Vraag

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Mijn SD kaart in mijn moto G pro geeft ineens aan dat ie geformatteerd wil worden. Betreft een Sandisk. Liever niet, dus eerst gekeken of het ding dood was. Onder Windows gewoon prima bruikbaar, dus lijkt niet stuk ofzo.
Heb een backup/ kopie en een goed image kunnen trekken, dus data is veilig.
Maar hoe kan ik android nou weer wijs maken dat die sd kaart gewoon goed is, of onder android een checkdisk oud laten doen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Beste antwoord (via rens-br op 24-06-2022 15:14)

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Topicstarter
Ok, had eindelijk tijd om er verder in te duiken :X
chkdsk /f had 3x nodig maar heeft alle fouten weten te herstellen, kaartje liijkt nu weer goed. Dataloss durf ik niet te zeggen, maar aan de fouten te zien zat de corruptie voornamelijk in de spotify cache. DIe kan ik missen ;)
Dank voor het meedenken allen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:19
Als je een backup of image hebt kan formatteren weinig kwaad? Doen en alles terug zetten, baat het niet dan schaadt het niet?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:32

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb je het filesystem aangepast naar bijv. NTFS i.p.v. exFat ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Topicstarter
Ik heb niks aan het FS gedaan. Vanochtend toen ik wakker werd moest ik ineens pincode invoeren (telefoon herstart) en was de SD kaart niet meer benaderbaar, alleen format of cancel een optie.
Echter in Windows dus prima leesbaar en dat bevreemd me. Chkdsk onder Windows nog niet uitgevoerd, maar ik ga er vanuit dat die niet zo heel veel kan met een onder Android geformatteerd filesystem. Dan kan ik net zo goed een nieuwe format onder android uitvoeren lijkt me.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:32

DukeBox

loves wheat smoothies

The Eagle schreef op zondag 19 juni 2022 @ 21:33:
Chkdsk onder Windows nog niet uitgevoerd, maar ik ga er vanuit dat die niet zo heel veel kan met een onder Android geformatteerd filesystem. Dan kan ik net zo goed een nieuwe format onder android uitvoeren lijkt me.
Als je het onder windows kan lezen, dan is het FS ondersteund, ook voor chkdsk. Waarschijnlijk is het exFat (uitgaande van > 32GB kaartje).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Topicstarter
64 GB. Maar zal er morgen eens een chkdsk overheen halen, kijken wat het doet.
Vraag is dan nog steeds of een chkdsk dan ook errors kan fixen op een dergelijk filesystem, maar dat gaan we dan zien.

[ Voor 43% gewijzigd door The Eagle op 19-06-2022 22:13 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Topicstarter
chkdsk /f had 3x nodig maar heeft alle fouten weten te herstellen, kaartje liijkt nu weer goed. Dataloss durf ik niet te zeggen, maar aan de fouten te zien zat de corruptie voornamelijk in de spotify cache. DIe kan ik missen ;)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:44

MsG

Forumzwerver

Had je hem als Adoptable storage ingesteld in Android of "gewoon" als losse storage?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Topicstarter
Als losse storage volgens mij, zat in ieder geval geen encryptie op :)
Wil ik ook niet, wil er zo ook bij kunnen ;)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:58
The Eagle schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 12:23:
Ik zou geen onnodig risico nemen met welke data je op het kaartje zet. Een SD kaartje die eenmaal kapot aan het gaan is zet vaak door. Dus zorg dat je geen gegevens er op zet die je niet kunt missen (maak een goede backup).
Pagina: 1