Reisverzekering voor vervolgschade gecancelde vlucht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:00
Deze ochtend heb ik, wonder boven wonder, een goedkope vlucht gevonden voor de zomer naar Zuid Afrika. Met de ellende op schiphol wil ik mij verzekeren(staking, cancellen door luchthaven) tegen de onvoorziene omstandighen mocht de vlucht gecancelled worden en of moeten wij die cancellen ivm Corona (Geel in ZA)
Vwbt het cancellen van de vlucht lijkt mij het probleem niet (zij annuleren). In geval van Corona zal ik zelf nog een annuleringsverzekering afsluiten (neem aan dat ik dit moet doen voordat ik boek).
Waar ik mee zit zijn de, niet annuleerbare en betaalde overnachtingen. Zijn deze gedekt via de reisverzekering (of is dit niet mogelijk omdat ik beide los boek)? Ervaringen met verzekeringen die dit dekken wordt gewaardeerd.

Ps: ik ga morgen de verschillende verzekeringen bellen, maar enige sturing helpt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-09 23:30
Zorg dat je verzekerd bent voor "Samengestelde reis". Is vaak een optie bij annuleringsverzekering. Zou in de polisvoorwaarden terug te vinden moeten zijn.

Voorbeeldje uit oude voorwaarden van Europeesche:
Samengestelde reis
Als één van de onderdelen van uw samengestelde reis onvoorzien uitvalt, bent u verzekerd voor annuleringskosten van de overige onderdelen. Dit geldt alleen als de vervoerder, verhuurder en/of reisorganisatie de kosten voor annulering niet vergoedt en niet voor vervanging kan
zorgen. Deze vergoeding krijgt u alleen als op uw polisblad staat dat u samengestelde reis heeft
meeverzekerd.

Samengestelde reis: een reis die bestaat uit aparte onderdelen. Bijvoorbeeld als ticket en verblijf los van elkaar zijn geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:00
Dank en inmidels geboekt.
Heb wel even moeten nabellen, De Europeesche kon mij niet verzekeren omdat het nu al bekend is dat er problemen zijn, dus zijn het geen onvoorziene omstandigheden. Wanneer je hier dan wel gerust kunt boeken is mij een raadsel en kon ze mij ook niet beantwoorden (mijn risico)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:00
jan390 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 22:05:
Dank en inmidels geboekt.
Heb wel even moeten nabellen, De Europeesche kon mij niet verzekeren omdat het nu al bekend is dat er problemen zijn, dus zijn het geen onvoorziene omstandigheden. Wanneer je hier dan wel gerust kunt boeken is mij een raadsel en kon ze mij ook niet beantwoorden (mijn risico)
Ik heb hierom ook maar wat plannen op de lange baan geschoven. Heel vervelend voor de reis industrie enzo maar het gaat me allemaal veel te makkelijk en lichtzinnig qua verantwoordelijkheden in het geval van annuleren door x y of z rond vakanties die je zelf boekt.