Gezocht: 43 Inch tv met HDMI Arc ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utmost
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22-04 10:46
Ik zoek een?
43 inch tv voor in mijn woonkamer

Wat is je budget?
Maximaal 500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films, series en andere videos te streamen

Wat heb je zelf al gevonden?
De Consumentenbond beveelt de LG 43UP77006LB als beste TV in mijn budget aan.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb op dit moment een TV van HKC (https://www.bol.com/nl/nl...ed-2021/9300000039336382/) in combinatie met een Chromecast Ultra. Nu wil ik, in verband met een kleine TV hoek, de TV aan de muur hangen en direct hieronder een soundbar. De HKC TV die ik nu heb ondersteunt geen HDMI ARC, Optical of Bluetooth waardoor ik begrepen heb dat dit niet werkt met een soundbar. Daarom dus ook de keuze om een nieuwe TV te kopen. De enige functionaliteiten die ik dus belangrijk vind zijn relatief goed beeld, een HDMI ARC ingang en een 43 inch scherm.

Tot slot hoor ik veel gemengde geluiden over de SMART functionaliteiten die veel TV's tegenwoordig hebben (app's die willekeurig worden verwijdert, snel vertragen van de TV's), kan ik beter een niet smart TV nemen met mijn Chromecast Ultra of toch wel toegeven aan de SMART functionaliteiten?

Ik ben heel benieuwd naar jullie kijk!

Beste antwoord (via Utmost op 21-06-2022 12:53)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:13
Alle 43'' tv's van LG hebben een IPS paneel, hierdoor hebben ze een laag contrast. Tv's met een VA paneel bieden een betere beeldkwaliteit.

IPS = Goede kijkhoeken, matige contrast
VA = Matige kijkhoeken, goed contrast

Wanneer de tv ook iets groter mag zijn en je bereid bent om wat meer uit te geven is de LG 48A1 de beste keus.

Ben je tevreden met je huidige tv en is het je alleen te doen om de eARC functionaliteit kijk dan naar de Samsung AU80 serie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:11
Hier al gekeken?

https://tweakers.net/tele...IAmM3TvWyGwf1QjO1Q493zvkP

Daarnaast hebben bijna alle tv's tegenwoordig smart functionaliteit. ( je kan Chromecast altijd aankoppelen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utmost
corporalnl schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:40:
Hier al gekeken?

https://tweakers.net/tele...IAmM3TvWyGwf1QjO1Q493zvkP

Daarnaast hebben bijna alle tv's tegenwoordig smart functionaliteit. ( je kan Chromecast altijd aankoppelen )
Ik heb daar inderdaad al gekeken maar zag niet zo veel reviews op de 43 Inch tv's, gezien veel mensen vaak een groter beeld diagonaal kiezen. Ook de LG 43UP77006LB staat hier bovenaan, waarschijnlijk ook omdat veel mensen deze via de Consumentenbond hebben gezien.

Het klopt inderdaad dat de meeste televisies tegenwoordig de smart-functionaliteit hebben, ik dacht misschien dat er mensen tips hadden voor TV's die dit niet hebben en beter hun snelheid behouden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:13
Alle 43'' tv's van LG hebben een IPS paneel, hierdoor hebben ze een laag contrast. Tv's met een VA paneel bieden een betere beeldkwaliteit.

Wanneer de tv ook iets groter mag zijn en je bereid bent om wat meer uit te geven is de LG 48A1 de beste keus.

Ben je tevreden met je huidige tv en is het je alleen te doen om de eARC functionaliteit kijk dan naar de Samsung AU80 serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Utmost
Freshouttheoven schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:27:

Bedankt voor de tips Freshouttheoven! Ik vind de Samsung AU80 zeer interessant. De LG die je aanbeveelt is toch echt te groot voor mijn zithoek..