Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb al jaren een Panasonic Lumix FX37. Heerlijke kleine pocketcamera van 125 gram (95x22x52mm), 5x optische zoom, die je zo in je broekzak stopt. Prima geschikt voor kiekjes op vakantie, in steden enz waar je niet met zware systeemcamera's wilt rondzeulen en toch meer functionaliteit dan een iPhone nodig hebt.

Het ding is van 2008 en was voor die tijd state of art. Ondertussen zijn we 14 jaar verder en ben ik aan het kijken naar een opvolger, o.a. met meer megapixels, meer optische zoom, wellicht wifi, gps. Die moet aan dezelfde specs voldoen: klein, lichtgewicht. Prijs zo'n 250-350 euro.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Helaas blijkt dit soort kleine pocketcamera's amper nog gemaakte te worden. Er zijn er wel een paar, maar die voldoen dan weer niet aan de voorwaarden.

Lumix TZ60: 18MP, 240gr
Lumix TZ70: slechts 12MP ipv 10MP, 243 gram
Lumix TZ90: 20MP, wel 322gr
Sony Cyber-shot DSC-HX99: 18MP, 243gr
Canon Ixus 285 HS: 18MP, 147gr, 12x zoom (mogelijke kandidaat)
Canon PowerShot SX620 HS, 20MP, 182gr (mogelijke kandidaat)

Zijn er nog andere pocketcamera's in de lichte klasse (<150gr) die ik over het hoofd zie?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Misschien maar bedenk wel zo'n toestel kan zich alleen onderscheiden van een telefoon met goed glas en een grotere sensor. Laat dat nou net zaken zijn die het gewicht beinvloeden. Dan wil je ook nog wifi en gps.
Zie jij de markt voor je lichte compacte toestel?
Bedenk vooral stop eens 100gr een dag in je jaszak, hoeveel last heb je ervan?
Persoonlijk zou ik opzoek gaan naar een sony RX100 laat je verbazen over echt mooie foto's. Dat gewicht went dan al snel.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.