Ring 2 deurbel defect na update

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander.nl
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 25-06-2023
Dames en heren Tweakers graag jullie input op het onderstaande.

Ik heb een ring 2 deurbel die inmiddels enige tijd buiten de garantie valt.
Ik was bezig om de app op een nieuwe telefoon te installeren en aan te melden.
Tijdens het aanmelden/inloggen moest ik de nieuwe telefoon toestaan door dit goed te keuren op een bestaand apparaat.
Helaas was dat de rede om de app op een ander toestel te zetten daar het originele toestel kapot is gegaan.
Via de klanten service uiteindelijk de app aan de gang gekregen en getest.
Omdat er op dat moment geen beeld werd weergegeven werd geadviseerd de bel opnieuw aan te melden in de app.
Onder begeleiding van de klantenservice dit allemaal gedaan.
In dit proces ging de deurbel een update uitvoeren wat ca 15 minuten zou duren.
De bel heb ik dus rustig laten liggen totdat dit gedaan zou zijn.
Ik heb de dame van de klantenservice bedankt en de verbinding verbroken.
Tot mijn verbazing werd ik ca 30 minuten later door de dame terug gebeld met de vraag of de bel weer online was omdat ze hem niet zag in hun systeem.
Ik zag toen inderdaad dat de bel uit leek te zijn.
Mijn vraag of de accu misschien leeg was gegaan werd beantwoord met : de accu stond volgens het systeem op 95%.
Ik neem aan dat dit was op het moment dat de update nog niet liep.
De deurbel start nu helemaal niet meer op, ook niet na een reset zoals door de dame uitgelegd.
De bel is compleet dood nu.
Nu bieden ze 35% korting aan op de aanschaf van een nieuwe bel.
Ik kan het hier niet mee eens zijn omdat de bel voor de update wel werkte, en het dus een software probleem is en niet het apparaat zelf.
Ik heb dus voorgesteld 1: een korting van 100% of 2: een update die de bel weer laat werken als voor de update.

Kan iemand mijn vertellen of ik ergens recht op heb? Google helpt me helaas niet veel verder als garantie op hardware.
Ik heb sterk het vermoeden dat de software / firmware update bewust fout is.

Ik heb op reddit inmiddels al ca 35 dezelfde gevallen gevonden waarbij enkele in de garantie periode vervangen zijn , de rest niet.
Dit doet mijn vermoede van opzet versterken.

Mvgr Alexander

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-05 17:14
Lastige in dit verhaal is of jij kan aantonen dat de bel het niet meer doet specifiek door de update.
Als dat daadwerkelijk zo is, dan ben jij niet aansprakelijk.

Echter hoe ga je dat bewijzen?

Ikzelf zou een mail retour sturen dat jij onder begeleiding en op advies van de klantenservice deze stappen hebt doorlopen en ook op hun advies (weet niet of dat zo is?) de update gestart hebt.

Als je namelijk alle stappen op hun advies hebt uitgevoerd en je kan dat bewijzen, dan ligt de zaak ook weer anders.

En wat is de ouderdom van de Ring 2 en wat heb je er voor betaald?
Je hebt namelijk ook iets als Wettelijke garantie. Wettelijke garantie stelt dat je van een product een bepaalde levensduur mag verwachten.

Dus als jij maar 2 jaar garantie op de Ring 2 zou hebben en net na 2,5 jaar gaat ie stuk, dan mag je verwachten dat de wettelijke garantie dit dekt. Je mag namelijk verwachten dat de deurbel een langere levensduur heeft dan 2,5 jaar. Uiteraard gelden hier wel weer de condities dat je het zelf niet gesloopt hebt, netjes mee om bent gegaan volgens de voorschriften.

zie: https://www.rijksoverheid...etermijn%20in%20Nederland.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!