Vraag

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:15
Dag allemaal,
Ik wil een goede backup maken van de foto's van de iPhone van mijn vrouw op onze Windows 11 pc.
Ik wil dit niet doen via icloud of iets dergelijks, maar gewoon via de kabel aan de pc.

Nu zoek ik een goede (gratis) manier om dit te doen. Ik merk dat de reguliere manieren niet goed werken. Als ik de iPhone aansluit opent automatisch het Windows foto's programma, maar krijg ik gelijk een soort foutmelding dat hij niet bij de foto's kan.

Ga ik via verkenner foto's kopieren/plakken, dan zet deze vele foto's over naar de schijf, maar na een tijdje is de verbinding weg en heb ik niet alle foto's overgezet.

Nu zoek ik een programma die dit wel makkelijk kan doen. Ik dacht aan iMazing, maar daar mag ik slechts 50 foto's gratis overzetten, en op de iPhone staan heel veel fotos... Graag zoek ik advies hoe ik dit wel makkelijk en (gratis) kan overzetten.

Dank je wel!

Alle reacties

• Sitelabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:52
Daarvoor zou je iTunes kunnen gebruiken.
https://support.apple.com/en-us/HT210384

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:19
Gebruik gewoon iTunes voor Windows.

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:15
Waar zit die optie in iTunes? Want dit heb ik nog nooit gezien. Als ik kijk op de site wordt ik weer doorverwezen naar de Windows Foto's App
https://support.apple.com/nl-nl/HT201302

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:58
Ik heb hetzelfde probleem. Natuurlijk kun je iTunes installeren, op Windows, maar ik gebruik bijvoorkeur Linux en ook daar heb ik het probleem dat je foto's niet "gewoon" van de iPhone naar de computer kunt kopiëren. Dit werkte vroeger(?) altijd prima. Onder Linux kopiërt ie nu met 5-15Kb/s.

De vraag is dus waarom dit nu ineens niet meer kan.

[Voor 6% gewijzigd door Videopac op 10-12-2022 07:51]

TrueNAS (Asustor AS6704T (4x16TB MG08)), OPNsense (Protectli FW6B), OpenWrt (2x Belkin RT3200), Logitech Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Krode schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:38:
Dag allemaal,
Ik wil een goede backup maken van de foto's van de iPhone van mijn vrouw op onze Windows 11 pc.
Ik wil dit niet doen via icloud of iets dergelijks, maar gewoon via de kabel aan de pc.

Nu zoek ik een goede (gratis) manier om dit te doen. Ik merk dat de reguliere manieren niet goed werken. Als ik de iPhone aansluit opent automatisch het Windows foto's programma, maar krijg ik gelijk een soort foutmelding dat hij niet bij de foto's kan.

Ga ik via verkenner foto's kopieren/plakken, dan zet deze vele foto's over naar de schijf, maar na een tijdje is de verbinding weg en heb ik niet alle foto's overgezet.

Nu zoek ik een programma die dit wel makkelijk kan doen. Ik dacht aan iMazing, maar daar mag ik slechts 50 foto's gratis overzetten, en op de iPhone staan heel veel fotos... Graag zoek ik advies hoe ik dit wel makkelijk en (gratis) kan overzetten.

Dank je wel!
Ik dacht dat itunes al end off life was ?
Waarom niet met icloud ? dat werkt perfect.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:59
Slux schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 08:13:
[...]

Waarom niet met icloud ? dat werkt perfect.
Ja, zeker nu ze de Foto's app van Windows11 daarop hebben aangepast pas geleden. Voorheen was het vrij buggy die iCloud-app op Windows, maar nu gaat het perfect. Foto's verschijnen nu meteen én niet meer in een willekeurige volgorde.

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:58
Dennisdn schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 08:22:
[...]

Ja, zeker nu ze de Foto's app van Windows11 daarop hebben aangepast pas geleden. Voorheen was het vrij buggy die iCloud-app op Windows, maar nu gaat het perfect. Foto's verschijnen nu meteen én niet meer in een willekeurige volgorde.
Ben nu met die iCloud app bezig, maar krijg regelmatig de melding "Fout 0x80070185: De cloudbewerking is niet gelukt.". De snelheid is ook slechts 2-5 Mb/s.

TrueNAS (Asustor AS6704T (4x16TB MG08)), OPNsense (Protectli FW6B), OpenWrt (2x Belkin RT3200), Logitech Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee