Hallo iedereen! Nou ff updaten. Ik had die qn95a 75 inch gekocht. Lekker uitgepakt en genieten. Dacht ik. Wat bleek. Ik vind het Samsung Tizen besturingssysteem echt helemaal niks. En ook vond ik de tv bij nader inzien erg duur, €2300 waardoor ik de hele tijd panisch reageerde als er kinderen langs de tv liepen.
De beeld kwaliteit was fantastisch, dat wel, maar ik vond Tizen echt zo niet-intuïtief werken dat ik de tv heb ingepakt en heb terug gebracht. Ik ben heel blij dat dat kon en dat ik er nu vanaf ben.
Dan de grootte, want daar ging het om. 75 was toch wel erg groot. Misschien wel té groot. Probleem is eigenlijk vooral dat een 75 inch echt wel fors duurder is dan een 65 inch, scheelt zomaar €1000. Ik heb nu 55 inch staan, maar ik durf niet zo goed meer een nieuwe tv te kopen, bang dat ik ook weer iets heb of vind waar niet bevalt. Ik neig(de) nu naar een Sony x95j, want het moet wel Google worden en vooral het Sony besturings systeem lijkt mij beter, althans, voor mij persoonlijk vind ik dat beter denk ik.
Ik vond de 75 inch wel mooi voor films en series, maar voor tv en misschien voetbal is het lastig om in één oogopslag het hele beeld te zien zeg maar. Je moet, net als in de bios, wel echt een beetje "zoeken" naar waar je naartoe wilt kijken op het scherm. Ik weet niet of ik dat nou zo cool vind, hoewel dat misschien wel went denk ik...
Zou ik nu weer 75 inch kiezen? Moeilijk. Ik vind het gek genoeg ook een beetje decadent (voor mezelf, bedoel niet voor anderen) om zo'n grote tv te hebben. Dus al met al, ben ik er nóg niet uit. 75 inch kán wel, het is niet persé te groot, maar of ik het fijn vind, dat weet ik niet. Ik las ook veel over grid problemen bij de grotere maten en deze Sony. Als ik 100% zeker zou weten dat ik een goede tv (lees: paneel) zou kopen met een Sony, ja dan zou ik misschien toch voor 75 inch gaan. Maar die kost heel veel geld, en een schoonheidsfoutje in een tv vind ik gemakkelijker te accepteren bij een tv van zeg €1200, en dan dus 65 inch, dan een 75 inch die het dubbele kost. Vandaar dat ik er persoonlijk nog niet uit ben.
Voor nu staat mijn oude 55 inch Sony, 10 jaar oud, en ik wil dus nog steeds een andere tv, maar ben beetje terughoudend na mijn Samsung ervaring. Het wordt in ieder geval een Sony, maar welke en wanneer, weet ik nog niet...
[
Voor 21% gewijzigd door
Anoniem: 479106 op 05-11-2022 18:32
]