Ultra wide scherm aan muur ophangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:47
Ik heb de Philips 49 inch ultra wide. Momenteel gebruik ik de standaard voet. Hierdoor zit er aardig wat ruimte tussen de muur en monitor.

Daarom lijkt het mij mooier om de monitor op te hangen, met een monitor arm. Nu lees ik in verschillende reviews dat een zwaar scherm, misschien niet handig is met een monitorarm, wat is jullie ervaring?

Kijk nu naar deze : https://www.coolblue.nl/p...high-capacity-zilver.html

Als dit toch niet goed kan, is het misschien een optie om de standaard direct aan de muur te schroeven. In de afgelopen tijd heb ik de monitor nog nooit versteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Kan op zich prima, zolang je binnen het maximale gewicht van de monitor arm blijft.
Ook moet je bij een bureau bevestiging rekening houden met de gewichten omdat er best wat krachten op komen te staan. Dus niet dat je totaal 20kg aan een 2cm dik mdf troep bureau gaat hangen. Dat kan wel eens krap worden.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:03
Ik denk dat je monitor, met zo'n monitor-arm die je aan je bureau hangt, juist heel veel verder van de muur vandaan gaat, dus als dat je doel is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palme50
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:10
Afstand tot de muur kan zeker een stuk minder worden.
Ik heb een 43 inch aan een monitor-arm en het scheelt meer dan 5 cm met de originele voet.

Wel ga ik mijn scherm aan de muur hangen om nog meer ruimte te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:05

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Gewoon een geschikte monitor arm kopen. Je moet bijna denken aan een tv beugel voor dit formaat.

Werkzaam bij: Next Stairs Traprenovatie, Timmerman in Almere en Treinkaartjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Tv beugel voor the win.

Mijn 49inch pc scherm hangt prima stabiel aan een vogel tv scherm beugel.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
jack zomer schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:39:
Tv beugel voor the win.

Mijn 49inch pc scherm hangt prima stabiel aan een vogel tv scherm beugel.
Nog beter idee en nog goedkoper ook, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:39
Jep hier ook een 43" monitor aan een TV beugel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:29

D4NG3R

kiwi

:)

Persoonlijk heb ik nogal een afkeur opgebouwd voor muur beugels/armen, de oplossing is namelijk nogal permanent. Als je ooit behoefte hebt de boel iets anders in te richten (al is het maar je scherm een halve meter willen verplaatsen) zit je klem en moet je weer gaan breken om het te veranderen.

Niet geheel onbelangrijk bij je vraagstelling; Maar wat voor bureau heb je, hoe dik is deze en van welk materiaal is deze gemaakt? Je zou niet de eerste zijn welke z'n bureau en/of scherm sloopt door een forse monitor op te willen hangen aan een Ikea bureautje welke vanbinnen letterlijk karton is. :+

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:26
Ik gebruik deze muurbeugel https://www.amazon.nl/gp/...tle_o03_s00?ie=UTF8&psc=1 icm mijn Samsung Odyssey G9 49 inch scherm.

Werkt perfect en de beugel heeft geen moeite met het scherm. De Gasveer is prima in te stellen, en kan het gewicht van de monitor goed aan ook wanneer deze volledig uitgetrokken is.

Stuk goedkoper dan de Ergotron beugels en super degelijk. Nadeel van de Ergotron beugels vond ik de bevestiging aan bureau, dit wilde ik absoluut niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

.

[ Voor 100% gewijzigd door evilution op 22-06-2022 07:53 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:03
D4NG3R schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:49:
Persoonlijk heb ik nogal een afkeur opgebouwd voor muur beugels/armen, de oplossing is namelijk nogal permanent. Als je ooit behoefte hebt de boel iets anders in te richten (al is het maar je scherm een halve meter willen verplaatsen) zit je klem en moet je weer gaan breken om het te veranderen.

Niet geheel onbelangrijk bij je vraagstelling; Maar wat voor bureau heb je, hoe dik is deze en van welk materiaal is deze gemaakt? Je zou niet de eerste zijn welke z'n bureau en/of scherm sloopt door een forse monitor op te willen hangen aan een Ikea bureautje welke vanbinnen letterlijk karton is. :+
Hoe vaak verplaats je je bureau?
Hoe moeilijk is een muurbeugel verplaatsen? Schroef los, boor nieuwe gaten, nieuwe pluggen erin stoppen en vastschroeven. Oude gaten de pluggen uit trekken en dicht stoppen met plamuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:29

D4NG3R

kiwi

:)

DannyXP1600 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:05:
[...]
Hoe vaak verplaats je je bureau?
Niet/nauwelijks, dat haal ik ook niet aan. De spullen bovenop verplaats ik echter wel met enige regelmaat, al is het maar om het even 'fris' aan te laten voelen.
Hoe moeilijk is een muurbeugel verplaatsen? Schroef los, boor nieuwe gaten, nieuwe pluggen erin stoppen en vastschroeven. Oude gaten de pluggen uit trekken en dicht stoppen met plamuur.
Dat vat wel mooi samen hoe veel moeite het kost ja, laat ik nu m'n monitor even een halve meter naar links willen verplaatsen. Voet los(ser) schroeven, opschuiven, en weer aandraaien. Geen geknutsel met plamuur/verf/andere bouwmaterialen en/of zorgen over afwerking. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
D4NG3R schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:49:

Goede vraag want ik werk nog letterlijk op een Ikea bureau van twee meter, is ook vrij onstabiel. Ga mijn kantoor aankomend jaar aanpakken met een op maat gemaakt bureua van eikenhout. Twijfel alleen nog over de plek. Als die er staat, wil ik de monitor sowieso ophangen, dat staat het mooiste denk ik.
Pagina: 1