt 120 Mb. En met Fdisk zie ik dat er dan een partitie is van 40 Gb. En wanneer ik 'm aan ATA66 hang, kan ik niet (hardwarematig) raid 0 draaien. Leek me gewoon leuk om een beetje te experimenteren.

Ok, het hoeft niet, maar het is toch wel erg vreemd dat de controller zich zo verkijkt op grootte van hd's.