Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 11:39
Dag allemaal,
Ik wil een goede backup maken van de foto's van de iPhone van mijn vrouw op onze Windows 11 pc.
Ik wil dit niet doen via icloud of iets dergelijks, maar gewoon via de kabel aan de pc.

Nu zoek ik een goede (gratis) manier om dit te doen. Ik merk dat de reguliere manieren niet goed werken. Als ik de iPhone aansluit opent automatisch het Windows foto's programma, maar krijg ik gelijk een soort foutmelding dat hij niet bij de foto's kan.

Ga ik via verkenner foto's kopieren/plakken, dan zet deze vele foto's over naar de schijf, maar na een tijdje is de verbinding weg en heb ik niet alle foto's overgezet.

Nu zoek ik een programma die dit wel makkelijk kan doen. Ik dacht aan iMazing, maar daar mag ik slechts 50 foto's gratis overzetten, en op de iPhone staan heel veel fotos... Graag zoek ik advies hoe ik dit wel makkelijk en (gratis) kan overzetten.

Dank je wel!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sitelabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:13
Daarvoor zou je iTunes kunnen gebruiken.
https://support.apple.com/en-us/HT210384

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Gebruik gewoon iTunes voor Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 11:39
Waar zit die optie in iTunes? Want dit heb ik nog nooit gezien. Als ik kijk op de site wordt ik weer doorverwezen naar de Windows Foto's App
https://support.apple.com/nl-nl/HT201302

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:09

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb hetzelfde probleem. Natuurlijk kun je iTunes installeren, op Windows, maar ik gebruik bijvoorkeur Linux en ook daar heb ik het probleem dat je foto's niet "gewoon" van de iPhone naar de computer kunt kopiëren. Dit werkte vroeger(?) altijd prima. Onder Linux kopiërt ie nu met 5-15Kb/s.

De vraag is dus waarom dit nu ineens niet meer kan.

[ Voor 6% gewijzigd door Videopac op 10-12-2022 07:51 ]

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Krode schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:38:
Dag allemaal,
Ik wil een goede backup maken van de foto's van de iPhone van mijn vrouw op onze Windows 11 pc.
Ik wil dit niet doen via icloud of iets dergelijks, maar gewoon via de kabel aan de pc.

Nu zoek ik een goede (gratis) manier om dit te doen. Ik merk dat de reguliere manieren niet goed werken. Als ik de iPhone aansluit opent automatisch het Windows foto's programma, maar krijg ik gelijk een soort foutmelding dat hij niet bij de foto's kan.

Ga ik via verkenner foto's kopieren/plakken, dan zet deze vele foto's over naar de schijf, maar na een tijdje is de verbinding weg en heb ik niet alle foto's overgezet.

Nu zoek ik een programma die dit wel makkelijk kan doen. Ik dacht aan iMazing, maar daar mag ik slechts 50 foto's gratis overzetten, en op de iPhone staan heel veel fotos... Graag zoek ik advies hoe ik dit wel makkelijk en (gratis) kan overzetten.

Dank je wel!
Ik dacht dat itunes al end off life was ?
Waarom niet met icloud ? dat werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:18
Slux schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 08:13:
[...]

Waarom niet met icloud ? dat werkt perfect.
Ja, zeker nu ze de Foto's app van Windows11 daarop hebben aangepast pas geleden. Voorheen was het vrij buggy die iCloud-app op Windows, maar nu gaat het perfect. Foto's verschijnen nu meteen én niet meer in een willekeurige volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:09

Videopac

Rommelt wat aan.

Dennisdn schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 08:22:
[...]

Ja, zeker nu ze de Foto's app van Windows11 daarop hebben aangepast pas geleden. Voorheen was het vrij buggy die iCloud-app op Windows, maar nu gaat het perfect. Foto's verschijnen nu meteen én niet meer in een willekeurige volgorde.
Ben nu met die iCloud app bezig, maar krijg regelmatig de melding "Fout 0x80070185: De cloudbewerking is niet gelukt.". De snelheid is ook slechts 2-5 Mb/s.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07 12:35
Ik heb dit probleem ook op 1 pc, gebruik Windows verkenner om bestanden van Iphone via knippen en plakken over te brengen naar harde schijf. Elke keer breekt dit op een gegeven moment af waardoor maar een deel is gekopieerd. Dit was onder Windows 10 zo, en na upgrade naar Windows 11 nog steeds. (Upgrade, geen clean install)

Alle standaard oplossingen geprobeerd maar lijkt niet te helpen. Nu ook Itunes geïnstalleerd omdat dan blijkbaar andere usb drivers geïnstalleerd worden, maar ook dat heeft niet geholpen. Verschillende usb poorten geprobeerd, voorop pc, achterop pc, 2.0, 3.0.

Verschillende kabels. Weet niet wat ik eigenlijk verder nog kan doen, heel irritant.

Wil gewoon Windows verkenner hiervoor gebruiken, geen Itunes of Windows foto app die allemaal dingen doet waar je geen controle over hebt. Gewoon knippen/kopieren en plakken met Windows verkenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storchaveli
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 18:01
Hallo allemaal, ik zit ook met precies hetzelfde probleem op windows 10.

Als ik alle foto’s en video’s vanuit de verkenner wil overzetten krijg ik om de haverklap een melding dat de verbinding verbroken is.

Wat is nou een goede (gratis) oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:06
Ik zou zeggen Apple’s eigen software, maar dat hebben jullie al geprobeerd. De iPhone is nu eenmaal zo gemaakt dat een aantal zaken onder de motorkap blijven, waaronder de foto’s. Hij gedraagt zich niet als USB storage of camera wanneer je hem aan een Windows PC hangt. Afhankelijk van de aantallen zou je ook kunnen proberen of je via Dropbox of zoiets de foto’s kan overzetten.
Pagina: 1