Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XGDragon
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-08 17:04
Mijn vraag
...
Wie van de twee is de boosdoener? (zie relevante software)

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Gigabyte Z97N-Wifi
ASUS GTX 1660 Ti
2x Kingston DDR3 8G (al met USB tools getest)
(onverwachte vierde optie: de PSU)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Na jaren prima werken plots vanochtend geen signaal vernomen. PC gaat aan, alles draait en verlicht, maar er gebeurd verder niets. Beetje standaard verhaal, alles testen zover mogelijk, alles aansluiten en langzaam aansluiten om boosdoener te ontdekken.

De belangrijke details:

De GTX levert een gek geluidje op, wat klinkt alsof het elke 2 sec loopt te resetten (een hele doffe "klik").

* Als ik de GTX unseat, geen verschil.
* Als ik de RAM unseat, gaat de PC aan en uit en aan en uit (elke 3 sec). Mijn mobo blijkt nooit geluidjes te geven(?)
* Als ik de RAM reseat, en nog zonder GTX, werkt de computer perfect (met onboard video).
* Als ik de GTX reseat, terug naar start. Moet ik weer de RAM unseaten, aan doen, uit doen, reseat, en dan werkt het. Een onmiddelijke reseat is onvoldoende.

Mijn eerste reactie is, de GPU is stuk. Maar er is blijkbaar een connectie met de RAM in deze issue. Ik heb niet de optie mijn GPU elders te testen (tot dinsdag), maar mogelijk heeft iemand al uitgevogeld wat hier gaande is.

Ligt het aan de GPU of de mobo, gegeven bovenstaande?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10 22:27
Is de BIOS batterij nog ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

XGDragon schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:03:
* Als ik de RAM unseat, gaat de PC aan en uit en aan en uit (elke 3 sec). Mijn mobo blijkt nooit geluidjes te geven(?)
Heb je een speaker aangesloten op het bord? Anders ga je inderdaad geen geluid horen.

Beste wat je kunt doen bij totaal geen bootend systeem is inderdaad de videokaart in een andere duwen, om op die manier onderdelen uit te kunnen sluiten. Dat is ook de enige manier om het helemaal zeker te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:20

BCC

Hoe oud is de voeding ?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:08
En wat is de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:57
Videokaart eruit halen, BIOS van het moederbord resetten, monitor aansluiten op het moederbord en nogmaals proberen.

Welke cpu heb je?
Merk en type van de voeding?

Andere monitor geprobeerd?
Andere video kabel?
Pagina: 1