Auto vakantie - Kinderen achterin media oplossing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billieach
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-03 11:39
Hi Allen,

Ik ga met 2 kids op vakantie met de auto naar Zuid Frankrijk.
Heb dit niet eerder gedaan. Kids zijn 2 en 3.

Achter in willen ze natuurlijk van alles kijken op een Ipad of Tablet.
Ik heb een beetje gezocht naar een mooie goedkope oplossing en kwam met dit idee:

- Houder: https://www.bol.com/nl/nl...D1ZLrg.2_6.7.ProductImage

en dan een Ipad of Tablet (moet ik nog aanschaffen).

Dan tot slot zit ik met EU databundels. Ik heb op het moment 25 gb EU, en mijn vrouw ook.
Dus zal ik veel content op de Ipad moeten opslaan voor dat ik hier weg ga. De kids zijn gek op verschillende cartoons.

Heeft iemand nog toevoegingen? Andere mooiere of goedkopere oplossingen?

Ik hoor het graag!

Thanks allen!

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wij gebruiken van die goedkope DVD spelers en de kinderen moeten dan tevreden zijn met wat we op DVD hebben :) Je kan eventueel wat content op een USB stick of SD kaart zetten in MPEG2 of DIVX (want die krengen snappen geen moderne codec) als je geen DVD's wil of kan meenemen.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Die van ons is 4 en heeft nog nooit in de auto een film gekeken. Een paw patrol spelboek en er is buiten genoeg te zien. Maken zo reizen van 8 uur.
Eventueel s nachts rijden kan ook. Goedkopere oplossing heb ik niet voor je :)

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-05 15:48
Doe wat van die lullige reis-spelletjes zoals 'ik zie ik zie wat jij niet ziet' en weet ik veel wat je nog meer hebt. Laat ze ook eens naar buiten kijken zodat ze kunnen zien hoe de wereld er een beetje uit ziet. Zet muziek op die ze ook leuk vinden en pak de favoriete knuffel mee.

Of koop een iPad... weljaa... kan ook. Ik snap alleen die noodzaak niet zo om daarvoor een iPad te kopen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Cyriel85 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:46:
Die van ons is 4 en heeft nog nooit in de auto een film gekeken. Een paw patrol spelboek en er is buiten genoeg te zien. Maken zo reizen van 8 uur.
Dat is natuurlijk nogal afhankelijk van het kind. Die van ons (2 jaar 3 maanden) heeft per activiteit zeg een interessespanne van een kwartier. Dan is een rit van een anderhalf uur goed te doen (zes boekjes/speeltjes mee) maar na die tijd is hij überhaupt het zitten zat zonder zeg een filmpje van bumba/buurman en buurman/bob de bouwer.

Net als volwassenen verschillen kinderen nogal. De een gaat braaf rustig uren met één boek aan de slag, de ander speelt van hot naar her en komt tussendoor vaak voor wat persoonlijke aandacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Eens met @pagani , het ene kind is het andere niet.

On-topic: wij hebben bij die van ons ook de DVD-speler-met-USB-stick-oplossing gebruikt. Werkt prima. Mocht je eventueel toch liever voor een iPad gaan: als je Netflix (of andere streaming-services) hebt, kun je programma's downloaden om off-line te kijken: geen databundel of iets dergelijks nodig. Wel even experimenteren, je moet de download af en toe "verversen".

Mocht je interesse hebben in twee DVD-spelers: ik heb die van ons nog liggen, mag je hebben tegen verzendkosten, PM me maar.

[ Voor 14% gewijzigd door Bra-Jo op 20-06-2022 15:24 ]

Nomen nescio

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tot een jaar of 7 hebben kinderen geen besef van tijd, dus een lange autorit is killing voor ze. Met kinderen van die leeftijd is dit het moment om te investeren in de CD "Een uur niet zeuren" van Bert en Ernie. Daar ga je jaren plezier van hebben. De mijne, nu 18+, kunnen ze nog verbatim meezingen en voor ons ouders was het ook een feest. Het gelinkte youtube kanaal laat het briljante begin overigens niet horen, dus zoek de CD op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:58
Inderdaad, bij Netflix een paar seizoenen Paw-Patrol of favoriete tekenfilm downloaden en je hebt geen gedoe met databundels. Ik heb het ook geprobeerd met Disney+, maar dat werkte voor geen meter, daarbij werd je steeds uitgelogd wanneer je geen verbinding had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Cyriel85 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:46:
Kan ook en onze oudste heeft de eerste autoreizen ook zo gedaan. Maar wel met af en toe mama of papa mee achterin om wat mee te spelen. Het ene kind is het andere ook niet.

Nu wordt er met de kinderen afgesproken dat er af en toe een half uurtje TV gekeken mag worden, en dat enkel op een autoreis van meer dan 3 uur (in de praktijk dus 1 reis per jaar :P). Dat geeft ons een stuk meer rust en de kinderen vinden die lange autoreis ineens een stuk aangenamer. Verder vooral véél stoppen en even wat spelen/rennen onderweg. TV in de auto is niet des duivels als je het met mate aanbiedt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-05 12:32
spelletjes (autobingo, ik zie ik zie, kleuren auto's tellen), luisterverhaaltjes, liedjes, boekjes, raamstickers, kleurboekjes, zwaaien naar andere auto's, slapen - repeat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:49

JanB

Het ken rotter !!!

Wij hebben jaren met deze set gedaan: https://www.calibereurope.com/product/mpd298/

Lading filmpjes op sd-kaartjes en nog wat losse dvd's mee.

Nu zijn ze wat ouder en hebben zelf een telefoon waarop ze dingen kunnen kijken en ik hobby zelf een oplossing in elkaar met een travel router en 2 raspberry pi's met 7 inch touchscreen. Die kunnen dan films streamen vanaf de travel router waar een ssd aan hangt met de nodige films.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:15

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik heb jaren geleden dit ding gekocht:

Salora DVP9048TWIN + 2 Gamecontrollers review door Notna

https://www.bol.com/nl/nl...ssoires/9000000011191423/

Kunnen gewoon DivX films op. Wat series bemachtigen, converten naar DivX en gaan. Kan je geen buil aan vallen imo voor 89 euro. (en geen last van data dekking tijdens de rit of wat dan ook)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Billieach
Dank allen voor jullie reacties en de opties om uit te kiezen!

Helemaal mee eens. Niet elk kind is het zelfde. De een is sneller entertained dan de ander. Het liefst houd ik het zo "ouderwets" mogelijk. Lekker genieten van de weg er naar toe in plaats van schermtijd....

Ik ben zeker van plan om boekjes, kleurstiften, stikkers etc, kinder liedjes en spelletjes spelen met de kids. Maar ik weet dat zij, na een rit van 1,5 uur (ben van plan zo vaak mogelijk te stoppen), dat zij zich beginnen te vervelen en daarom het liefst iets kijken.

Maar nogmaals, het liefst neem ik geen enkel scherm mee, want toen ik achter in de auto zat jaren geleden entertainde ik me zelf met paaltjes langs de weg te tellen en met " ok de volgende auto die inhaalt is van jou" " en de ander van jou weer" " en dan hopen op een leuke auto en geen vrachtwagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelmerc
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-04 08:11
Je hebt ook van die zakken die je aan de stoel kan hangen waar dan ook een tablet in past. bevalt ons beter dan die plastic houder oplossingen die geheid stuk gaan (kinderen duh :) )

https://www.bol.com/nl/nl...e-grijs/9200000086143153/

Auto stoel organizer heet het blijkbaar. kan je ook eten drinken en andere zooi in kwijt.

Paar jaar terug ook een rond rij vakantie gedaan in de US met mijn zoon (toen anderhalf) en een tablet met gedownloade filmpjes van netflix helpt dan toch echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:07
Ik volg dit topic met interesse :)

Onze kleine man kijkt amper TV/tablet. Op momenten dat hij wel iets kijkt op de iPad is hij behoorlijk gehypnotiseerd. Lijkt mij dus een perfect (laatste) redmiddel voor de lange autovakantie. Moeders denkt daar iets anders over :P

Vorig jaar in 1,5 á 2 dagen naar Zuid Frankrijk gereden. Toen was hij net geen 1, dit jaar naar dezelfde plek en is hij net geen 2. Vorig jaar ging perfect. Hij heeft geen kick gegeven, dat geeft hoop voor dit jaar :)

Maarja, hij is inmiddels een jaar ouder en heeft steeds meer een eigen willetje en dan is zo'n rit natuurlijk wel erg lang. Afgelopen weekend nog een rit van dik 3 uur en dat ging prima, al was hij er op het eind wel een klein beetje klaar mee. Tijdens de vakantie zouden we dan uiteraard stoppen en wat eten/drinken en gaan spelen in de speeltuin die vaak bij de parkeerplaatsen aanwezig zijn.

Ik ben dus (uit voorzorg) nog wel een beetje opzoek naar handige/leuke speeltjes voor in de auto. Bij voorkeur iets wat we ook niet elke minuut van de grond moeten rapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:20

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Kinderen achter in de auto, altijd feest. Mijne begonnen bij Zwolle al te zeuren zijn we er al. ;)
Paar jaar geleden heb ik een Wireless AP gekocht voor in de auto, pricewatch: TP-Link TL-WR802N. Via wifi was het dan mogelijk om films te streamen (ftp) naar de tablets. Was ook best handig voor in de stacaravan, konden de dames 's morgens vroeg een filmpje kijken als ze vroeg wakker waren. Wifi op campings vereist je altijd opnieuw aan te melden na 12u.

Anyway, success! Ik ga dit jaar lekker naar België. :7

Whatever.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Billieach schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:35:
Dank allen voor jullie reacties en de opties om uit te kiezen!

Helemaal mee eens. Niet elk kind is het zelfde. De een is sneller entertained dan de ander. Het liefst houd ik het zo "ouderwets" mogelijk. Lekker genieten van de weg er naar toe in plaats van schermtijd....

Ik ben zeker van plan om boekjes, kleurstiften, stikkers etc, kinder liedjes en spelletjes spelen met de kids. Maar ik weet dat zij, na een rit van 1,5 uur (ben van plan zo vaak mogelijk te stoppen), dat zij zich beginnen te vervelen en daarom het liefst iets kijken.

Maar nogmaals, het liefst neem ik geen enkel scherm mee, want toen ik achter in de auto zat jaren geleden entertainde ik me zelf met paaltjes langs de weg te tellen en met " ok de volgende auto die inhaalt is van jou" " en de ander van jou weer" " en dan hopen op een leuke auto en geen vrachtwagen.
Dat is _zo_ een dooddoener; je kan onmogelijk je eigen jeugd vergelijken met die kinderen van nu. Mijn jongste zoon (8 jaar oud) die vroeg zich laatst af hoe wij (we zijn beide 35/36 jaar oud) ooit vroeger hebben kunnen overleven zonder smartphones, internet etc. Daar kunnen zij zich ook niets bij voorstellen, en om ze dan maar geforceerd niet naar een scherm te laten kijken 'want dat deed ik vroeger ook niet' is geen goede reden :)

En als dat dan betekent dat je ze wél zo af en toe met een scherm in de auto laat zitten: so be it. Je hebt wel betere dingen te doen (lees: op de weg letten) tijden het rijden dan naar jengelende kinderen te moeten luisten omdat je ze een boek opdringt die ze toch niet willen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:55

M2M

medicijnman

wij hebben hier twee van deze:

pricewatch: Alcatel 1T 7 (WiFi) 16GB + blauwe case Zwart

kijkhoek is naadje, batterij gaat een dagje mee, geluid is ondermaats en snelheid is ver te zoeken. Maar prima voor youtube kids en dergelijke, dikke rubberen rand en voldoende opslag om wat filmpjes op op te slaan. En die oranje beugel kun je zo om een poot van de hoofdsteun hangen.

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik heb enige jaren geleden een mini server gebouwd met een 1TB hdd er aan vast. Hier kan zowel mijn vrouw als dochter (ondertussen 8j) streamen naar hun ipad als ze willen. Dit middels de wifi AP mogelijkheid.
Werkt erg goed en ik maak gebruik van Plex om dit te regelen. Daarnaast was het een leuk projectje voor mezelf. Uiteindelijk eens upgraden met een 1TB ssd en wellicht een pi4 voor iets meer snelheid.
Uiteraard zijn er zat andere dingen en wij vroeger vermaakten ons ook anders. Maar later had ik ook de Gameboy bij me. Maar deze tijden zijn de vroegere tijden niet. Toen hadden we de mogelijkheid niet en nu weten ze wat er als opties zijn.
Maar we proberen de schermtijd wel onder controle te houden.

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 20-06-2022 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Notna schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:45:
[...]

Dat is _zo_ een dooddoener; je kan onmogelijk je eigen jeugd vergelijken met die kinderen van nu. Mijn jongste zoon (8 jaar oud) die vroeg zich laatst af hoe wij (we zijn beide 35/36 jaar oud) ooit vroeger hebben kunnen overleven zonder smartphones, internet etc. Daar kunnen zij zich ook niets bij voorstellen, en om ze dan maar geforceerd niet naar een scherm te laten kijken 'want dat deed ik vroeger ook niet' is geen goede reden :)

En als dat dan betekent dat je ze wél zo af en toe met een scherm in de auto laat zitten: so be it. Je hebt wel betere dingen te doen (lees: op de weg letten) tijden het rijden dan naar jengelende kinderen te moeten luisten omdat je ze een boek opdringt die ze toch niet willen lezen.
Ach ja, ik zat als kind zo lang als de voorraad batterijen niet op was op de gameboy achterin, dat is toch ook wel even geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:54
Dat ding in je openingspost heb ik toevallig vorige week besteld op Aliexpress. Kost daar 9 euro. Leek me ook wel handig voor een verre reis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02:47
Wij hebben voor de kinderen een Galaxy tab S6 lite met een kids cover kan bijna niet kapot gaan.
https://www.smartphonehoe...xy-tab-s6-lite-groen.html
Stuk goedkoper dan een iPad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:10

Qwerty-273

Meukposter

Mijn jongste zoon (8 jaar oud) die vroeg zich laatst af hoe wij (we zijn beide 35/36 jaar oud) ooit vroeger hebben kunnen overleven zonder smartphones, internet etc. Daar kunnen zij zich ook niets bij voorstellen, en om ze dan maar geforceerd niet naar een scherm te laten kijken 'want dat deed ik vroeger ook niet' is geen goede reden :)
Het opvoeden van kinderen dat ze altijd maar te pas en te onpas op een scherm vertier hebben om de wachttijd op te vullen is misschien ook niet ideaal. Als ik zie hoeveel kinderen om je heen tegenwoordig eigenlijk geen geduld meer hebben (het oude wachten in de rij, of tijdens een bootovertocht zitten en kijken naar de zee) en ze wel "iets" moeten doen, of anders iedereen maar lastig gaan vallen. Dan is het een keertje met de oude stempel zonder beeldschermen wel een uitkomst om ook dat bij te brengen (zeker als dat in een besloten ruimte is met het gezin zelf).

En ja dan spreek ik als bijstander waar de kinderen van anderen lief en stil zijn tot de batterij van hun telefoon/tablet leeg is. En ze dan puur vervelend worden om maar iets te doen te hebben.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-05 16:12
Tablet houder halen bij de action voor 1/4de van de prijs van de houder van Bol. En dan in Netflix/Disney/whatever thuis films downloaden zodat ze offline kunnen kijken

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Qwerty-273 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:57:
[...]

Het opvoeden van kinderen dat ze altijd maar te pas en te onpas op een scherm vertier hebben om de wachttijd op te vullen is misschien ook niet ideaal. Als ik zie hoeveel kinderen om je heen tegenwoordig eigenlijk geen geduld meer hebben (het oude wachten in de rij, of tijdens een bootovertocht zitten en kijken naar de zee) en ze wel "iets" moeten doen, of anders iedereen maar lastig gaan vallen. Dan is het een keertje met de oude stempel zonder beeldschermen wel een uitkomst om ook dat bij te brengen (zeker als dat in een besloten ruimte is met het gezin zelf).

En ja dan spreek ik als bijstander waar de kinderen van anderen lief en stil zijn tot de batterij van hun telefoon/tablet leeg is. En ze dan puur vervelend worden om maar iets te doen te hebben.
Het 1 sluit het ander niet uit he ;) . Ik heb een paar jaar terug een rit gemaakt naar Denemarken (11 uur rijden) en heb toen echt niet 11 uur lang een of meerdere film(s) voor ze opgezet. Maar het was wél de broodnodige variatie voor ze, tussen het gewoon praten, naar buiten kijken of muziekluisteren door. (Tekenen of lezen was een no go ivm wagenziek worden)

Mijn kinderen zijn totaal niet problematisch in de auto (of ergens anders) als er geen scherm beschikbaar is op welke plek dan ook. Maar dat heeft niets met 'de oude stempel' te maken en alles met opvoeden. Ook in de huidige tijd.

Kijk, alles onder de 3 uur in een auto vind ik zelf onzinnig om een scherm voor op te hangen; dan verzin je maar iets anders(en dat doen ze ook). Voor de echt lange ritten is het echter een fijne extra optie.

Maargoed; pijnig jezelf vooral door aan ideeën van vroeger vast te houden :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:10
Interessant topic, Zit straks met exact hetzelfde. Die van mij kan zich wel redelijk vermaken door naar buiten te kijken of muziek te luisteren. ( zijn muziek en onze muziek )

Alleen dit zijn ritten van max een uur a 2 uur.
Ik kan mij voorstellen dat meer uur gaat vervelen.

Vroeger had ik ook alleen entertainment van broer/zussen/ouders of boekje of naar buiten kijken. ( alleen weet ik er niet meer veel van toen ik 2 was )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:44
Je hebt ook van die stickers die ze tijdens het rijden op het raam kunnen plakken, kunnen ze zelf een verhaaltje van maken icm het uitzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:09

servies

Veni Vidi Servici

Ik gebruik 2 tablets in combinatie met dit:
pricewatch: Intenso Memory 2 Move USB 3.0 Zwart, 500GB
Een harde schijf met een ingebouwd router(tje)/accesspoint.
Ik heb er ongeveer 50 films op staan (iets gedowngrade vanaf m'n fileserver) en die kunnen ze streamen naar de tablets via VLC.
Het ding is inmiddels niet meer te koop maar volgens mij zijn er nog wel vergelijkbare producten.
Mijn kinderen zijn totaal niet problematisch in de auto als er geen scherm beschikbaar is op welke plek dan ook. Maar dat heeft niets met 'de oude stempel' te maken en alles met opvoeden. Ook in de huidige tijd.
:O

[ Voor 30% gewijzigd door servies op 20-06-2022 16:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:20

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Of je koopt een 'ouderwets' vakantieboek, vinden ze ook altijd leuk.
Heb ook een set van die stoelorganizers, vinden ze ook leuk. :+

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0523/6791/7209/products/Hoofdnew_5fa7c5dc-98f3-46b5-ab2c-24a138bd3ee5_1024x.jpg?v=1628192247

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:00

vhal

ಠ_ಠ

Meestal zet ik onze oudste dochter van 8 gewoon voorin naast de bestuurder en één van ons achterin naast de jongste van 6 jaar. Dit scheelt al enorm qua geklier onderling. Halverwege wisselen we tijdens een pauzemoment

De tablet is echt een last resort en bovendien min of meer garantie op kotsen ivm wagenziekte.

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 01:47
Onze kinderen van 5 en 9 (en vele jaren daarvoor ook) krijgen een witte bak van de Ikea. Die mogen ze stampvol met speelgoed stoppen. De rugsteun van de stoel stoppen ze vol met Duckies. En we hebben luisterverhalen (sprookjes, Jip en Janneke, De schippers van de Kameleon) op cd en via Deezer/Spotify.
Reizen gaat top. Nooit gezeur. Alleen wel even bij elke stop al het speelgoed weer in de bak gooien.
Als ze niet spelen, luisteren of naar buiten kijken, slapen ze.
We reizen altijd ver (1000km+) en gaat goed.
Wanneer ze slapen gooi ik lekker onze muziek aan.

***en ja, ik ben echt anti-scherm voor kinderen, want de sociale vaardigheden van de jeugd van tegenwoordig zijn om te janken en dat wijt ik volledig aan schermgebruik en levensvernietigende apps als Facebook, Insta***

[ Voor 16% gewijzigd door BvZwolle op 20-06-2022 17:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remco H
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 16:52
wij hebben ook regelmatig last gehad van spugende kinderen die naar een tablet hebben gekeken en dan je een hele rit zure lucht in je auto, dus houd daar rekening mee of neem pilletjes mee. Ik heb een soortgelijke houder, alleen zoals anderen al aangeven kan je echt voor minder van 10 euro die dingen bij de action halen en die werken prima. Spelletjes spelen met de kids werkt goed, dus bij ons gaat ook vaak 1 persoon tussen de kids in zitten en kan je allerlei spellen spelen, dan gaan ze ook niet klieren, maar is wel intensief voor jezelf (en daarna mag je zelf weer rijden). Ik merk vooral dat regelmatig stoppen en dat de kids even in een speeltuintje laten spelen oid het beste werkt. Ze zijn weer even fris, energie is weer op peil, en dan kan je met gerust hart weer gaan rijden. Je zal alleen in je totale reistijd hier rekening mee moeten houden want 'zoef' naar Zuid-Frankrijk zit er dan niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Nou, ben ik benieuwd; waar is die smiley voor nodig?

Want laten we wel wezen; kinderen zijn gewoon kinderen. Vroeger waren ze net zo vermoeiend als ze nu zijn. Roepen dat het vroeger niet zo was of minder(oude stempel) gaat nergens over.
Ze aanleren dat je gewoon jezelf hoort te gedragen ergens is niet iets van vroeger?
BvZwolle schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:04:
Onze kinderen van 5 en 9 (en vele jaren daarvoor ook) krijgen een witte bak van de Ikea. Die mogen ze stampvol met speelgoed stoppen. De rugsteun van de stoel stoppen ze vol met Duckies. En we hebben luisterverhalen (sprookjes, Jip en Janneke, De schippers van de Kameleon) op cd en via Deezer/Spotify.
Reizen gaat top. Nooit gezeur. Alleen wel even bij elke stop al het speelgoed weer in de bak gooien.
Als ze niet spelen, luisteren of naar buiten kijken, slapen ze.
We reizen altijd ver (1000km+) en gaat goed.
Wanneer ze slapen gooi ik lekker onze muziek aan.

***en ja, ik ben echt anti-scherm voor kinderen, want de sociale vaardigheden van de jeugd van tegenwoordig zijn om te janken en dat wijt ik volledig aan schermgebruik en levensvernietigende apps als Facebook, Insta***
De leeftijden van de kinderen van de TS zijn nog niet echt van toepassing voor Insta en FB gebruik lijkt mij (hoop ik iig met 2 en 3 jaar oud :+ )?

[ Voor 139% gewijzigd door Notna op 20-06-2022 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zumbrink
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-05 14:35
Wij hebben goede ervaring met deze houdertjes zoals je ze in de topicstart linkt. Wel heb ik ze van Aliexpress gehaald, veel goedkoper dan van Bol.

Los van de discussie hoeveel je je kind naar een scherm moet laten kijken, wij gebruiken ze soms tijdens een avondrit om te voorkomen dat de kinderen al in slaap vallen in de auto.
En nog een tip: wagenziekte. 1 van mijn kinderen leest graag in de auto, maar wordt dan wagenziek. Ik kan me voorstellen dat dit tijdens een lange rit op een schermpje ook kan optreden, maar de drogist verkoopt er pilletjes tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 06:33

Agent47

I always close my contracts.

Wij hadden 2 van die kleine schermpjes met dvd’s / usb. Werkte perfect.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Laatst online: 21:12

PB-powell

Mr. Laziness

Een spelletje doen met kinderen van ts z’n leeftijd is leuk voor kwartier maar niet veel langer. Ook boekjes zijn ze snel klaar mee. Naar buiten kijken en ze even geen aandacht geven is ook goed, maar een scherm voor erbij kan heus geen kwaad.
Wij gaan over drie weken met onze zoon van 1,5 naar Zwitserland, ook dan gaat de tablet mee met filmpjes maar ook als soort last resort.
Ons plan is overigens om vroeg in de ochtend te gaan rijden zodat ie nog wat slaapt in de auto en je een goede etappe van 3 uur kan maken.
Wij hebben voor op de tablet paar seizoenen Bing en Teletubbies gedownload en daar moet ie het ook verder mee doen. Qua streamen tijdens het rijden doen we niet aan

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kofcaf
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-05 15:08
Herkenbare discussie hier, wij zijn vorig jaar voor het eerst lang met de auto weg geweest (Oostenrijk - Italië) en doen dit jaar zo'n zelfde rondje... Kinderen zijn dit jaar 6 en bijna 4. Wat wij gedaan hebben is echt stoppen onderweg, dus niet de parkeerplaats naast de snelweg met auto's, lawaai maar eraf en naar een kasteel met doolhof, een bos met een natuurhuis, een strandje met water, etc. dat kan je best een beetje plannen op ongeveer 2h rijden van elkaar. 's Avonds in hotels met kinderkamers en dan begint de vakantie gelijk als je wegrijdt.

Op die manier hebben we tot nu toe de schermpjes discussie wat kunnen vermijden, tuurlijk gaat de telefoon wel eens naar achteren voor een kort spelletje of filmpje, maar de meeste tijd vermaken ze zich prima. Dit jaar nog iets meer proberen met luisterboeken om te kijken of dat nog wat zoden aan de dijk zet. En als ze echt vervelend worden is dat ook het teken om gewoon even te stoppen en ze uit te laten razen.

En verder ja, een bak met speelgoed, knutselspullen, en weet ik wat voor rotzooi ze allemaal nog meer meeslepen, prima. Kleed in de auto, als we stoppen even de bende terugleggen, dan komt het wel goed.

Ik vermoed dat de schermpjes er vast wel een keer komen, maar als we het nog een beetje kunnen rekken vind ik dat wel prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sakuna
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-09-2022
Ons zoontje van 2 jaar heeft nog nooit gesnakt naar een scherm tijdens het autorijden. Hij heeft veel plezier met het naar buiten kijken en praatjes met ons. En zo maken wij rustig ritjes van 8+ uur zonder problemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Notna schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:11:
[...]

Het 1 sluit het ander niet uit he ;) . Ik heb een paar jaar terug een rit gemaakt naar Denemarken (11 uur rijden) en heb toen echt niet 11 uur lang een of meerdere film(s) voor ze opgezet. Maar het was wél de broodnodige variatie voor ze, tussen het gewoon praten, naar buiten kijken of muziekluisteren door. (Tekenen of lezen was een no go ivm wagenziek worden)

Mijn kinderen zijn totaal niet problematisch in de auto (of ergens anders) als er geen scherm beschikbaar is op welke plek dan ook. Maar dat heeft niets met 'de oude stempel' te maken en alles met opvoeden. Ook in de huidige tijd.

Kijk, alles onder de 3 uur in een auto vind ik zelf onzinnig om een scherm voor op te hangen; dan verzin je maar iets anders(en dat doen ze ook). Voor de echt lange ritten is het echter een fijne extra optie.

Maargoed; pijnig jezelf vooral door aan ideeën van vroeger vast te houden :P .
Toevallig zelf net uit Denemarken terug met mijn twee zoons (6 en 9). Rit in twee stukken gedaan, met tussenstop in Hamburg. Beide keren ook halverwege voor eten gepauzeerd (met uiteraard ook korte plaspauzes hier en daar). In totaal in vier delen geknipt dus - niet omdat het per se moest (we hebben langere ritten met dezelfde kinderen gedaan), maar er is genoeg leuks in Hamburg te doen en iedereen moest volgende dag gelijk naar school/werk, dus ruim op tijd aankomen was ook een pre.

De jongens hadden een paar spelletjes mee, een paar boeken en een tablet. Regel was aanvankelijk dat tablet pas tevoorschijn kwam bij file of anderszins erg lang durende rit.

Zonder tablet: rustige rit. Ze lazen af en toe wat, maar keken vooral uit raam of praatten met elkaar of met ons. Ging uren goed.
Met tablet: hel. Continu viel degene die geen tablet voor hem had de ander lastig. Geruzie. Geschreeuw. Aanhoudende vragen wanneer het tijd was om de ander de beurt te geven.

Ik stond op punt om tablet al dan niet spreekwoordelijk uit het raam te mikken :X Laatste deel was ik duidelijk: gewoon geen tablet, punt. Dat was gelijk meest ontspannen stuk reizen in hele reis. Moge duidelijk zijn, ik ben niet onverdeeld fan van tablet met meerdere kinderen op achterbank. Nu zijn kinderen van 2 en 3 natuurlijk andere koek dan 6 en 9, en sowieso verschillen kinderen, maar YMMV, en je hoeft geen ouderwetse digibeet te zijn om geen onverdeeld fan te zijn van digitale media in de auto :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Je hebt gewoon een tablet te weinig :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 06:56

-tom-562

Oliesjeik

Goede tips hier allemaal. Wij gaan dit jaar voor het eerst wat verder weg op vakantie met onze (dan) peuter van net 3 jaar (de Vogezen, zonder pauzes zo'n 6 uur).
In eerste instantie willen we het proberen zonder tablet/filmpjes. Maar als hij het uiteindelijk wel wilt, best, ik ga er geen strijd om maken. Dan maar wat minder pedagogisch verantwoord :z (ik zat als kind altijd helemaal in trance met een walkman en een stripboek, dus ik zie het verschil niet zo).

Ik twijfel alleen nog tussen een houder voor een iPad of een losse DVD-speler/scherm

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06:41
Nog even een tip, mijn dochter van 4 heeft sinds vorig jaar een tiptoi met een aantal verschillende boekjes, waaronder Nijntje. Dat is leuk, leerzaam en door een aantal verschillende boekjes te hebben zit er voldoende variatie in. Kun je een koptelefoon op aansluiten en je hebt er even geen last meer van. Heb ook nog een zoontje van 2 en die vindt de tiptoi ook leuk, dus ik ga nog zo'n extra pen kopen voor de vakantie.

Wij gaan volgende week naar Zuid-Frank, maar vertrekken om 19.00u en karren in één stuk door. Ik verwacht dat ze de eerste anderhalf à twee uur nog wakker zijn, maar daarna als een blok in slaap vallen.

En mocht dat niet lukken heb ik nog twee Galaxy Tab A liggen met goedkope houders van de action die perfect werken. Lekker netflix kijken met offline bewaarde series.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06:41
-tom-562 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:23:
Goede tips hier allemaal. Wij gaan dit jaar voor het eerst wat verder weg op vakantie met onze (dan) peuter van net 3 jaar (de Vogezen, zonder pauzes zo'n 6 uur).
In eerste instantie willen we het proberen zonder tablet/filmpjes. Maar als hij het uiteindelijk wel wilt, best, ik ga er geen strijd om maken. Dan maar wat minder pedagogisch verantwoord :z (ik zat als kind altijd helemaal in trance met een walkman en een stripboek, dus ik zie het verschil niet zo).

Ik twijfel alleen nog tussen een houder voor een iPad of een losse DVD-speler/scherm
De keuze voor een tablet was voor mij gauw gemaakt. Het zal vast niet pedagogisch verantwoord zijn maar als de kinderen op vakantie om 6 uur wakker zijn, dan mogen ze gerust even een filmpje kijken of spelletje doen op de tablet (alles is begrensd en ingesteld met Google Family Link) zodat papa en mama nog even kunnen snoozen. En buiten de vakanties om kun je ze af en toe ook strategisch inzetten om even een rustmomentje in te lassen.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billieach
Top reacties en adviezen.

Wat ik denk ik van plan ben na het lezen van alle comments is in ieder geval s'avonds vanuit hier wegrijden rond 19:00/ 20:00.
De kids zullen denk ik inderdaad een uur of 2 wakker blijven en K.O gaan. Dan kan ik velen km's maken, het is dan rustiger op de weg en kan mijn partner ook slapen in de auto. (hopen dat ik niet in slaap val en optijd aangeven wanneer ik echt moe ben). Als mijn partner het dan overneemt ergens voorbij Parijs en ik zelf ook wat rust kan pakken (terwijl de kids slapen), zijn we de volgende ochtend in Zuid Frankrijk.

Ik kijk er naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-05 18:57
Billieach schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:39:

Wat ik denk ik van plan ben na het lezen van alle comments is in ieder geval s'avonds vanuit hier wegrijden rond 19:00/ 20:00.
De kids zullen denk ik inderdaad een uur of 2 wakker blijven en K.O gaan. Dan kan ik velen km's maken, het is dan rustiger op de weg en kan mijn partner ook slapen in de auto. (hopen dat ik niet in slaap val en optijd aangeven wanneer ik echt moe ben). Als mijn partner het dan overneemt ergens voorbij Parijs en ik zelf ook wat rust kan pakken (terwijl de kids slapen), zijn we de volgende ochtend in Zuid Frankrijk.

Ik kijk er naar uit!
Ik zou je nog een off-topic tip willen geven: wissel elke twee uur met je partner, anders krijg je met een beetje pech een probleem rond 4 uur 's ochtends, als je vrouw stiekem toch nog niet heeft geslapen en jij bek-af bent. Sowieso is elke 2 uur ff stoppen geen slecht idee (desnoods met draaiende motor om de kids in hun KO fase te houden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:49
BvZwolle schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:04:
Pas op dat je niet te heilig gelooft in je eigen principes. Dit is nogal een onderbuikgevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
Iemand toevallig ervaring met hoofdsteun setjes van onze grote chinese vriend?

Aanbod is reuze maar ik vind het altijd lastig om volledig te varen op die beoordelingen op de site zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-05 14:53
[...]

Bij 8 zijn ze ondertussen blootgesteld aan de samenleving. Bij een kind van 2-3 die heeft echt nog geen notie van wat er "nu" normaal is om hem heen. Als jij die hebt opgevoed zonder al te veel schermpjes dan zou die precies hetzelfde vermaakt kunnen worden zoals jij zelf vermaakt werd in de auto 30 jaar geleden en als je dat volhoud zal dat kind op latere leeftijd het ook gewoon normaal vinden om zichzelf met andere zaken dan schermpjes te vermaken tijdens een autorit.

[ Voor 5% gewijzigd door Mirved op 21-06-2022 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 06:56

-tom-562

Oliesjeik

Fried schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:36:
Iemand toevallig ervaring met hoofdsteun setjes van onze grote chinese vriend?

Aanbod is reuze maar ik vind het altijd lastig om volledig te varen op die beoordelingen op de site zelf.
Volgens mij is het verstandiger om 2 tablets te kopen van een bekend merk (b.v. Samsung), met losse houders. Dan weet je iig dat het qua software ondersteuning wel goed zit.
Edit:
Er is niks 4K aan die tablet? Het is gewoon een FullHD schermpje. Ik vind het aardig prijzig, +400 euro voor een vaag Chinees merk met niet echt super specificaties.

Edit 2:
pricewatch: Samsung Galaxy Tab A8, Wi-Fi, 4GB ram, 128GB opslag Grijs
Hier heb je een betere koop aan

[ Voor 17% gewijzigd door -tom-562 op 21-06-2022 12:03 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 01:47
MarcoC schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:28:
[...]

Pas op dat je niet te heilig gelooft in je eigen principes. Dit is nogal een onderbuikgevoel.
Ik werk op een plek waar ik veel jeugd zie die door social media ernstig in problemen komt, dus met onderbuikgevoel heeft het niet veel te maken. En ik begrijp heus wel dat het overgrote deel er geen last van heeft, maar 1 is er 1 teveel.
Maar ik snap zeker je punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
-tom-562 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:00:
[...]

Volgens mij is het verstandiger om 2 tablets te kopen van een bekend merk (b.v. Samsung), met losse houders. Dan weet je iig dat het qua software ondersteuning wel goed zit.
Edit:
Er is niks 4K aan die tablet? Het is gewoon een FullHD schermpje. Ik vind het aardig prijzig, +400 euro voor een vaag Chinees merk met niet echt super specificaties.

Edit 2:
daar hebben wij er toevallig 2 van inderdaad :) voldoen prima. soms wat laggy met bepaalde apps maar voor de kids voldoende.
was benieuwd hoe een dedicated oplossing zich vergelijkt. vandaar.

(met drie kwartier youtuben trekken ze op een ritje nét geen gig van onze hotspot. even uitzoeken of dat met 3 weken vakantie (en 2x 14u rijden) gaat knellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Laatst online: 22:38
Billieach schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:39:

Ik kijk er naar uit!
Wij vertrekken ook altijd savonds (rond 22/23 uur) maar onze meiden blijven dan vaak wel wakker tot een uur of 4 sochtends. Ze zijn nu 3 en 5 maar slapen in de auto doen ze niet echt.
Voordeel van het snachts rijden is dat ze glazig voor zich uit zitten te staren en je echt geen kind aan ze hebt.
Als ze rond 7 uur sochtends wakker worden beginnen ze meteen te kletsen en te spelen en pas tegen een uur of 10 zijn ze het zat (maar wij zelf ook...).

Laatste uurtje of in de file (wintersport) lekker tablet kijken.

TipToy hebben we inderdaad ook mee sinds vorig jaar.
En beide hebben dus een tablet en tablet beugel.

Maar grootste deel van de reis zijn ze zoet met hun popjes :P

Misschien heel slecht, maar kinderliedjes begin ik niet aan.
Het moet voor mezelf ook leuk blijven in de auto.

En vroeger was het bij mijn ouders ook alrijd R.E.M. of Eric Clapton, en die muziek associeer ik nog altijd met vakantie als ik het op de radio hoor.

[ Voor 15% gewijzigd door FRANQ op 21-06-2022 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:59

Valkyre

Kitesurf FTW!

Ik ben net 2 dagen geleden in zuid Frankrijk aangekomen met dochter (bijna 5) en zoontje net 2.
Wij rijden elektrisch dus moeten regelmatig laden echter is in ons geval de aandacht spanne onze zoon de limiterende factor. Die is het na 2 uur gewoon zat.

Wij hebben een 2e tablet gekocht en enkel op dit soort reizen is het eigenlijk ‘zolang’ ze maar rustig zijn.
Wij hebben sowieso een overnachting halverwege gedaan en dat is ons goed bevallen. 3 jaar geleden om 02u ofzo vertrokken en dat beviel mij totaal niet qua hoe fit (helemaal niet ) je dan aankomt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:49
BvZwolle schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:01:
[...]

Ik werk op een plek waar ik veel jeugd zie die door social media ernstig in problemen komt, dus met onderbuikgevoel heeft het niet veel te maken. En ik begrijp heus wel dat het overgrote deel er geen last van heeft, maar 1 is er 1 teveel.
Maar ik snap zeker je punt!
Er is denk ik een selection bias in jouw omgeving. Er zijn heel veel mensen die door social media niet in de problemen komen, maar die zie jij niet zo snel misschien :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Laatst online: 22:38
-tom-562 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:00:
[...]

Edit:

Edit 2:
Wij hebben twee van deze via marktplaats gekocht vorig jaar voor 100 euro per stuk.
https://tweakers.net/pric...-2019-2gb-32gb-zwart.html

Fijne tablets.
hebben er gewoon de samsung hoes omheen zitten, die kinder hoes die ook verkrijgbaar is is veel te lomp.

Maar inderdaad aangeschaft omdat die speciale kinder tablets nogal slechte specs hebben voor een te hoge prijs.
Samsung heeft de kinder omgeving ook goed dichtgetimmerd, al gebruiken we die momenteel niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-05 16:24
Sakuna schreef op maandag 20 juni 2022 @ 23:09:
Ons zoontje van 2 jaar heeft nog nooit gesnakt naar een scherm tijdens het autorijden. Hij heeft veel plezier met het naar buiten kijken en praatjes met ons. En zo maken wij rustig ritjes van 8+ uur zonder problemen.
Mooi, dan heb je gewoon mazzel.

Ik had dat in het begin ook. Mijn kids (nu 4 en 6) waren altijd heel rustig en vermaakten zichzelf wel met naar buiten kijken en luisterboeken enzo.
Ik merk dat dit over de jaren heen wel afneemt en dat ze meer gaan zeuren. Voordal de jongste wil na een kwartier al weten 'of we er al bijna zijn.' Ik ben dus erg blij met dit topic aangezien ik een reis gepland heb staan naar Italie deze zomer.

Ergo, laten we dit topic vooral niet met dergelijke reacties volzetten want daar heeft TS echt helemaal niets aan.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:53

Sharky

Skamn Dippy!

DonJunior schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:21:
[...]

Ergo, laten we dit topic vooral niet met dergelijke reacties volzetten want daar heeft TS echt helemaal niets aan.
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik ben van mening (en er zijn vast uitzonderingen) dat je kinderen niet altijd moet bezighouden en meteen aan hun wens moet voldoen om bezig gehouden te worden. Verveling is een belangrijk onderdeel van de ontwikkeling van een kind, dan leren ze zichzelf bezighouden en het is goed voor hun creativiteit. Voor het gemak ga ik er vanuit dat dit ook goed is voor de kinderen van TS. Het is inderdaad niet een antwoord op de vraag van TS, maar wel behulpzaam bedoeld :)

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Sharky schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:51:
Het is inderdaad niet een antwoord op de vraag van TS, maar wel behulpzaam bedoeld :)
Weet ik niet. Ik vraag me af wat de TS daar echt praktisch mee kan, maar dat soort antwoorden zijn wel vrij voorspelbaar (niet die van jou overigens)

Diegene die hij citeert haalt een kind van twee aan. Je kan dan niet direct het vergelijk maken met oudere kinderen (4 en 6). Verder hekel ik wel een beetje de 'mijn kind kan het dus moet die van jou het ook maar kunnen' attitude. Daar heeft echt niemand wat aan want geen kind is gelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-05 16:24
@Sharky Zeker heb je een punt inzake dat verveling goed is voor de ontwikkeling. Maar we hebben het hier over reizen langer dan 8 uur. Sorry maar mijn kind hoeft zich geen 8 uur lang te gaan 'vervelen'.
Zeker ga ik ze niet continu voeden met "ga nu maar dit doen", "Ga nu maar dat doen" .. maar enige nuttig input in dit topic wordt wel gewaardeerd.
Een opmerking met "Mijn kind hoeft geen scherm en vermaakt zichzelf" voegt dan echt helemaal niets toe.

Wat gaat TS tegen zijn kids zeggen?
"De kinderen van Sakuna kunnen het ook.. dus jullie ook.. niet zeuren"

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
Ik snap dat je niet op dit advies zit te wachten, maar misschien willen meelezers hier wel wat mee.

On te beginnen, maak je van de situatie jouw probleem. Dat is het niet.
Leg de verantwoordelijkheid om zich naar elkaar te gedragen bij de kinderen zelf neer.

Merk je dat er ruzie ontstaat en wil je zo niet verder rijden, doe dat dan ook niet. Pak de eerstvolgende afslag, stap allemaal uit en leg de situatie rustig en duideleijk uit:
-we willen op vakantie
-daarvoor moeten we (veel) rijden
-ik heb rust in de auto nodig om te kunnen rijden
-ik moet stoppen als jullie ruzie zoeken
-zo kunnen we dus niet op vakantie
-hoe kunnen jullie dit oplossen/voorkomen?

Laat dit even bezinken. Eet/drink even wat en vraag na 10 min. of ze het nog een keer kunnen/willen proberen.

Herhaal totdat dit nooit meer nodig is.
Pagina: 1