AVG Routers en switches

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BulkIT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-08 17:36
Mijn vraag
Vallen routers en switches configuratie ook onder de AVG wet? Mogelijk wel als er vpn accounts gebruikt worden met namen.

Weet iemand dit?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@BulkIT ik snap de vraag niet precies. Wat bedoel je met 'valt onder de AVG'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BulkIT
Stel je voor ik verkoop een router/switch en daar staat de configuratie nog in.

Kan dat aangezien worden als datalek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:58
Alleen als namen herleidbaar zijn tot iets, dus naam + e-mail of + adres gegevens en/of er wachtwoorden instaan die nog actueel zijn.

Maar die dingen wipe je toch eerst voordat je ze verkoopt of zie ik dat verkeerd.

[ Voor 24% gewijzigd door mr_evil08 op 20-06-2022 11:39 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BulkIT
Jep even een erase configuration maar ik was zeer benieuwd aangezien die dingen vaak op marktplaats verkocht worden met config er nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:58
In het verleden heb ik vaak Cisco system routers en switch gekocht waar nog configuratie op staat. Ze werden gebruikt in grote bedrijven of MKB. Dus ja, het gebeurd best vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BulkIT
Ja precies het zou je maar gebeuren dat je een lekkere smak geld mag afstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 18:38
BulkIT schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:48:
Ja precies het zou je maar gebeuren dat je een lekkere smak geld mag afstaan.
dat valt om 3 redenen wel mee.
1) de AP heeft geen tijd voor enkel individuele gevallen.
2) Welke persoonsgegevens verwacht jij aan te treffen op een router/switch/firewall/ap die niet van de verkoper zijn. Je eigen gegevens verkopen is geen probleem hoor.
En ik twijfel echt wat jij daar dan in hebt staan.
3) De AP kijkt vooral naar organisaties (bedrijven, verengingen, stichtingen enz.) en niet naar personen. Tenzij het doen als handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ewoutw schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:03:
[...]

dat valt om 3 redenen wel mee.
1) de AP heeft geen tijd voor enkel individuele gevallen.
2) Welke persoonsgegevens verwacht jij aan te treffen op een router/switch/firewall/ap die niet van de verkoper zijn. Je eigen gegevens verkopen is geen probleem hoor.
En ik twijfel echt wat jij daar dan in hebt staan.
3) De AP kijkt vooral naar organisaties (bedrijven, verengingen, stichtingen enz.) en niet naar personen. Tenzij het doen als handel.
Gokje: met een nick als "BulkIT" gaat het over grotere hoeveelheden spullen op bedrijfsmatige wijze verhandeld ;)

Maar goed, het is bovenal jouw probleem niet: degene die verantwoordelijk is voor de (persoons)gegevens is de data-eigenaar, en dat word je niet zomaar door een stuk hardware over te kopen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:53
op mn werk worden er grote hoeveelheden Cisco routers (voornamelijk 881 & 1921's) nu vervangen door andere types (ivm stokoud etc)
deze mogen pas de deur uit als ALLE configuratie & certificaten eraf zijn .. zelfs al is het de scrapbak... zelfs al zijn het maar ip adressen , zelfs al zijn het maar tijdelijke inlogcodes... alles eraf !

Tenzij er persoonlijke login's instaan valt dit niet onder de AVG volgens mij, maar wel onder fatsoenlijke afhandeling van delicate gegevens..

praktisch gezien zou ik denken aan een clausule in je aankoopovereenkomst ,dat ze vrij moeten zijn van data bij aanlevering ...
dat er bv een certificaat blijft opstaan bij "reiniging" ... tsja.. kunnen ze op zich weinig mee als ze niet weten bij wie dat certificaat thuishoort..

[ Voor 22% gewijzigd door ijske op 20-06-2022 17:45 ]

Pagina: 1