Kenteken Duitse import

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Resdogg
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 24-09 16:54
Hallo,

Wij willen een gebruikte auto kopen bij een Nederlandse dealer. De auto staat al in Nederland maar zal nog een Nederlands kenteken moeten krijgen. Zij gaan uit van een looptijd van 2 a 3 weken. Als de RDW een steekproefcontrole doet zou het 4 weken kunnen duren, dus een week extra. Heeft iemand hier ervaring met het kentekenen van import en kan deze info verifiëren?

Groet,

Alle reacties

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou wel extra controleren of de auto niet gestolen is. Het komt best vaak voor dat een auto die "gewoon" in NL staat uiteindelijk toch blijkt te zijn gestolen. Onlangs was een andere Tweaker daar slachtoffer van, al kocht hij de auto via een particulier en niet via een dealer (al kunnen die ook schunnige praktijken er op na houden). Maar ik zou wel zeggen: be warned, dubbel checken kan nooit kwaad.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 20-06-2022 15:32 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou idd pas betalen als dat Nederlandse kenteken erop zit. Ik had dat topic waar chaos aan refereert ook gelezen en eea kan nog best tricky zijn.

Los van dat zou ik ook even checken of er verder nog bijzonderheden zijn bij het importeren van een auto. Las laatst ook een artikel dat er verschil kan zitten tussen trekgewicht van dezelfde Nederlandse en buitenlandse auto. Is niet handig als je van plan bent een caravan te trekken en de auto maar 500kg blijkt te mogen trekken volgens de Duitse typegoedkeuring.

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 20-06-2022 15:39 ]

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:49

Praetextatus

the dutch_paki

Inderdaad wat hierboven wordt gezegd. Je kunt eens beginnen met https://www.carfax.eu/nl

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Resdogg
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 24-09 16:54
Bedankt voor de tips, ik heb de VIN dus daar ga ik naar kijken. Iemand nog ervaring met de wachttijd voor het kentekenen?

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07-11 11:15
Mijn auto is ook duitse import en daarvan was het kenteken er binnen 1 week. Dit is wel een paar jaar geleden dus ik weet niet wat de wachttijden nu zijn.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-11 11:14
Klinkt realistisch. Weet eigenlijk ook niet zo goed wat je nou met dit topic wil bereiken, want veranderen kan je het toch niet.

Wil je die auto, ga je er in mee. Wil je het niet, neem je iets anders.

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:50
Ik vind het een beetje vreemd om een aankoop bij een dealer te vergelijken met een Belg die in NL een D auto koopt na een afspraak bij een ziekenhuis.

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41
Dealers maken over het algemeen gebruik van een dealersnetwerk waar verschillende landen zijn aangesloten zo garanderen ze ook de kwaliteit en betrouwbaarheid. Ik neem aan dat de auto ook gewoon dealeronderhouden is?

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:11

sjirafje

No inspirational quotes here

Vreemd eigenlijk dat de dealer nog geen kenteken aangevraagd heeft. Toen ik zelf met een auto bij de RDW langs ging had ik het kenteken met een week (is wel enkele jaren geleden).

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:01
sjirafje schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:24:
Vreemd eigenlijk dat de dealer nog geen kenteken aangevraagd heeft. Toen ik zelf met een auto bij de RDW langs ging had ik het kenteken met een week (is wel enkele jaren geleden).
Ja maar het is ongeveer een week na die afspraak en na de betaling BPM. Mogelijk dat je tegenwoordig niet zo snel een afspraak hebt bij de RDW of dat de belastingdienst wat achterstanden heeft?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

sjirafje schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:24:
Een dealer is een handelaar, niet gelijk merk dealer als BMW, Volvo.

@Resdogg TÜV, ASU/HU alles recent ?
Kenteken compleet aanwezig ?
(geen deel bij de bank)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:11

sjirafje

No inspirational quotes here

JTHZZ schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:30:
[...]

Ja maar het is ongeveer een week na die afspraak en na de betaling BPM. Mogelijk dat je tegenwoordig niet zo snel een afspraak hebt bij de RDW of dat de belastingdienst wat achterstanden heeft?
Je kon toen op bepaalde momenten van de week gewoon zonder afspraak langs gaan, dat zou wel eens veranderd kunnen zijn in de tussentijd.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Pagina: 1